№22/104438-еп

Внести в шкільну програму обов‘язкові уроки сексуального виховання.

Автор (ініціатор): Смаглюк Анастасія Станіславівна
Дата оприлюднення: 27 серпня 2020
Питання сексуальної освіти серед української молоді на сьогоднішній день табуюється і не береться до уваги ані школами, ані державою, іноді навіть нехтується батьками. Це призводить до фізичних і психологічних проблем у підлітків(у майбутньому дорослих) і заважає їх повноцінному і безпечному життю та розвитку.

За даними ЮНІСЕФ у дослідженні 2018-го року вказується на те, що 89,2% підлітків до 17 років вже хоча б раз мали статевий контакт, і майже 40% опитуваних вказали вік першого досвіду до 15-ти років.

За даними МОЗ у 2016-му році 118 дівчат у віці до 14 років стали матерями, а у віці від 15 до 17 років народили більше ніж 5700 дівчат. Підліткова вагітність супроводжується великим моральним тиском, через відповідальність за майбутню дитину, терпіння знущань чи образ із боку оточення. Нарождення дитини означає для мами закінчення навчання і потрапляння у повну залежність від батьків чи партнера на довгі роки. Пологи також часто призводять до ускладнень, через перенавантаження недозрілого організму, не кажучи вже про їх небезпечність навіть для дорослих жінок.

При цьому дослідження у цій сфері вказують на ефективність сексуальної освіти як методу запобігання підліткової вагітності. (Джерело: Kohler PK, Manhart LE, Lafferty WE. Abstinence-only and comprehensive sex education and the initiation of sexual activity and teen pregnancy. J Adolesc Health 42(4), 2008.)

Також сексуальна освіта необхідна для інформування підлітків про захворювання, що передаються статевим шляхом. Це особливо важливо із огляду на те, що молоді люди віком 15-24 роки є однією із найуразливіших груп населення, що піддаються ВІЛ-інфекції через відсутність профілактичної інформації і, як вказано раніше, ранню сексуальну активність.

Прикладом ефективності сексуальної освіти може стати, зокрема, досвід Німеччини. Тамтешня влада затвердила обов’язкові навчальні програми із сексуальної освіти ще в середині 1990-х років. Відтоді частка підлітків, у яких перший статевий контакт був захищеним, зросла із 75,5% до 92% (станом на 2010 рік). А показник ранніх вагітностей із 1960-го до 2015 року зменшився більше ніж у 6 разів.

Звичайно, фізіологія не єдине, що має викладатись на цих заняттях, але й тонкощі відносин між людьми. Важливість довіри і поваги до свого партнера/своєї партнерки, його/її особистих меж та відстоювання власних. Важливо дати підліткам розуміння того, що із себе представляє маніпуляція та моральне насилля у відносинах між людьми. Також необхідно повідомити про методи запобігання та реагування на насилля із боку партнера/партнерки, при цьому не у вигляді «не провокуй і все буде окей», а давати номери гарячих ліній і розповідати про правову сторону цієї проблеми.

Такі уроки статевого виховання мають проводити професіонали: лікарі-сексологи або люди, що пройшли певні курси та мають право викладати таке дітям. Звичайний вчитель не має право проводити такі уроки, бо не рідко вчителі мають застарілу або неправильну інформацію, якою вони можуть травмувати дітей.

Також хочеться зазначити, що на уроках статевого виховання неприпустимі лекції про релігію, гомофобні, расистські та сексистські висловлювання, засудження дітей за те, що вони почали статеве життя, розповіді про аборт як про вбивство, тощо.

І ні, основ здоров’я не достатньо. У 2019 році аналітичний центр CEDOS провів дослідження на тему сексуальної освіти у шкільній програмі. У ході дослідження було виявлено, що у підручниках і учбових матеріалах із цього предмету часто закріплюються ідеї того, що жертва сама винувата у тому, що проти неї відбулося насильство.

Також не приділяється уваги проблемі домашнього і сімейного насильства, із яким в Україні щорічно стикається близько 5000 дітей, і це лише за офіційною статистикою. Згідно із дослідженням Ради Європи кожна п’ята дитина в Україні у тій чи іншій формі стає жертвою педофілів.

Наприкінці хочу сказати, що сексуальна освіта не вчить позам камасутри, це не уроки спокуси. Це лише один із найефективніших методів допомогти підліткам розуміти себе і своє тіло та приймати вірні рішення. Дайте дітям можливість бути обізнаними і не поламати свої життя.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Летняк Христина Михайлівна
26 листопада 2020
2.
Ковалевська Анастасія Василівна
26 листопада 2020
3.
Мишалова Марина Дмитрівна
24 листопада 2020
4.
Александрова Тетяна Сергіївна
24 листопада 2020
5.
Кісіль Вікторія Вікторівна
19 листопада 2020
6.
Теслюк Дарина Аркадіївна
17 листопада 2020
7.
Криворучко Марина Юріївна
16 листопада 2020
8.
Палочкіна Лілія Володимирівна
15 листопада 2020
9.
Гончарова Анастасія Дмитрівна
14 листопада 2020
10.
Дениско Олег Миколайович
13 листопада 2020
11.
Костенко Дмитро Андрійович
12 листопада 2020
12.
Маяцький Євген Олександрович
11 листопада 2020
13.
Бурик Вікторія Сергіївна
04 листопада 2020
14.
Бігун Ганна Сергіївна
03 листопада 2020
15.
Кіраковська Валерія Максимівна
01 листопада 2020
16.
Сацута Карина Андріївна
01 листопада 2020
17.
Кишлян Богдана Богданівна
30 жовтня 2020
18.
Воленберг Сергій Володимирович
26 жовтня 2020
19.
Черниш Ольга Вікторівна
22 жовтня 2020
20.
Хавіна Анна Сергіївна
21 жовтня 2020
21.
Чурилова Тетяна Володимирівна
16 жовтня 2020
22.
Поноченюк Ольга Ігорівна
15 жовтня 2020
23.
Кравченко Олена Олександрівна
15 жовтня 2020
24.
Лисак Василь Дмитрович
08 жовтня 2020
25.
Чижикова Оксана Валентинівна
04 жовтня 2020
26.
Локойда Антонина Олексіївна
01 жовтня 2020
27.
Вакурова Катерина Сергіївна
01 жовтня 2020
28.
Кочерга Сергій Іванович
27 вересня 2020
29.
Морозова Крістіна Олександрівна
27 вересня 2020
30.
Повх Вікторія Тарасівна
24 вересня 2020
302
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено