№22/116446-еп

Венеціанська комісія: "мовний" закон про тотальну українізацію ПОРУШУЄ європейське законодавство, Конституцію України, конституційні права і свободи громадян України

Автор (ініціатор): Ісаєв Микола Всісович
Дата оприлюднення: 29 квітня 2021
З українських ЗМІ:
- Страна.ua. Как переписать скандальный мовный закон. 9 предписаний Венецианской комиссии для Украины:
"Венецианская комиссия опубликовала выводы по закону о тотальной украинизации, который начали проверять еще в октябре.
Этот орган делает экспертизу законодательства на предмет его соответствия нормам Евросоюза. Ранее эксперты сделали неутешительные выводы относительно украинского закона об образовании.
Приводим главные тезисы из кратких рекомендаций Венецианки, которые уже опубликованы на ее сайте.
- Во-первых, комиссия заявляет об "особом месте русского языка в Украине".
- Во-вторых, говорится о том, что без закона, утверждающего языковые права нацменьшинств, действующий документ - несбалансирован. Эксперты говорят, что новый закон нужно принимать с участием представителей этих самых нацменьшинств.
- В-третьих, комиссия призывает не делать разницы между языковыми правами меньшинств, имеющих корни в Евросоюзе и остальными - то есть, в первую очередь русскими. И продлить для них срок адаптационного периода при переходе на украиноязычное обучение. Сейчас "евроменьшинства" будут учиться на родном языке до 2023 года, а русские - до 2020.
"Комиссия рекомендует продлить этот срок для всех национальных меньшинств и коренных народов", - говорится в документе.
- В-четвертых, Венецианка советует убрать или снизить до минимума языковые санкции (то есть штрафы, которые налагает мовный омбудсмен). Или в крайнем случае - не применять эту норму, пока не заработает закон о защите прав меньшинств.
- В-пятых, говорится, что квоты на радио и ТВ должны быть пропорциональными. Видимо, речь о том, что квоты должны распределяться в соответствии с долей нацменьшинств. Однако стоит подождать полного текста выводов комиссии.
- В-шестых, предлагается позволить частникам общаться в сфере услуг на том языке, на котором им удобно. То есть отменить драконовские нормы об обязательном украинском в магазинах, ресторанах, спортклубах и так далее. А также - в частном документообороте.

- В-седьмых, Венецианка удивляется, почему закон не делает языковых исключений для экстремальных случаев - при обращении в полицию, к врачу и так далее. Предлагается это ввести в закон.
- В-восьмых, резко критикует комиссия и положения закона о печатной продукции. Предлагается убрать норму о допечатывании украиноязычного тиража газет и журналов (что может убить их рентабельность). И позволить печатать агитационные материалы для избирательных кампаний на любых языках, а не только украинском. Сейчас другие языки можно использовать только в местах компактного проживания нацменьшинств. Венецианка предлагает снять это ограничение.
- В-девятых, нужно отменить правило перевода топонимов на украинский язык".

Дійсно Закон України “Про забезпечення функціонування української мови, як державної” (а також Закон України "Про освіту") грубо ПОРУШУЄ Конституцію України, конституційні права і свободи громадян України, зокрема:
- статтю 10 Конституції України, яка встановлює, що в Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України;
- статтю 11 Конституції України, яка встановлює, що держава сприяє консолідації та розвиткові етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності всіх корінних народів і національних меншин України;
- статтю 24 Конституції України, яка встановлює, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи, не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, етнічного за мовними або іншими ознаками;
- статтю 53 Конституції України, яка встановлює, що громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах;
- статтю 21 Конституції України, яка встановлює, що усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними;
- статтю 22 Конституції України, яка встановлює, що конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, тощо.

Тобто Верховна Рада України, яка прийняла цей НЕКОНСТИТУЦІЙНИЙ Закон, грубо ПОРУШИЛА принцип верховенства права, який встановлений статтею 8 Конституції України, а саме:
"В Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Конституція України має найвищу юридичну силу.
Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй".

Народні депутати України, які прийняли вищезазначений НЕКОНСТИТУЦІЙНИЙ Закон, ПОРУШИЛИ свої обов'язки, встановлені статтями 19 та 68 Конституції України, а саме:
- "Органи державної влади, їх посадові особи (тобто і народні депутати України, які працюють на постійній основі і прирівняні до чиновників) зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією";
- "Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей".

До того ж Закон України “Про забезпечення функціонування української мови, як державної” приймався з грубим ПОРУШЕННЯМ Регламенту Верховної Ради.

В зв'язку з вищенаведеним, ВИМАГАЮ від Президента України, який згідно статті 102 Конституції України, є Гарантом додержання Конституції України, прав і свобод громадян:

1.НЕГАЙНО ВИКОНАТИ вимоги Венеціанської комісії ЄС щодо антиЄвропейських Законів України “Про забезпечення функціонування української мови, як державної”, а також "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту";

2.НЕГАЙНО ПРИПИНИТИ дію антиконституційних Законів України “Про забезпечення функціонування української мови, як державної”, а також "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", які грубо ПОРУШУЮТЬ європейське законодавство, Конституцію України, конституційні права і свободи громадян України;

3.НЕГАЙНО ЗАБЕЗПЕЧИТИ виконання державою ГАРАНТОВАНИЙ Конституцією України вільний розвиток, використання і захист російської, інших мов національних меншин України, в усіх сферах діяльності держави та суспільства, згідно статтей 10 та 53 Конституції України;

4.ЗАБЕЗПЕЧИТИ в щорічному Державному бюджеті України необхідне і достатнє державне фінансування розвитку, використання і захисту російської, інших мов національних меншин України, в усіх сферах діяльності держави та суспільства, згідно статтей 10 та 53 Конституції України
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Шевель Юлія Владимирівна
29 липня 2021
2.
Кузьменко Олеся Миколаївна
15 липня 2021
3.
Книшенко Сергій Миколайович
10 травня 2021
4.
Георгієв Микола Олексійович
10 травня 2021
5.
Чайка Віктор Олександрович
10 травня 2021
6.
Вакуленко Володимир Володимирович
07 травня 2021
7.
Бриленко Анастасія Андріївна
06 травня 2021
8.
Яценко Леонід Олексійович
05 травня 2021
9.
Пантелєєв Олексій Васильович
04 травня 2021
10.
Боряк Олександра Сергіївна
04 травня 2021
11.
Бредіхін Григорій Миколайович
04 травня 2021
12.
Димитров Михайло Миколайович
02 травня 2021
13.
Гоков Олександр Павлович
02 травня 2021
14.
Пащенко Владислав Вікторович
29 квітня 2021
15.
Ткаченко Вадим Михайлович
29 квітня 2021
16.
Скрябін Микола Васильович
29 квітня 2021
17.
Ісаєв Микола Всісович
28 квітня 2021
17
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено