На сьогодні громадяни України позбавлені можливості придбати вживані автомобілі зі страхових аукціонів Японії через заборону, яку містить стаття 29 Закону України "Про дорожній рух". Через це українці вимушені задовільнятися або внутрішнім ринком вживаних авто, або ж завозити пошкоджені автомобілі з США та Європи, багато з яких мають значний пробіг та доволі давні роки випуску.
При цьому авто з японських страхових аукціонів мають багато переваг, а саме:
1. Низька ціна.
Японська автомобільна промисловість є однією з найбільших і найбільш визнаних у світі. Це впливає на прискорений обіг старих авто, адже більшість японських автомобілів не перевищують термін експлуатації 9 років. Виходячи з цього, ціна на машини досить низька.
2. Високі стандарти.
Транспорт в Японії відповідає високому рівню якості. Самі автомобілі мають низький пробіг (більшість автомобілів на аукціонах не перевищують пробіг 90 тис. км). Аукціонні будинки ретельно перевіряють історію кожної машини, що ведуть облік в одній системі бази даних, що дозволяє контролювати пробіг кожного автомобіля. Після діагностики автоінспекція аукціонних будинків видає лист огляду як свідоцтво по транспортному засобі, у якому описано його стан.
3. Унікальні моделі.
Автомобілі, призначені для Японії (JMP), мають більш високі вихідні потужності, ніж випускаються на експорт. Обладнання машин містить ті моменти, які у більшості країн вважаються додатковими. Наприклад, купити авто з японського аукціону можна з наявністю навігаційної системи і легкосплавних дисків.
Враховуючи постійне зростання цін на нові авто через нестачу електронних компонентів та короновірусні обмеження у світі, купівля авто на вторинному ринку (нехай і з правим кермом) є ледь не єдиною для багатьох можливістю придбати засіб пересування.
Зважаючи на вищевикладене, пропоную внести зміни до статті 29 ЗУ "Про дорожній рух" та виключити з неї останній абзац, що містить заборону на експлуатацію на території України автомобілів з правим розташуванням керма.