№22/100378-еп

Запобігти прийняттю узурпаторської постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів...», яка суперечить інтересам громадян України та створює нові перешкоди українцям купувати доступні авто

Автор (ініціатор): Казар'ян Павло Ашотович
Дата оприлюднення: 07 липня 2020
Вельмишановний Пане Президенте!

Дана петиція, є закликом до припинення нових маніпуляцій у правовому полі України направлених проти пересічного споживача автомобільного ринку України.

Так, на офіційному сайті МВС України знаходиться повідомлення про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів».
Згідно повідомлення: «Проект постанови розроблено у зв’язку з необхідністю удосконалення процедури державної реєстрації транспортних засобів…»
У пояснювальній записці вказано про позитивне очікування від впровадження даного проекту.
На думку авторів проекту Постанови :
- У проекті акта відсутні положення, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод...
- У проекті акта відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.
- У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією.»

Переконані, що в дійсності саме слово «ВІДСУТНІ» у цих посиланнях є зайвим, а порушення прав і свобод громадян, дискримінація та готування до корупційних правопорушень стане результатом впровадження цього Акту.

Уважно вивчивши зміст вказаного проекту Постанови, експерти компанії «Колумб Трейд» вбачають, що під виглядом спрощення порядку реєстрації придбаних автомобілів фактично суспільству «ВПАРЮЮТЬ» дискримінаційний та узурпаторський нормативний документ, що вкотре притискає УКРАЇНЦЯ, який нестиме додаткові витрати та сприятиме формуванню нових СХЕМ.
Важливими та суттєвими у цьому проекті Постанови є два коротенькі абзаци, які заховано серед інших «смаколиків», а саме, цитуємо:

«Документи, видані іноземними уповноваженими органами, повинні бути легалізовані, якщо інше не передбачено законодавством або міжнародними договорами України, та подані разом із засвідченим у встановленому порядку перекладом на українську мову.
Документ, який посвідчує, що транспортний засіб підлягає утилізації, не є документом, який підтверджує реєстрацію транспортного засобу»

Ми, колектив компанії «Колумб Трейд» обурені узурпаторським нормативним документом, якій порушує право громадянина України обирати те авто, яке йому до вподоби.

Фактично, це є заборона реєстрації автомобілів, які привезено з-за кордону та їх «тайтли» містять вказівку, що авто підлягає утилізації.
А вимога вчиняти апостиль на документах іноземних авто додає до вартості придбання бажаного транспортного засобу 200-300 у.е., які потраплятимуть у кишеню авторам Проекту.

Розтлумачимо все послідовно:

Мета цього нормативного документу начебто заборонити ввезення в Україну транспортних засобів, які мають у реєстраційних документах відмітку «на утилізацію».
Але, наприклад, страхові агентства США ставлять цю відмітку навіть у випадках коли транспортний засіб має незначні пошкодження бамперу чи подряпини на капоті.
Треба врахувати особливості законодавства США та інших держав, де автомобілі навіть з незначними пошкодженнями та до їх усунення – заборонено до експлуатації на дорогах, наприклад розбита фара чи пошкоджено бампер.
В разі страхового випадку чи іншої події з авто в документах виконується позначка «на утилізацію». Але після ремонту машини проходять державну сертифікацію, так само як і в Україні, та надається допуск до участі у дорожньому русі.
Окрім того, ні для кого не секрет, що за кордоном автомобільні корпорації заохочують споживача купувати нові автомобілі, але і споживачі ТАМ мають інші фінансові можливості поряд з іншими клієнтськими програмами.
Вочевидь, що з метою обходу «нових правил» реєстрації таких автомобілів в Україні буде налагоджена нова схема з виготовлення інших – «правильних» супровідних документів на пошкоджені автомобілі.
Таким чином, більшість авто, які прибувають із США та інших країн суттєво підскоче в ціні, в результаті чого постраждає кінцевий споживач- громадянин України.
Або інший шлях, що є найбільш вірогідним в цьому випадку :
весь потік битих автомобілів лине до сусідніх держав (Грузія, Литва та ін.), де виготовлятимуть потрібні документи та наспіх ремонтуватимуть машини. В цьому випадку наш споживач знову переплачує та втрачає можливість прозоро придбати автомобіль з відомою історією та не зможе контролювати процес його відновлення. Поряд з цим, в умовах економічної кризи також зазнає занепаду мережа експедиторських, брокерських та сервісних (ремонтуючих) компаній, адже цю роботу виконуватимуть робітники сусідніх держав.

