ЕЛЕКТРИЧНА ЕНЕРГІЯ В УКРАЇНИ -БЕЗКОШТОВНА.
Ольга Яремків
Не знаю хто, але так праведно сказав:
«Якщо народ твій,ворог, як отаву, косить
Хтось мусить закричати - Досить!»
Звернення
Преамбула:
«За приблизними підрахунками за 28 років нашої державності український народ обкрадено за рахунок експорту електроенергії на суму понад 5 трильйонів Євро.
Якщо Уряд порахував скільки зовнішнього боргу припадає на кожного з нас, так ми Вам нагадуємо, порахуйте суму коштів вкрадених у кожного з нас тільки за рахунок експорту електроенергії.»
З офіційних джерел засобів масової інформації нам стало відомо, що Україна займає одне із перших місць у світі по продажу електроенергії за межі держави тобто в 24 країни Європи. В Україні зосереджено 5% усіх атомних електростанцій світу. Це приблизно стільки, як у Великобританії, Канаді чи Швеції, трохи менше, ніж у Російській Федерації. Цих п'ять потужних атомних електростанцій, які працюють – у західній і центральній її частинах відносять: Чорнобильську, Запорізьку, Південноукраїнську Хмельницьку і Рівненську. Найпотужнішою серед них є Запорізька АЕС, на яку припадає близько 20% всього виробництва електроенергії України. АЕС працюють на вітчизняному (51%) і привізному з Російської Федерації діоксиді урану. На атомних станціях України працює 16 і будується 5 реакторів. Як уже зазначалося, на атомні станції припадає 45% загального виробництва електроенергії в Україні. Також нам відомо, що теплові електростанції переважно споживають донецьке вугілля і частково горючий газ та мазут. Електростанції і теплоцентралі західної частини України Бурштинська, Добротвірська, Львівська (дві ТЕЦ ) та ін. в основному споживають львівсько-волинське паливо. Однак, ТЕС є найбільшими забруднювачами довкілля. Наприклад, одна з найпотужніших в Україні Бурштинська станція викидає в атмосферне повітря близько 150 тис. тонн шкідливих речовин щороку. Це значно більше, ніж усі види атмосферного забруднення Києва і Київської області. Це шкідливо впливає на здоров’я населення України, а шкідливий вплив ніхто не компенсує.
В нижче наведеній таблиці № 1 вказані тарифи на передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами.
Таблиця № 1.
Показники тарифу : ДП «НАЕК Енергоринок» на передачу електричної енергії.
Слід відзначити, що Україна входить в клуб країн, які експортують електроенергію. Так, за 2014 рік країна виробила 1,8 трильйона кіловат-годин. А спожили ми за рік тільки 145 мільярдів кіловат-годин, майже в 13 разів менше.
Якщо порахувати кількість електроенергії, яка експортується (1,8 трильйона кіловат-годин – 145млрд. квт.год. = 1трл.655млрд.квт.год. та помножити на ціну 1кВт.год. 0,07євро, це = 115 млрд.850 млн. євро.
Хто привласнює ці кошти, адже в Україну їх ніхто не повертає?
А вся вироблена в Україні електроенергія коштує 1,8 трл.квт.год х 0,024= 43 млрд. грн. або=1,6 млрд. євро., а заробляють на експорті 116 млрд. євро тобто майже в 70 разів більше. А в Україні використовують 145млрд.квт.год.х1грн.= 145млрд.грн. – сума коштів за реалізовану в Україні ел.енергію, яка по ціні виробника коштує 145 млрд.квт.год.х0,024 грн.=3 млрд.480 млн.грн.
З інших джерел є інформація, що Україна виробляє 2,8 трл. кВт. год. електроенергії , то в такому випадку експорт електроенергії зростає на 1 трл. кВт. год. електроенергії. Виникає цілком логічне запитання, де осідають ці гроші? Адже ця сума сягає 185млрд. Євро.
В наведеній нижче таблиці №2 вказано структуру експорту електричної енергії.
Таблиця №2
Ці показники в таблиці № 2 занижені до абсурду.
Весь експорт електроенергії в країни Європи здійснюється Україною через електромережі «Острова Бурштинської ТЕС», куди входить Добротвірська та Львівська ТЕЦ. Відповідно до даних статистики середня ціна собівартості 1кВт/год. становить 1коп., а відпускна ціна в межах 2,5-3,5коп. (Дані з офіційної таблиці №1). Звідки тоді береться ціна для населення за 1кВт/год. від одної грн. до 1грн.68коп., а для підприємців -2грн.68коп.
Також з наданої інформації НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ нам відомо, що 90 відсотків власності ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО є власністю Кіпру. Виникає питання до Львівської облдержадміністрації та обласної ради, Верховної Ради України, хто (персонально ) є власником 90 відсотків Львівобленерго та де, тоді 51 відсоток власності держави України та хто надав право продати державну національну власність закордонним приватним особам?
Також напрошується питання, хто несе персональну юридичну відповідальність за роздержавлення національної енергосистеми та формування ціни на електроенергію в Україні, враховуючи те, що із 2008 року спостерігається наступне зростання цін: так ціни в 2008 по 2010 рік 0,24 коп за 1кВт, 2011 по 2014 рік до 150 кВт 0,23 коп., більше 150 кВт 0,40 коп.; а в 2017 році вже до 100 кВт. 0,75 коп., а більше 100 кВт.1,40 (без ПДВ), а для підприємців 2 грн. 68 коп. в т.ч. ПДВ.
Ціна на експорт електроенергії — на рівні 7 євроцентів.
Прибуток експортера складає приблизно 185 млрд.Євро, при затратах 2млрд.Євро. Це астрономічні розміри нетрудових доходів, а в реальності це кошти обкрадених акціонерів, пенсіонерів, стипендії, дивіденди, соцзахист, затрати на науку та освіту, та ін. Їхні надприбутки, а злидні обкраденого народу!
Незрозуміло, хто рахував цю рентабельність, адже закупивши 1 кВтг за 2,4 копійки і продати за 7євроцетів (0,30х7=2,10грн.:0,024= 88 разів дорожче).
Такий рівень рентабельності — мрія для будь якої галузі бізнесу в Україні.
Чому ж така ситуація має місце? Невже керівництво нелегітимної НКРЕКП та Уряду України не володіє даними щодо цін на електроенергію в країнах, до яких здійснюється експорт? Чи не розуміють рівень рентабельності діяльності постачальника?
Користуючись таким вигідним становищем, ДТЕК запровадила політику постійного підвищення цін, яка аж ніяк не позначилася на покращенні роботи системи.
Великий розрив між закупівельною і продажною ціною, як обіцяють гравці ринку забезпечить додаткові надходження до бюджету, дасть можливість розвивати саму галузь, добудувати додаткові енергоблоки, які збільшать виробництво електроенергії.
Виникає питання. А для чого збільшувати виробництво, якщо Україна споживає лише тринадцяту частину виробленої електроенергії, а решта йде для продажу за кордон і лише засмічує наше природнє середовище та зовсім не збагачує Український народ, а збагачуються злодії.
Отже за приблизними підрахунками за 28 років нашої державності український народ обкрадено за рахунок експорту електроенергії на суму понад 5 трильйонів Євро.
Такий грабіж українського народу і є причиною постійного знецінення нашої гривни. Оскільки кошти неповернені в наш бюджет знижують і знецінють активи державного балансу. Нам дуже часто нагадують, що зовнішній борг держави сягає 36 млрд.дол. і навіть озвучують суму з розрахунку на одного жителя країни. Порахуйте, будь-ласка, а скільки вкрадено у кожного українця тільки за рахунок експорту електроенергії?
Відповідно до ч. 1 ст. 1177 Цивільного кодексу України шкода, завдана фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення, відшкодовується відповідно до закону. Оскільки такого спеціального закону на даний час не прийнято, то в силу вимог ч. 1 ст. 8 Цивільного кодексу України до даних правовідносин має застосовуватися аналогія закон. Адже згідно зазначеної норми якщо цивільні відносини не врегульовані цим Кодексом, іншими актами цивільного законодавства або договором, вони регулюються тими правовими нормами цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, що регулюють подібні за змістом цивільні відносини (аналогія закону). Тому в даній ситуації при визначенні розміру шкоди мають застосовуватися положення ч. ч. 1, 2, 3 ст. 22 та ч. 1 ст. 1166 Цивільного кодексу України.
Як вбачається із ч. 1 ст. 1166 Цивільного кодексу України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала. Згідно ч. 1 ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 22 Цивільного кодексу України збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв’язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Ви навіть порушили свій рабський цивільний кодекс, списаний з римського права, а в римському праві рабство ніхто не відмінив.
Одночасно повідомляємо Вас, що Lvivoblenergo, Publichne AT D-U-N-S® Nummer 366489516 ( платник податків США) Budynok 3 Vul.Kozelnytska 79000 Misto Lviv Ukraine Person:Volodymyr Evgenovych Matviishyn (SIC) 4911. Виникає запитання, на підставі чого всі обленерго України є платниками податків США та своїми коштами збагачують чужу державу, а для свого народу залишають пилюку, злидні і кредити МВФ?
Вивіз капіталу – енергоносіїв, неповернення грошей в Україну підриває основи нашої економіки, яка відображена у нестабільності нашої валюти постійне її знецінення по відношенню до долара США, що постійно піднімає вартість чужої валюти і чужу економіку
Враховуючи вищесказане вимагаємо від Верховної Ради України, наступне:
1). Зобов’язати Кабінет Міністрів України представити точні дані виробництва електроенергії в кВт./год. по роках з 01.01.1992 року по даний час і у чиїй власності вона перебуває.
2). Зобов'язати Кабінет Міністрів України встановити науково-обґрунтовану ціну (ціна виробника + середній рівень рентабельності по Україні) на електроенергію для користувачів відповідно до теми ціноутворення і калькуляції та обнародувати її.
3). Зобов'язати Кабінет Міністрів України надати роз’яснення на якій підставі підприємцям продається світло для побутового користування по завищених цінах у порівнянні із цінами на світло для громадян.
4). Зобов'язати Кабінет Міністрів України надати дані по продажу електроенергії у інші країни світу, де осідають гроші за продану електроенергію, на яких рахунках, і яка сума повертається в Україну на чиї рахунки.
5). Ліквідувати у незаконний спосіб створену приватну структуру НКРЕКП та скасувати всі її незаконні Постанови, і зокрема Постанову НКРЕКП від 26.02.2015 р. №220 про підняття ціни на світло.
6) Виключити з тарифу ПДВ, згідно закону про ПДВ (споживачі не є платниками ПДВ), а також оплата за електроенергію є наші витрати, віднята вартість, а не додана.
7). Щорічно виплачувати представникам Української нації дивіденди за реалізовану на експорт електроенергію, яка є національним багатством корінного народу - Української нації.
Наше звернення довести до відома до кожного народного депутата Верховної ради України і виконати наші вимоги згідно 5статті Конституції України.
Підписи:
Голова громадської правозахисної
організації «Народна солідарність» О. М. Яремків,
Голова Народного контролю України
у Львівській області, П. Ю. Лаврів,
Голова Громадянського об’єднання комісії з питань національної безпеки України І. В. Білоус.
19.09.2019року.