Відповідно до статті 17 Закону України "Про освіту" пункту 1 та пункту 3, метою вищої освіти є здобуття особою високого рівня наукових та/або творчих мистецьких, професійних і загальних компетентностей, необхідних для діяльності за певною спеціальністю чи в певній галузі знань, а також наукова, науково-технічна та інноваційна діяльність закладів вищої освіти (для закладів вищої освіти культурологічного та мистецького спрямування - мистецька діяльність) є обов’язковою та невід’ємною складовою частиною їхньої освітньої діяльності.
Сучасна вища освіта вимагає належної мотивації студентів до якісних знань, і перспектива отримати диплом з відзнакою є дієвою мотивацією, випробуваною провідними університетами світу при навчанні багатьох поколінь студентів.
Відзнака у дипломі – не є самоціллю здобуття Вищої освіти, бо знання та вміння мислити — це головний пріоритет освіти. Освіта має бути такою, що забезпечує як потреби ринку праці в Україні, так і потреби тих, хто здобуває освіту. Врешті, ми маємо «урівняння» в дипломах, яке знищує символічне визнання як навчальних, так і наукових досягнень, а також здорове почуття людиною власної гордості та самодостатності. Наведу приклад: навіщо тоді спортсменам (візьмемо атлетів-бігунів) розряди та звання? Чому не прирівняти Олімпійського чемпіона до рядового бігуна, а майстра спорту до кандидата у майстри спорту і тому подібне.
Погодьтеся, вони усі бігають: один швидше, а інший – повільніше. Але ж – вони бігають. Так само виглядає ситуація із вищою освітою.
Наші студенти добре та чітко розуміють, що наявність диплому «з відзнакою» – не головний пріоритет у роботодавця, а отримати гарну роботу можна і без диплому. Будь-якого. У більшості країн, де вручають дипломи «з відзнакою», він є символом вищого рівня досягнень, ніж ті, що не мають відзнаки. Високі оцінки є підтвердженням того, що студент на відмінно впорався із вимогами та правилами освітньої програми, здатний витримати темп навчання, конкурувати та засвоїти знання.
Навчання у ЗВО є процесом кропіткої та напруженої розумової діяльності. Відзнаки мають заохочувальний характер як для наукової діяльності, так для наукових здобутків, дисциплінованості, працьовитості, відповідальності та високих цілей. Це є своєрідною подякою, шаною студентові за його сумлінну працю і відданість навчанню та науці. Це є невід’ємною частиною мотивації, спонукання до ефективної діяльності, спрямованої на досягнення загальнозначущих цілей.