№22/102850-еп

Зменшення ставки податкового збору, ̶ 18% з доходу фізичних осіб до 17,5%, та запровадження Нового податкового збору у сумі 0,5% на створення ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО ФОНДУ ДОПОМОГИ ОНКО ХВОРИМ

Автор (ініціатор): Поважна Зоряна Богданівна
Дата оприлюднення: 31 липня 2020
ПЕТИЦІЯ
щодо Зменшення ставки податкового збору, ̶ 18% з доходу фізичних осіб до 17,5%, та запровадження Нового податкового збору у сумі 0,5% на створення ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО ФОНДУ
ДОПОМОГИ ОНКО ХВОРИМ

СТОСУЄТЬСЯ КОЖНОГО!

… життя вносить свої корективи, не запитує про вік, не торкається визначення поняття віросповідання, статі чи бодай приналежности до певної стигми.

Благодійність у дії – це ВІЗІЯ законопроєкту, який стане регулятором фінансової стабільності у медичній сфері, так не на 100% та 0,5% відрахованого із заробітної плати податкового збору буде прямою допомогою від держави. Адже, у майбутньому дасть можливість створити Єдиний Державний Медичний Фонд Допомоги, який повністю компенсуватиме лікувальним установам витрати пов’язані з лікуванням ОНКО хворих осіб.

РЕКОМЕНДОВАНО: створення Єдиного Державного Медичного Фонду Допомоги Онко Хворим з електронним реєстром вузькопрофільних лікарень, їх забезпеченістю препаратами для осіб, які потребують лікування онкозахворювань.
Податок на доходи фізичних осіб є одним із джерел наповнення бюджетів усіх рівнів. Своєчасна сплата податків забезпечує системно проводити державну політику щодо виплати пенсій, стипендій, соціальної допомоги та інше.

В Україні податковий збір на доходи з фізичних осіб становить 18% + 1,5% військовий збір. Так, податкове навантаження на заробітні плати платників податків не зміниться, а лише буде ефективно перерозподілено. 0,5% податкового збору допоможе тим, хто потребує коштів на лікування рідних.

Минулого року від раку в Україні померло 98 тисяч осіб і було зафіксовано 170 тисяч нових випадків онкологічних захворювань (дані Міжнародного агентства з дослідження раку). Ризик розвитку онкологічних захворювань становить 27,7% для чоловіків і 18,5% для жінок. Сумна статистика свідчить, що більше 90 тис. людей, серед них 35% – люди працездатного віку, помирають від раку. Щодня в країні констатується, в середньому, 460 нових випадків захворювання.

Рак, як причина смерті, посідає друге місце у структурі смертності населення України і разом з серцево-судинними захворюваннями визначає рівень здоров’я наших співвітчизників. Злоякісні новоутворення уражають в Україні кожного четвертого чоловіка і кожну шосту жінку, при цьому шанс захворіти істотно збільшується після 50-ти річного віку. Онкологічна захворюваність стабільно зростає на 2,6-3% на рік. Причиною високого рівня смертності є, - пізня діагностика та серйозне недофінансування установ зі спеціалізацією онко.

Вартість ампули лише одного препарату для лікування онкології може сягати 180 тис. грн., а загальна вартість лікування одного пацієнта – від мільйона до кількох мільйонів гривень.
Державного фінансування не вистачає, а людей поглинають борги.

У 2018 році попит на фінансування лікування онкохворих становив 2,5 млрд. грн., у 2020 році фінансування збільшено до 113 млрд. грн. та і тих коштів є недостатньо. Держава не знає де брати ці кошти аби рятувати життя. Тому саме податковий перерозподіл вирішить цю потребу.

Ваш голос за ЖИТТЯ!

Податкове навантаження з фізичних осіб в Україні становить 18% з доходу та 1,5% військовий збір. Саме фіксований податок ПДФО 18 % не розрізняє багатих та бідних і тому вважається несправедливим. У реальному житті різні люди мають різну платоспроможність.

Отже, я пропоную оптимізувати податок з доходу фізичних осіб в сторону зменшення до 17,5% що дозволить вилучити еквівалент 0,5% встановивши новий податковий збір на гарантоване державне фінансування ОНКО хворого населення України у вузькопрофільних лікарнях інтенсивного лікування. Що в свою чергу дозволить оптимізувати податкові збори податкової системи для захисту здоров’я платників, максимізувати позитивні ефекти перерозподілу та виправляти вади податкового ринку.

У багатьох європейських країнах, громадяни сплачують відносно високі податки, натомість отримуючи багато суспільних благ і послуг, недоступних у країнах з низькими податками. З іншого боку, є уряди, неспроможні збирати достатню кількість податків для фінансування суспільних благ, необхідних суспільству.
Відповідно до статті 12 Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права кожна людина має право на медичну допомогу та медичний догляд у разі хвороби. Це невід'ємне право людини знайшло відображення у частині першій ст. 49 Конституції, яка наголошує, що кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Важливим напрямом охорони здоров'я е надання громадянам медичних послуг. Їх ефективність і доступність забезпечується державою шляхом сприяння розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності, надання безоплатної медичної допомоги в державних і комунальних установах охорони здоров'я, існуючу мережу яких заборонено скорочувати, охоплення населення всіма видами медичних послуг: профілактичними, лікувально-діагностичними, реабілітаційними, протезно-ортопедичними і зубопротезними, а також доглядом за хворими, непрацездатними та інвалідами.

