Дозволити суміщати рух велотранспорту (в тч електровелосипедів, електро самокатів) та смуг для автомобільного транспорту з рівним пріоритетом для всіх учасників дорожнього руху з обов’язковим обмеженням швидкості на цих ділянках до 25-30км/год.
№22/108614-еп
Дозволити суміщати рух велотранспорту (в тч електровелосипедів, електро самокатів) та смуг для автомобільного транспорту з рівним пріоритетом для всіх учасників дорожнього руху з обов’язковим обмеженням швидкості на цих ділянках до 25-30км/год.
В багатьох містах України ситуація з дорожньою інфраструктурою склалася таким чином, що через щільну забудову в історичних, центральних і спальних районах міст фізично неможливо спроектувати і збудувати велосипедну мережу виділивши частину дороги під велосмуги, тому що вони занадто вузькі. Одночасно з цим деколи неможливо заборонити повністю автомобільний рух на цих ділянках оскільки деякі з них є важливими транспортними артеріями, що забезпечують життєдіяльність і функціональність міст. Велоінфраструктура як і автотранспортна є дуже важливою ланкою в формуванні загальної транспотрної інфраструктури, адже знімає навантаження на громадський і автомобільний транспорт не забруднюючи навколишнє середовище. Тому пропоную прийняти такі зміни в державні будівельні норми і правила дорожнього руху:
- Дозволити в окремих випадках за погодженням з національною поліцією і місцевими органами самоврядування об’єднувати окремі смуги для руху автомобільного транспорту (в тч і на магістральних вулицях) з рухом велотранспорту (в тч електро самокатами і електро велосипедами максимальна швидкість яких не нижча ніж 15км/год) з рівним пріоритетом усіх учасників дорожнього руху;
- Створити і ввести в дію нові дорожні знаки 4.23 «смуга для руху легкових автомобілів і велосипедистів» і 4.24 «кінець смуги для руху легкових автомобілів і велосипедистів», об’єднавши дорожні знаки 4.11 «рух легкових автомобілів» і 4.12 «доріжка для велосипедистів», для позначення суміщених смуг для руху вело і автотранспорту, а також доповнити відповідним оновленням знак 5.19 «використання смуги руху»;
- Встановлювати знаки, що позначають суміщені смуги для авто і велотранспорту виключно разом зі знаком обмеження максимальної швидкості 25-30км/год. та або вводити таке обмеження швидкості за замовчуванням в анотацію до нових дорожніх знаків для убезпечення всіх учасників дорожнього руху;
- Дублювати знаки, що позначають суміщені смуги для авто і велотранспорту відповідною дорожньою розміткою з зображення відповідних знаків і знаків обмеження швидкості;
- Використовувати дані суміжні смуги в історичних, центральних і спальних районах міст де ширина дороги не дозволяє зменшити кількість смуг, звузити ширину проїзної чи пішохідної частини для виділення окремих велодоріжок чи велосмуг, або немає можливості обмежити максимальну швидкість на рівні 25-30км/год. на всіх смугах для руху.
Ці зміни потрібні для того, щоб, позначити відповідні зони і смуги, сконцентрувати увагу водіїв автотранспорту, знизити швидкість автомобілів, убезпечити велосипедистів і знизити аварійність.
Дозволити суміщати рух велотранспорту (в тч електровелосипедів, електро самокатів) та смуг для автомобільного транспорту з рівним пріоритетом для всіх учасників дорожнього руху з обов’язковим обмеженням швидкості на цих ділянках до 25-30км/год.