Статтею 288 КУпАП передбачає звільнення громадян від сплати державного мита при оскарженні до суду постанов про адміністративні правопорушення. Оскільки сьогодні державне мито не сплачується за подання скарги до суду, а сплачується судовий збір, доцільно було би внести зміни до ст. 288 КУпАП та замінити слова "державне мито" на "судовий збір". Також необхідно внести відповідні зміни до Закону України"Про судовий збір" у ст. 5, яка визначає пільги по сплаті судового збору, звільнивши громадян від оплати за подання скарги на постанови по справі про адміністративне правопорушення. Без внесення таких змін громадяни вимушені сьогодні сплачувати судовий збір за оскарження до суду постанови по справі про адміністративне правопорушення в сумі 0.2 розміру прожиткового мінімуму, що є досить великою сумою по відношенню, наприклад, до штрафу про неправильне паркування, який складає 340 гривень. Таким чином обмежується доступ громадян до судочинства, що є порушенням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав та основних свобод, оскільки сума судового збору є надмірною.В свою чергу органи місцевого самоврядування та державної влади користуються таким станом справ та часто складають неправомірні постанови, які не оскаржуються громадянами внаслідок істотної суми судового збору, який слід сплатити за подання позову до суду щодо оскарження постанови.
№22/125006-еп
Статтею 288 КУпАП передбачає звільнення громадян від сплати державного мита при оскарженні до суду постанов про адміністративні правопорушення. Оскільки сьогодні державне мито не сплачується за подання скарги до суду, а сплачується судовий збір, доцільно було би внести зміни до ст. 288 КУпАП та замінити слова "державне мито" на "судовий збір". Також необхідно внести відповідні зміни до Закону України"Про судовий збір" у ст. 5, яка визначає пільги по сплаті судового збору, звільнивши громадян від оплати за подання скарги на постанови по справі про адміністративне правопорушення. Без внесення таких змін громадяни вимушені сьогодні сплачувати судовий збір за оскарження до суду постанови по справі про адміністративне правопорушення в сумі 0.2 розміру прожиткового мінімуму, що є досить великою сумою по відношенню, наприклад, до штрафу про неправильне паркування, який складає 340 гривень. Таким чином обмежується доступ громадян до судочинства, що є порушенням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав та основних свобод, оскільки сума судового збору є надмірною.В свою чергу органи місцевого самоврядування та державної влади користуються таким станом справ та часто складають неправомірні постанови, які не оскаржуються громадянами внаслідок істотної суми судового збору, який слід сплатити за подання позову до суду щодо оскарження постанови.
Подати законопроект про внесення змін до ст. 288 КУпАП, у відповідності до якого викласти ч. 4 ст.288 КУпАП в наступній редакції "Особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати судового збору".
Подати законопроект про внесення змін до ст. 5 "Закону України Про судовий збір", який доповнити пунктом наступної редакції "Особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення".
Статтею 288 КУпАП передбачає звільнення громадян від сплати державного мита при оскарженні до суду постанов про адміністративні правопорушення. Оскільки сьогодні державне мито не сплачується за подання скарги до суду, а сплачується судовий збір, доцільно було би внести зміни до ст. 288 КУпАП та замінити слова "державне мито" на "судовий збір". Також необхідно внести відповідні зміни до Закону України"Про судовий збір" у ст. 5, яка визначає пільги по сплаті судового збору, звільнивши громадян від оплати за подання скарги на постанови по справі про адміністративне правопорушення. Без внесення таких змін громадяни вимушені сьогодні сплачувати судовий збір за оскарження до суду постанови по справі про адміністративне правопорушення в сумі 0.2 розміру прожиткового мінімуму, що є досить великою сумою по відношенню, наприклад, до штрафу про неправильне паркування, який складає 340 гривень. Таким чином обмежується доступ громадян до судочинства, що є порушенням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав та основних свобод, оскільки сума судового збору є надмірною.В свою чергу органи місцевого самоврядування та державної влади користуються таким станом справ та часто складають неправомірні постанови, які не оскаржуються громадянами внаслідок істотної суми судового збору, який слід сплатити за подання позову до суду щодо оскарження постанови.