На сьогоднішній день децентралізація української системи влади буде не повною, а громади так і не будуть наділені реальною владою, якщо не реформувати і центральні органи влади.
Отже, щоб завершити реформу повної децентралізації влади, необхідно створити кардинально нову систему управлінні яка поєднує такі ланки, як Центральний колективний орган влади на постійній основі, і Вищі органи влади на виборній основі.
Як буде виглядати переформатування:
Вищі органи влади на виборній основі:
1) Рада Громад, яка формується з депутатів регіонів, обраних по мажоритарному принципу - Вищий орган виконавчої влади, яку очолює Прем'єр, який вибирається на Раді Громад, і якому підпорядковується технічний уряд, затверджений Радою Громад і – Рада Громад входить до складу Центрального колективного органу влади в особі Голови Ради Громад;
2) Верховна Рада на партійній основі - Вищий законодавчий орган, очолює Голова ВР і також входить до складу Центрального колективного органу влади в особі Голови від імені Верховної Ради ;
Центральний колективний орган влади на постійній основі - Рада Національної Безпеки і Стратегічного Планування України (СНБСПУ) - як орган політичної, фінансово-промислової і науково-громадської еліти суспільства -, яку очолює Президент України ( в подальшому, при скасуванні інституту Президента – Голова СНБСПУ) і яка складаться з Вищої Ради і Розширеної Ради. До Вищої Ради входять Президент України, Голови Верховної Ради і Ради Громад, а також входять Рада екс. Президентів та Голів ВР України ( які відпрацювали повну каденцію). Далі до складу входять - Голова Конституційного Суду (від імені ради суддів вищих судів), Генеральний Прокурор, Міністр закордонних справ, Міністр оборони, Голова СБУ, Міністр МВС, Голова НБУ, керівники НАБУ і САП (керівники структур, які в своїй діяльності підкоряються і затверджуються на СНБСПУ, крім Голови Конституційного Суду).
В Розширений склад Ради (СНБСПУ) входять визнані академіки і керівники провідних академій України, лідери опозиційних партій, які пройшли до парламенту, рада фінансово-промислової еліти, а також лідери визнаних в суспільстві політичних, громадських та інших рухів.
Рада Громад розробляє програму економічного розвитку країни і контролює виконання програми урядом, вносить корективи, а також затверджує постанови уряду, а члени уряду звітують перед Радою Громад.
Верховна Рада розробляє закони як в цілому, так і забезпечує законодавчий супровід рішень Ради Громад і СНБСПУ згідно вимог і на підставі Конституції України.
Центральний колективний орган влади - Рада Національної Безпеки і Стратегічного Планування України (СНБСПУ) – визначає політичний курс України та затверджує програму економічного розвитку України, розроблену Радою Громад.
Все, що розробляється в Верховній Раді і Радою Громад - затверджується на голосуванні СНБСПУ і від імені СНБСПУ і підписується діючим Президентом України.
Розподіл голосів у Вищій Раді при голосуванні та прийнятті рішень СНБСПУ (хто і якою мірою наділений владою):
- 25% Голова ВР від імені узгодженого рішення Парламенту;
- 25% Прем’єр-міністр України від імені узгодженого рішення Ради Регіонів.
Разом ВР і РГ мають 50% і таким чином за українським суспільством зберігається можливість, шляхом виборів, впливати на управління державою.
- 15% Рада екс. Президентів та Голів ВР;
- решта відсотків (розподіляться в ході обговорення).
Таке переформатування влади і перерозподіл повноважень значно ускладнить можливість міняти затверджений курс розвитку держави новими політичними силами і «обличчями» які будуть приходити до влади після чергових виборів і в той же час за суспільством (через ВР і РГ, які разом мають 50% голосів при голосуванні за будь-які програми і рішення) зберігається право управління державою. А по стратегічним питанням - тільки консолідована позиція усього суспільства буде мати змогу, через голосування в СНБСПУ всіх членів Розширеної Ради , змінювати політичний курс і програму розвитку України.