Напевно, авторам цього нормативного документи більш подобається коли українці їздитимуть на «Жигулях», «Тавріях», «Москвичах», з яких у дорозі відвалюються запчастини.

Подібна ініціатива в минулому мала місце в сусідній Білорусі, де в результаті її впровадження вартість подібних автомобілів зросла на 600-800 доларів. Через масові скарги та протести протягом декількох місяців такий циркуляр скасували.

Поряд з цим, вважаємо, що такі «нові» вимоги до іноземних автомобілів, що були у використанні, підміняють вже існуючий порядок сертифікації автомобілів, коли їх придатність використання на шляхах України перевіряється фаховими експертами в ході сертифікації.

Одночасно з цим проектом Постанови планується впровадити обов’язковий апостиль документів по іноземним авто, а це – 200-300 у.е.
Фактично разом, згідно оскаржуваної ініціативи КМУ українець вимушений буде знову переплачувати за придбання свого автомобіля мрії привезеного з-за кордону понад 20 відсотків його вартості, при чому ці гроші потраплятимуть не до бюджету України, а лишатимуться в інших кишенях.
Переконані, що вже існуючий порядок ввезення та реєстрації іноземних автомобілів, що були у використанні, у достатній мірі убезпечує українців від придбання ХЛАМУ , який може бути небезпечним на дорозі.

А, враховуючи, що наприклад з США до України протягом місяця прибуває понад 10 тисяч автомобілів, то нескладно розрахувати, які витрати понесуть громадяни та державні органи від цього проекту.
Хочемо зауважити, що за існуючого порядку оформлення іноземних авто в Україні за рахунок сплати передбачених законом платежів (ПДВ, акциз, ввізне мито) відбувається наповнення державного бюджету.
Впровадження вказаного проекту Постанови призведе до скорочення надходжень «чесних» автомобілів та суттєве зменшення платежів до бюджету

На підставі викладеного, переконливо просимо ВАС, ПАНЕ ПРЕЗИДЕНТЕ ! :
Негайно втрутитися в ситуацію та запобігти прийняттю чергового узурпаторського нормативного документу, а саме постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів», яка суперечить інтересам громадян України


З повагою,

Павло Казар’ян - співзасновник компанії «Колумб Трейд»
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Плітка Олександр Сергійович
07 жовтня 2020
2.
Прошкіна Олена Сергіївна
07 жовтня 2020
3.
Нечiтайлов Сергiй Володимирович
07 жовтня 2020
4.
Мотрій Валентина Анатоліївна
07 жовтня 2020
5.
Береговий Олександр Миколайович
07 жовтня 2020
6.
Курбанова Таїса Миколаївна
07 жовтня 2020
7.
Трохименко Олександр Вікторович
07 жовтня 2020
8.
Кушко Анна Віталіївна
07 жовтня 2020
9.
Бондар Сергій Володимирович
07 жовтня 2020
10.
Малечко Катерина Михайлівна
07 жовтня 2020
11.
Сокол Сергій Володимирович
07 жовтня 2020
12.
Бірюков Віталій Олександрович
07 жовтня 2020
13.
Січевський Сергій Богданович
07 жовтня 2020
14.
Коломійчук Андрій Вікторович
07 жовтня 2020
15.
Кулинич Світлана Іванівна
07 жовтня 2020
16.
Скорих Тетяна Євгенівна
07 жовтня 2020
17.
Карпинська Анастасія Вікторівна
07 жовтня 2020
18.
Халусяк Тетяна Богданівна
07 жовтня 2020
19.
Яворський Роман Анатолійович
07 жовтня 2020
20.
Бутковська Любов Олексіївна
07 жовтня 2020
21.
Павлович Єкатерина Василівна
07 жовтня 2020
22.
Носач Андрій Павлович
07 жовтня 2020
23.
Приходько Костянтин Костянтинович
07 жовтня 2020
24.
Возьний Роман Володимирович
07 жовтня 2020
25.
Конашевич Любомир Ігорович
07 жовтня 2020
26.
Мандрика Максим Юрійович
07 жовтня 2020
27.
Зубенко Олег Эдуардович
07 жовтня 2020
28.
Ковтун Валерій Степанович
07 жовтня 2020
29.
Цибульський Арсен Русланович
07 жовтня 2020
30.
Поліщук Оксана Анатоліївна
07 жовтня 2020
19825
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено