ПЕТИЦІЯ
щодо Зменшення ставки податкового збору, ̶ 18% з доходу фізичних осіб до 17,5%, та запровадження Нового податкового збору у сумі 0,5% на створення ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО ФОНДУ
ДОПОМОГИ ОНКО ХВОРИМ
СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО!
… життя вносить свої корективи, не запитує про вік, не торкається визначення поняття віросповідання, статі чи бодай приналежности до певної стигми.
Благодійність у дії – це ВІЗІЯ законопроєкту, який стане регулятором фінансової стабільності у медичній сфері, так не на 100% та 0,5% відрахованого із заробітної плати податкового збору буде прямою допомогою від держави. Адже, у майбутньому дасть можливість створити Єдиний Державний Медичний Фонд Допомоги, який повністю компенсуватиме лікувальним установам витрати пов’язані з лікуванням ОНКО хворих осіб.
РЕКОМЕНДОВАНО: створення Єдиного Державного Медичного Фонду Допомоги Онко Хворим з електронним реєстром вузькопрофільних лікарень, їх забезпеченістю препаратами для осіб, які потребують лікування онкозахворювань.
Податок на доходи фізичних осіб є одним із джерел наповнення бюджетів усіх рівнів. Своєчасна сплата податків забезпечує системно проводити державну політику щодо виплати пенсій, стипендій, соціальної допомоги та інше.
В Україні податковий збір на доходи з фізичних осіб становить 18% + 1,5% військовий збір. Так, податкове навантаження на заробітні плати платників податків не зміниться, а лише буде ефективно перерозподілено. 0,5% податкового збору допоможе тим, хто потребує коштів на лікування рідних.
Минулого року від раку в Україні померло 98 тисяч осіб і було зафіксовано 170 тисяч нових випадків онкологічних захворювань (дані Міжнародного агентства з дослідження раку). Ризик розвитку онкологічних захворювань становить 27,7% для чоловіків і 18,5% для жінок. Сумна статистика свідчить, що більше 90 тис. людей, серед них 35% – люди працездатного віку, помирають від раку. Щодня в країні констатується, в середньому, 460 нових випадків захворювання.
Рак, як причина смерті, посідає друге місце у структурі смертності населення України і разом з серцево-судинними захворюваннями визначає рівень здоров’я наших співвітчизників. Злоякісні новоутворення уражають в Україні кожного четвертого чоловіка і кожну шосту жінку, при цьому шанс захворіти істотно збільшується після 50-ти річного віку. Онкологічна захворюваність стабільно зростає на 2,6-3% на рік. Причиною високого рівня смертності є, - пізня діагностика та серйозне недофінансування установ зі спеціалізацією онко.
Вартість ампули лише одного препарату для лікування онкології може сягати 180 тис. грн., а загальна вартість лікування одного пацієнта – від мільйона до кількох мільйонів гривень.
Державного фінансування не вистачає, а людей поглинають борги.
У 2018 році попит на фінансування лікування онкохворих становив 2,5 млрд. грн., у 2020 році фінансування збільшено до 113 млрд. грн. та і тих коштів є недостатньо. Держава не знає де брати ці кошти аби рятувати життя. Тому саме податковий перерозподіл вирішить цю потребу.
Ваш голос за ЖИТТЯ!
Податкове навантаження з фізичних осіб в Україні становить 18% з доходу та 1,5% військовий збір. Саме фіксований податок ПДФО 18 % не розрізняє багатих та бідних і тому вважається несправедливим. У реальному житті різні люди мають різну платоспроможність.
Отже, я пропоную оптимізувати податок з доходу фізичних осіб в сторону зменшення до 17,5% що дозволить вилучити еквівалент 0,5% встановивши новий податковий збір на гарантоване державне фінансування ОНКО хворого населення України у вузькопрофільних лікарнях інтенсивного лікування. Що в свою чергу дозволить оптимізувати податкові збори податкової системи для захисту здоров’я платників, максимізувати позитивні ефекти перерозподілу та виправляти вади податкового ринку.
У багатьох європейських країнах, громадяни сплачують відносно високі податки, натомість отримуючи багато суспільних благ і послуг, недоступних у країнах з низькими податками. З іншого боку, є уряди, неспроможні збирати достатню кількість податків для фінансування суспільних благ, необхідних суспільству.
Відповідно до статті 12 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права кожна людина має право на медичну допомогу та медичний догляд у разі хвороби. Це невід'ємне право людини знайшло відображення у частині першій ст. 49 Конституції, яка наголошує, що кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Важливим напрямом охорони здоров'я е надання громадянам медичних послуг. Їх ефективність і доступність забезпечується державою шляхом сприяння розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності, надання безоплатної медичної допомоги в державних і комунальних установах охорони здоров'я, існуючу мережу яких заборонено скорочувати, охоплення населення всіма видами медичних послуг: профілактичними, лікувально-діагностичними, реабілітаційними, протезно-ортопедичними і зубопротезними, а також доглядом за хворими, непрацездатними та інвалідами.
Так, відповідно до статті 49 Конституції України кожен громадянин має право на отримання безоплатної медичної допомоги, проте фінансове забезпечення цієї статті з боку держави не чиниться в силу обмеженості державного бюджету. Отримати безоплатну медичну допомогу в Україні практично не можливо, а ті послуги які надаються безкоштовно не є такими що допомагають видужати пацієнтам з ОНКО. Оскільки безоплатними є консультації сімейних лікарів, діагностика (збір аналізів) та рекомендація лікаря, а того зазвичай не достатньо. Операції, енні хіміотерапії для пацієнтів вартісні, і вимірюються мільйонами гривень, що є непідйомними сумами для громадян.
Перевага податкового збору у розмірі 0,5 %
До прикладу, оподаткування вживання алкоголю та тютюну покликане обмежити споживання цих продуктів, оскільки вони негативно впливають на здоров'я та продуктивність людини — як і податки на забруднення та пальне. Іншими словами, система оподаткування повинна відповідати певним принципам. Податок у розмірі 0,5 % дозволить лікуватися в Україні не сплачуючи при цьому захмарних сум за дороговартісні операції, ці витрати зобов’яже на себе брати держава. А особа не буде сплачуватиме за дороговартісне лікування, так як сплачуватиме фіксований податок.
Хто підлягає оподаткуванню:
Так, п. 162.1 Податкового Кодексу України,
1) фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як із джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
2) фізичні особи – нерезиденти, які отримують доходи із джерел їх походження в Україні.
Ця класифікація підлягатиме зміні, так як платник нового податку матиме право отримувати безоплатну медичну допомогу у разі випадку потреби лікування ОНКО.
Класифікація податків за базою оподаткування
База оподаткування _ Податки
Дохід:
Прибуток, приріст капіталу:
• податок на доходи (зарплата, чайові, премії);
• податки на процентний дохід, дивіденди, ренту та роялті;
• податки на приріст капіталу, розподілені доходи від інвестицій;
• податки на прибуток корпорацій, акціонерних товариств.
Фонд оплати праці та робоча сила:
• податки з роботодавців чи самозайнятих як частка фонду оплати праці або фіксована сума з особи, які не є внесками на соціальне страхування
ВИСНОВКИ
Податкова система України повинна відповідати принципам: справедливості, нейтральності, простоти адміністрування, простоти дотримання, прозорості та надійності. А податки стягуватися з доходів громадян з метою захисту фізичного здоров’я громадян.
Звичайно, податкова система не відповідає повністю всім принципам, але вони є — своєрідною рамкою обов’язків, та вірю що до неї буде додано ще один принцип збереження здоров’я нації.