Get Microsoft Silverlight
№22/111100-еп

Гарантування громадянам України наявності та доступності пільгових тарифів на електропостачання для окремих категорій споживачів, зокрема гарантування наявності пільгового тарифу на електроопалення шляхом прийняття відповідних нормативно-правових актів (щодо постанови Кабінету Міністрів України № 1325 від 28.12.2020 р.).

Автор (ініціатор): Загорулько Андрій Олександрович
Дата оприлюднення: 04 січня 2021
До 31.12.2020 року для населення діяли тарифи на електроенергію, затверджені постановою НКРЕКП від 26.02.2015р. №220 "Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню" (на період з 01 березня 2017 року).
Відповідно до даного рішення, населенню, яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості), а також яке проживає в багатоквартирних будинках, не газифікованих природним газом і в яких відсутні або не функціонують системи централізованого теплопостачання (у тому числі в сільській місцевості), ціна за 1 кВт/год складала 0,90 грн. (з ПДВ) за обсяг, спожитий до 3000 кВт год електроенергії на місяць (включно).
Свого часу, починаючи фактично з 2014 року, Держава активно агітувала населення про необхідність встановлення електроопалювальних установок в будинках, що підносилось як крок до енергонезалежності та відмови від опалювання газом.
Особливо слід зазначити, що, наприклад, 30.03.2018 року Кам'янською міською радою було прийняте рішення №1063-23/VІІ "Про децентралізацію системи теплопостачання правобережної частини міста Кам`янське", відповідно до якої було затверджено перелік багатоквартирних житлових будинків, які підпадають під Програму децентралізації системи теплопостачання правобережної частини міста Кам'янське.
Відповідно до даного рішення, багатьма сім'ями міста Кам'янське було встановлено в квартирах електропалення та вимушено було відключено централізоване опалення квартир.
Подібні Програми децентралізації системи теплопостачання свого часу були запроваджені в багатьох містах України, наприклад в м. Нікополь, м. Марганець, м. Куп'янськ, м. Рубіжне, м. Могилев-Подільський, м. Кременчук, м. Покров та багатьох інших.
Отже Держава, в особі її представників в міських радах, не лише агітувала за перехід до електроопалення як необхідний крок до енергонезалежності, але й всіляко спонукала до даного кроку, вчиняючи дії, якими змушувала населення переходити на електроопалення, наприклад, повідомляючи про повне відключення централізованого опалення в містах. Одним із факторів доцільності переходу було надання відповідного тарифу на електроопалення, а саме 0,90 грн. (з ПДВ) за 1 кВт год за обсяг, спожитий до 3000 кВт год електроенергії на місяць (без врахування коефіцієнтів дво- та тризонного обліку електричної енергії). Даним тарифом Держава, в особі її представників в міських радах, фактично доводила обґрунтованість переходу саме на електроопалення в будинках після вимушеної відмови від центрального опалення. Необхідно зазначити, що Програми децентралізації системи теплопостачання були побудовані таким чином, що при відмові від центрального теплопостачання у споживачів не було можливості встановлення буд-якого іншого виду опалення, ніж електричне, оскільки на інші види опалення дозволи міськими радами не надавались.
28.12.2020 року на засіданні Уряду схвалено постанову Кабінету Міністрів України № 1325 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05 червня 2019 р. № 483", відповідно до якої визначено єдину фіксовану ціну на електричну енергію для побутових споживачів – 1,68 грн/кВт год. Як наголошує Уряд, Постанову прийнято з метою уникнення стрімкого зростання тарифу на електроенергію для населення вже з січня наступного (2021) року, однак це твердження Уряду не відповідає дійсності. Даною Постановою КМУ фактично відмінено будь-які пільгові тарифи, завдяки чому вартість тарифу на електроопалення для населення водночас зросла з 0,90 грн. за 1 кВт/год до 1,68 грн. за 1 кВт/год, тобто на 87%, що для більшості родин є не стрімким, а надстрімким зростанням. При цьому Уряд в своєму інформаційному повідомленні на веб-сайті запевняє, що "фактично, тариф для населення до 31.03.2021 збережено на поточному рівні (не враховуючи пільгову ціну за перші 100 кВт год/міс)" що є цілковитою брехнею та маніпулюванням фактами.
За словами Ярослава Демченкова, заступника Міністра енергетики України з питань європейської інтеграції, заступник голови Комітету сталої енергетики Європейської Економічної Комісії ООН (ЄЕК ООН/UNECE), опублікованими на сайті Міністерства енергетики України ідеальним є поступове приведення вартості електричної енергії для побутових споживачів до ринкового рівня, при цьому їм спрогнозовано, що на початку 2021 року відбудеться незначне підвищення тарифу. За його словами, сім’ї, які вже стали енергоощадливими та підвищили енергоефективність помешкань, майже не відчують підвищення. Дані висловлювання державного службовця повністю не відповідають дійсності, оскільки збільшення на 87% тарифу для споживачів, які виявились енергоефективними, відмовившись від центрального та газового опалення помешкань та за закликом Держави перейшли до електроопалення, не можна назвати незначним підвищенням і розмір тарифу в більшості випадків не відповідає реальним фінансовим можливостям домогосподарств.

Розмірковуючи щодо ринковості тарифу необхідно згадати, що в Україні діють 4 атомні електростанції з 15 енергоблоками, що фактично має гарантувати громадянам України доступність дешевих тарифів, однак своїми рішеннями КМУ лише забезпечує існування високих "зелених" тарифів і можливість їх подальшого гарантованого придбання державою за явно завищеними цінами. Такими рішеннями КМУ саме грошима громадян України намагається нівелювати завищені ціни "зеленої" енергетики, закриваючи значні розриви в тарифах атомної і "зеленої" енергетики саме грошима громадян.

Беручи до уваги, що Держава своїми рішеннями зобов'язана забезпечувати для громадян гарантії послідовності, обдуманості та обґрунтованості своїх рішень, наявність пільгового тарифу для електроопалення є гарантією Держави послідовності у здійсненні ним же запропонованих та запроваджених Програм децентралізації системи теплопостачання. Отже, просимо Вас, як Гаранта, всебічно розібратись у ситуації що склалась з тарифами на електроенергію, оскільки запроваджена постановою КМУ №1325 від 28.12.2020 р. відмова від пільгових тарифів деяким категоріям споживачів на відміну від декларованої фінансової стабілізації ринку електричної енергії призводить до подальшого зубожіння домогосподарств, на відміну від подальшого збагачення низки власників "зеленої" енергетики.
Просимо Вас, як Президента України, втрутитись в ситуацію та прийняттям відповідних нормативно-правових актів гарантувати громадянам України наявність та доступність пільгових тарифів на електропостачання для окремих категорій споживачів, зокрема гарантувати наявність пільгового тарифу на електроопалення.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Сак Марія Леонідівна
04 квітня 2021
2.
Кравченко Катерина Миколаївна
04 квітня 2021
3.
Новицька Олена Олександрівна
03 квітня 2021
4.
Головко Надія Анатоліївна
02 квітня 2021
5.
Перевознюк Іван Васильович
02 квітня 2021
6.
Андрусенко Микола Петрович
02 квітня 2021
7.
Чайка Олег Сергійович
01 квітня 2021
8.
Денисенко Олена Сергіївна
31 березня 2021
9.
Папіженко Володимир Володимирович
31 березня 2021
10.
Охрімчук Оксана Миколаївна
31 березня 2021
11.
Козак Петро Ярославович
31 березня 2021
12.
Лукін Микола Васильович
31 березня 2021
13.
Салова Світлана Володимирівна
31 березня 2021
14.
Погорілий Сергій Миколайович
30 березня 2021
15.
Лелеко Максим Ігорович
30 березня 2021
16.
Шпанка Юрій Олександрович
30 березня 2021
17.
Ткаченко Наталія Віталіївна
30 березня 2021
18.
Марусенко Вадим Олександрович
30 березня 2021
19.
Лозенко Олександр Миколайович
30 березня 2021
20.
Нікітін Володимир Кирилович
29 березня 2021
21.
Нестеренко Володимир Вячеславович
29 березня 2021
22.
Хромчак Іван Дмитрович
29 березня 2021
23.
Суркіна Ірина Валентинівна
29 березня 2021
24.
Денисюк Віталій Миколайович
29 березня 2021
25.
Присяжнюк Андрій Миколайович
29 березня 2021
26.
Шевченко Владислава Олександрівна
29 березня 2021
27.
Кривешко Олексій Іванович
28 березня 2021
28.
Михайловська Олена Андріївна
28 березня 2021
29.
Рожнятівський Павло Юрійович
28 березня 2021
30.
Суховой Володимир Анатолійович
28 березня 2021
2098
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено