Автор (ініціатор): Куць Павло Михайлович
Дата оприлюднення: 15 липня 2020
Дата відповіді : 06 серпня 2020
Відповідь Президента України на електронну
петицію № 22/101404-еп «Припинити розгляд
законопроекту 2695 як диктаторського та
такого, який збільшить рівень поліцейського
безчинства та корупції», розміщену
громадянином П.М.Куцем та оприлюднену
15 липня 2020 року на вебсайті Офіційного
інтернет-представництва Президента України
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону
України «Про звернення громадян» мною розглянуто розміщену
громадянином П.М.Куцем на вебсайті Офіційного інтернет-представництва
Президента України електронну петицію «Припинити розгляд законопроекту
2695 як диктаторського та такого, який збільшить рівень поліцейського
безчинства та корупції».
Дякую автору петиції та всім громадянам, які виявили інтерес до
проекту законодавчого акта, який має посилити адміністративну та
кримінальну відповідальність водіїв за вчинення ними діянь, пов՚язаних із
керуванням транспортними засобами у стані алкогольного, наркотичного чи
іншого сп’яніння, перевищенням установленої швидкості руху, та
запровадити інші заходи, які, на думку його розробників, примусять водіїв
дотримуватися вимог Правил дорожнього руху, а також у зв՚язку з цим
розширити окремі повноваження поліції.
Повідомляю, що згідно з вимогами Конституції України прийняття
законів належить до повноважень Верховної Ради України. Порядок роботи
Верховної Ради України, а також здійснення законодавчої процедури
визначено Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України.
Право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить
Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів
України.
Розміщена на Офіційному вебпорталі парламенту України інформація
свідчить, що проект Закону України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі
правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху» внесений народними
депутатами України О.Бакумовим, В.Медяником та В.Неклюдовим на розгляд
Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи 27 грудня
2019 року та зареєстрований за № 2695, включений до порядку денного третьої
сесії Верховної Ради України ІХ скликання 4 лютого 2020 року, прийнятий
парламентом за основу у першому читанні 13 липня 2020 року.
Відповідно до правових норм глав 20 та 21 Регламенту Верховної Ради
України, які встановлюють порядок розгляду законопроектів у другому і
третьому читаннях, на цих етапах законодавчої процедури Верховна Рада
України може прийняти рішення про відхилення законопроекту.
У разі прийняття закону Верховною Радою України його підписує
Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє Президентові
України. Президент України протягом п’ятнадцяти днів після отримання
закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або
повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до
Верховної Ради України для повторного розгляду.
Ураховуючи законодавчо визначену процедуру прийняття законів та
вимоги статей 93, 102, 103 Регламенту Верховної Ради України (які, зокрема,
передбачають проведення оцінки відповідності законопроектів міжнародно-правовим зобов’язанням України у сфері європейської інтеграції та підготовку
експертного висновку, урахування зауважень стосовно змісту законопроекту,
висловлених юридичним підрозділом Апарату Верховної Ради України,
направлення законопроекту при підготовці до першого та всіх наступних
читань в обов’язковому порядку для проведення юридичної експертизи), а
також викладену в електронній петиції стурбованість щодо можливої
невідповідності запроваджуваних заходів безпеки дорожнього руху, що
встановлюють підвищену відповідальність водіїв, розширеним
повноваженням поліцейських та відсутності для них додаткової
відповідальності, електронну петицію надіслано до Верховної Ради України з
проханням розглянути викладені відомості відповідно до вимог чинного
законодавства та поінформувати автора петиції про результати.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Розширення повноважень поліцейських, які запропоновані в цьому законопроекті, є наступним «дзвіночком» до побудови поліцейської держави та слідування за Росією в цьому плані.
Ці пункти спрямовані тільки на звуження свободи водіїв та розширення поліцейського свавілля та хабарництва. Приняття цього чи інших, схожими за змістом, законів призведе до почастішання трагедій, таких як злочини поліцейських 23,24 травня 2020 року у Кагарлику. Як відомо, працівники Національної поліції часто перевищують існуючі повноваження, тому їх розширення та підвищення адміністративної відповідальності не може призвести до жодних покращень, «за вийнятком» їх злочинного збагачення, шляхом росту хабарництва.
Тому в першу чергу мають розглядатись питання, щодо підвищення відповідальності правоохоронців, за перевищення службових повноважень та винесення незаконних постанов.
Загальний вектор, повноважень поліцейських, має рухатись в сторону звуження, для пріорітетного дотримання прав та свобо населення нашої держави.
1.
Кругляк Юрій Сергійович
24 липня 2020
2.
Семенюк Катерина Олександрівна
24 липня 2020
3.
Жигадло Олександр Миколайович
24 липня 2020
4.
Жеребило Василь Васильович
24 липня 2020
5.
Берневек Іван Андрійович
24 липня 2020
6.
Малахов Михайло Миколайович
24 липня 2020
7.
Бондаренко Віталій Анатолійович
24 липня 2020
8.
Колесніченко Олександр Олегович
24 липня 2020
9.
Черемховський Євгеній Олександрович
24 липня 2020
10.
Залужець Олег Ярославович
24 липня 2020
11.
Таратушка Костянтин Володимирович
24 липня 2020
12.
Смєшко Сергій Вікторович
24 липня 2020
13.
Кузьменко Сергій Олександрович
24 липня 2020
14.
Кудрявцев Сергій Валентинович
24 липня 2020
15.
Гураль Тарас Ігорович
24 липня 2020
16.
Лихач Лідія Павлівна
24 липня 2020
17.
Бобрецький Андрій Романович
24 липня 2020
18.
Золотарьов Михайло Федорович
24 липня 2020
19.
Шишко Роман Андрійович
24 липня 2020
20.
Радько Олександр Миколайович
24 липня 2020
21.
Гнатенко Павло Анатолійович
24 липня 2020
22.
Торчевський Андрій Миколайович
24 липня 2020
23.
Зеленська Тетяна Костянтинівна
24 липня 2020
24.
Сахно Сергій Олександрович
24 липня 2020
25.
Донець Артур Борисович
24 липня 2020
26.
Зеленський Дмитро Андрійович
24 липня 2020
27.
Пантюшенко Ганна Анатоліївна
24 липня 2020
28.
Дудля Анатолий Анатольевич
24 липня 2020
29.
Котенко Микита Дмитрович
24 липня 2020
30.
Гродський Олександр Сергійович
24 липня 2020