Так, відповідно до статті 49 Конституції України кожен громадянин має право на отримання безоплатної медичної допомоги, проте фінансове забезпечення цієї статті з боку держави не чиниться в силу обмеженості державного бюджету. Отримати безоплатну медичну допомогу в Україні практично не можливо, а ті послуги які надаються безкоштовно не є такими що допомагають видужати пацієнтам з ОНКО. Оскільки безоплатними є консультації сімейних лікарів, діагностика (збір аналізів) та рекомендація лікаря, а того зазвичай не достатньо. Операції, енні хіміотерапії для пацієнтів вартісні, і вимірюються мільйонами гривень, що є непідйомними сумами для громадян.

Перевага податкового збору у розмірі 0,5 %

До прикладу, оподаткування вживання алкоголю та тютюну покликане обмежити споживання цих продуктів, оскільки вони негативно впливають на здоров'я та продуктивність людини — як і податки на забруднення та пальне. Іншими словами, система оподаткування повинна відповідати певним принципам. Податок у розмірі 0,5 % дозволить лікуватися в Україні не сплачуючи при цьому захмарних сум за дороговартісні операції, ці витрати зобов’яже на себе брати держава. А особа не буде сплачуватиме за дороговартісне лікування, так як сплачуватиме фіксований податок.

Хто підлягає оподаткуванню:
Так, п. 162.1 Податкового Кодексу України,
1) фізичні особи – резиденти, які отримують доходи як із джерел їх походження в Україні, так і іноземні доходи;
2) фізичні особи – нерезиденти, які отримують доходи із джерел їх походження в Україні.
Ця класифікація підлягатиме зміні, так як платник нового податку матиме право отримувати безоплатну медичну допомогу у разі випадку потреби лікування ОНКО.

Класифікація податків за базою оподаткування

База оподаткування _ Податки
Дохід:
Прибуток, приріст капіталу:
• податок на доходи (зарплата, чайові, премії);
• податки на процентний дохід, дивіденди, ренту та роялті;
• податки на приріст капіталу, розподілені доходи від інвестицій;
• податки на прибуток корпорацій, акціонерних товариств.
Фонд оплати праці та робоча сила:
• податки з роботодавців чи самозайнятих як частка фонду оплати праці або фіксована сума з особи, які не є внесками на соціальне страхування

ВИСНОВКИ
Податкова система України повинна відповідати принципам: справедливості, нейтральності, простоти адміністрування, простоти дотримання, прозорості та надійності. А податки стягуватися з доходів громадян з метою захисту фізичного здоров’я громадян.
Звичайно, податкова система не відповідає повністю всім принципам, але вони є — своєрідною рамкою обов’язків, та вірю що до неї буде додано ще один принцип збереження здоров’я нації.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Панченко Валентина Олександрівна
30 жовтня 2020
2.
Пузиревський Сергій Володимирович
30 жовтня 2020
3.
Івченко Зінаїда Олександрівна
30 жовтня 2020
4.
Шендрик Ірина Володимирівна
29 жовтня 2020
5.
Кобзева Юлія Віталіївна
26 жовтня 2020
6.
Єлісєєва Каріна Володимирівна
28 вересня 2020
7.
Білий Василь Олексійович
16 вересня 2020
8.
Дуплій Олена Володимирівна
05 вересня 2020
9.
Нельга Наталія Іванівна
25 серпня 2020
10.
Новицька Вікторія Романівна
24 серпня 2020
11.
Яценко Дмитро Якович
21 серпня 2020
12.
Єленець Вадим Володимирович
21 серпня 2020
13.
Ботянов Сергій Геннадійович
21 серпня 2020
14.
Сніжко Юлія Миколаївна
17 серпня 2020
15.
Садова Ірина Вікторівна
16 серпня 2020
16.
Соловйова Тетяна Олександрівна
10 серпня 2020
17.
Гончаренко Валерія Анатоліївна
10 серпня 2020
18.
Кича Світлана Вікторівна
10 серпня 2020
19.
Чумак Генадій Миколайович
10 серпня 2020
20.
Віноградов Віталій Валерійович
09 серпня 2020
21.
Деркач Рита Викторовна
09 серпня 2020
22.
Стадник Станіслав Володимирович
09 серпня 2020
23.
Левчук Ігор Олегович
08 серпня 2020
24.
Пікуш Анастасія Георгіївна
08 серпня 2020
25.
Мельник Сергій Володимирович
07 серпня 2020
26.
Очеретяний Павло Іванович
07 серпня 2020
27.
Коробкін Олександр Петрович
07 серпня 2020
28.
Джуринський Евген Сергийович
07 серпня 2020
29.
Горковська Світлана Анатоліївна
07 серпня 2020
30.
Терентьєв Олександр Юрійович
06 серпня 2020
106
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено