№22/113134-еп

ЩОДО СПРОЩЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ВИКОРИСТАННЯ ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ УКРАЇНИ МОЖЛИВОСТЕЙ ОПЕРАТОРІВ МОБІЛЬНОГО ЗВ’ЯЗКУ ПІД ЧАС РОЗШУКУ ЗНИКЛИХ ДІТЕЙ

Автор (ініціатор): Марков В'ячеслав Валерійович
Дата оприлюднення: 15 лютого 2021
Як свідчить практика розшуку зниклих дітей, якщо місце знаходження дитини не було встановлено протягом перших годин доби після її зникнення, - то вірогідність знаходження дитини живою зменшується у декілька разів.
На теперішній час частина дітей, які зникли, мали про собі мобільні телефони чи смартфони. Оператори мобільного зв’язку мають технічну можливість надати інформацію про останнє приблизне місце знаходження мобільного телефону та перелік телефонних номерів з якими контактувала особа в останні години та дні перед зникненням.
Дана інформація може суттєво допомогти у встановленні місця знаходження зниклої дитини та переліку осіб, які можуть бути причетними до її зникнення.
Але у відповідності до українського законодавства така інформація може бути передана операторами мобільного зв’язку правоохоронним органам тільки за рішенням суду.
В українських реаліях отримання такого рішення може зайняти декілька діб.
У зв’язку з вищевикладеним необхідно розглянути питання щодо внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України в частині надання права правоохоронним органам здійснювати консенсуальне (за згодою офіційних представників зниклої дитини) встановлення місцезнаходження радіоелектронного засобу (мобільного телефону), а також перехоплення даних з транспортних телекомунікаційних мереж без рішення суду.

Це повинно відбуватися за приблизно таким алгоритмом:
1) правоохоронний орган отримує заяву про зникнення дитини;
2) слідчий реєструє в ЄРДР відповідне кримінальне провадження;
3) працівники правоохоронного органу встановлюють через свідків (родичів, друзів, знайомих зниклої дитини тощо) номер мобільного телефону зниклої дитини та IMEI її мобільного пристрою;
4) працівники правоохоронного органу отримують від офіційних представників зниклої дитини дозвіл на отримання від операторів мобільного зв’язку інформації по її мережній активності за певний період;
5) слідчий, використовуючи свій цифровий підпис, подає через єдиний спеціалізований вебсайт онлайн заяву (в якій зазначає номер кримінального провадження в ЄРДР, номери мобільних телефонів та IMEI мобільних пристроїв зниклої дитини) про надання операторами мобільного зв’язку інформації про останнє приблизне місце знаходження мобільного телефону та перелік телефонних номерів з якими контактувала зникла дитина. Слідчий попереджається про кримінальну відповідальність за подачу неправдивої інформації;
6) оператори мобільного зв’язку в АВТОМАТИЧНОМУ РЕЖИМІ надають наявну в їх базах даних запитувану інформацію;
7) працівники правоохоронних органів використовують отриману від операторів мобільного зв’язку інформацію для встановлення ймовірного місця знаходження зниклої дитини та переліку осіб, які можуть бути причетними до її зникнення.

Запровадження даного механізму не потребує значних фінансових витрат. Необхідно розробити відповідний онлайн ресурс та забезпечити його безперебійну роботу.

Щодо ймовірного використання деякими правоохоронцями даного ресурсу для отримання інформації щодо інших осіб, то всі запити, що будуть надходити на відповідний онлайн ресурс будуть перевірятися щодо законності їх розміщення, а посадова особа, яка використала цей ресурс незаконно, буде притягатися до кримінальної відповідальність у відповідності до вже чинних норм Кримінального кодексу України.

На сьогоднішній день правоохоронцям необхідно надати сучасний ефективний додатковий інструмент з пошуку безвісти зниклих дітей, вік яких строго визначено Законом.
У разі прийняття позитивного рішення у дітей суттєво збільшаться шанси бути врятованими та залишитися живими!
Щодня в Україні зникає понад 20 дітей.
В сучасних умов не використання наявних технічних можливостей щодо розшуку зниклих дітей – є «злочином»!
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Черепньов Дмитро Володимирович
14 травня 2021
2.
Бондаренко Олег Олександрович
14 травня 2021
3.
Остапенко Валентина Леонідівна
13 травня 2021
4.
Ковальківська Інна Іванівна
13 травня 2021
5.
Кихтенко Анастасія Євгенівна
13 травня 2021
6.
Левченко Ірина Олександрівна
13 травня 2021
7.
Чернецьких Людмила Геннадіївна
13 травня 2021
8.
Мельник Юлія Миколаївна
13 травня 2021
9.
Баришевський Іван Володимирович
12 травня 2021
10.
Порохня Володимир Євгенович
12 травня 2021
11.
Ярмоленко Аліна Володимирівна
12 травня 2021
12.
Цибенко Оксана Володимирівна
12 травня 2021
13.
Пухович Олександр Іванович
12 травня 2021
14.
Шевчук Олександр Олегович
12 травня 2021
15.
Домша Тетяна Миколаївна
11 травня 2021
16.
Заліцький Сергій Андрійович
11 травня 2021
17.
Корнієнко Інна Миколаївна
11 травня 2021
18.
Лиховид Сергій Миколайович
08 травня 2021
19.
Бойко Анна Олександрівна
08 травня 2021
20.
Тарасенко Сергій Олексійович
08 травня 2021
21.
Шепіль Марина Сергіївна
08 травня 2021
22.
Кричун Володимир Васильович
08 травня 2021
23.
Осадчий Владислав Олександрович
07 травня 2021
24.
Коваленко Олексій Іванович
07 травня 2021
25.
Селін Дмитро Дмитрович
06 травня 2021
26.
Казак Павло Олегович
06 травня 2021
27.
Лазо Євген Сергійович
06 травня 2021
28.
Коберідзе Олександр Володимирович
06 травня 2021
29.
Іщук Артем Вікторович
06 травня 2021
30.
Сонько Дмитро Михайлович
06 травня 2021
779
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено