Автор (ініціатор): Самойленко Анатолій Михайлович
Дата оприлюднення: 30 вересня 2020
Дата відповіді : 15 січня 2021
Відповідь Президента України на електронну петицію № 22/106302-еп «Висловлюємо категоричну незгоду із законопроектом № 4142 від 22.09.2020», розміщену на вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента України 30.09.2020 громадянином А.М.Самойленком
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону України «Про звернення громадян» на вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента України була розміщена електронна петиція № 22/106302-еп «Висловлюємо категоричну незгоду із законопроектом № 4142 від 22.09.2020», ініційована громадянином А.М.Самойленком, яку підтримали понад 25 тисяч громадян.
Дякую усім, хто долучився до цієї петиції, за активну громадянську позицію.
За Конституцією Україна є правовою державою (стаття 1), де визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8); органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).
Згідно із статтею 93 Основного Закону України право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінетові Міністрів України.
Законодавча процедура, зокрема порядок внесення та розгляду проектів законів парламентом, підготовка прийнятих законів до направлення на підпис Президентові України тощо, визначається Законом України «Про Регламент Верховної Ради України».
Згідно з інформацією, розміщеною на офіційному вебпорталі Верховної Ради України, законопроект про систему громадського здоров’я (реєстр. № 4142), внесений народними депутатами України М.Радуцьким та іншими, очікує розгляду у першому читанні.
Прийняття законів належить виключно до повноважень парламенту (пункт 3 частини першої статті 85 Конституції України). Відповідно до наданих основним законом України повноважень (стаття 94) Глава держави після отримання прийнятого Верховною Радою України закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює, або повертає із вмотивованими пропозиціями до парламенту для повторного розгляду.
У порушеній петиції визначаються як дискримінаційні та антиконституційні норми законопроекту про систему громадського здоров’я у частині заборони прийому та відвідування закладів освіти дітьми без одного або декількох щеплень. Водночас законами України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» передбачено проведення обов’язкових профілактичних щеплень та щеплень за епідемічними показаннями. Відповідно до частини першої, другої статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» прийом дітей до виховних, навчальних, оздоровчих та інших дитячих закладів проводиться за наявності відповідної довідки закладу охорони здоров`я, в якому дитина перебуває під медичним наглядом.
Враховуючи те, що законопроект про систему громадського здоров’я (реєстр. № 4142) лише зареєстровано у Верховній Раді України та ще не ухвалено у першому читанні, Комітет Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування наразі працює над його вдосконаленням та проводить обговорення з різними зацікавленими групами й громадськими організаціями.
Я звернувся до голови Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування М.Радуцького із проханням взяти до уваги порушене в петиції питання.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Висловлємо категоричну незгоду із законопроектом №4142 від 22.09.2020, вважаю його дискримінаційним та антиконституційним у частині заборони прийому та відвідування закладів освіти дітьми без одного або декількох щеплень. У сучасній правовій державі законодавча і виконавча влада має ЗАБЕЗПЕЧУВАТИ доступ до навчання, а не шукати шляхи для його обмеження. В Україні зареєстровано 195 інфекційних хвороб, 10 з яких представлені у календарі щеплень. Жодної епідемії з будь-якої з цих 10 хвороб в Україні не було зареєстровано протягом 2000-2020 років (2000р - рік введення ЗУ "Про захист населення від інфекційних хвороб"). Протягом 20 років діти з відсутністю одного або кількох щеплень відвідували освітні заклади, здійснюючи своє конституційне право, і це не викликало жодних епідемій, незважаючи на те, що вакцинальне охоплення з окремих щеплень сягало 30% і менше в окремі періоди. Даним законопроєктом пропонується ЗАБОРОНИТИ нещепленим дітям (тобто, дітям без одного або декількох щеплень за кадендарем) відвідування закладів освіти, а також прописана можливість видачі довідки для вступу до закладу освіти лише у разі проведення щеплень. Таким чином, нещеплена дитина де-юре позбавлена можливості отримати освіту у БУДЬ-ЯКІЙ ФОРМІ, включно сімейній або дистанційній. Законопроєктом пропонується збільшити обсяг обов'язкових щеплень, тоді як жодних спалахів хвороб, від яких ці щеплення мають захищати, в Україні у вказаний період не відбувалось, деякі хвороби (наприклад, ХІБ) взагалі майже не реєструвались. Відсутні жодні підстави введення до календаря щеплення від пневмококкової інфекції, адже відсутня статистика з хвороб, викликаних саме цим збудником. При цьому, Україна є чи не єдиною європейською країною, в якій де-факто відсутня система фіксування поствакцинальних ускладнень та летальних випадків, а також будь-які варіанти компенсації шкоди постраждалим чи їх представникам. Законопроєкт написано поспіхом, без урахування Конституції, чинного українського законодавства та принципів правового суспільства.
ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я
1.
Шкуро Андрій Андрійович
24 грудня 2020
2.
Палійчук Олександр Миколайович
24 грудня 2020
3.
Жорнік Андрій Володимирович
23 грудня 2020
4.
Семенчук Серафим Володимирович
23 грудня 2020
5.
Руденко Оксана Іванівна
23 грудня 2020
6.
Нестикайло Марина Олександрівна
23 грудня 2020
7.
Романенко Олександр Миколайович
23 грудня 2020
8.
Ковач Лілія Михайлівна
23 грудня 2020
9.
Пуренко Вікторія Вікторівна
23 грудня 2020
10.
Шепелявцев В'ячеслав Григорович
23 грудня 2020
11.
Карпенко Володимир Олександрович
23 грудня 2020
12.
Ліченко Юлія Олександрівна
23 грудня 2020
13.
Степанчугова Вероніка Миколаївна
23 грудня 2020
14.
Дігтяр Олександр Сергійович
23 грудня 2020
15.
Нечувітер Павло Ярославович
23 грудня 2020
16.
Степанова Наталія Вікторівна
23 грудня 2020
17.
Лубенець Ігор Валерійович
23 грудня 2020
18.
Лесюк Іванна Іванівна
23 грудня 2020
19.
Швець Віталій Олегович
23 грудня 2020
20.
Гнатюк Андрій Євгенович
23 грудня 2020
21.
Венгер Микола Михайлович
23 грудня 2020
22.
Архіпов Іван Олександрович
23 грудня 2020
23.
Стахнік Валентин Володимирович
23 грудня 2020
24.
Руденко Андрій Миколайович
22 грудня 2020
25.
Борисенко Григорій Миколайович
22 грудня 2020
26.
Богович Марія Олегівна
22 грудня 2020
27.
Скуін-Стедлєр Дмитро Станіславович
22 грудня 2020
28.
Головань Євгеній Анатолійович
22 грудня 2020
29.
Мілієвська Марина Леонідівна
22 грудня 2020
30.
Кузнєцов Денис Юрійович
22 грудня 2020