Військкомати, як і будь-який інший адміністративний орган, працює за рахунок наших податків. Проте, коли треба отримати послугу (для зміни реєстрації/прописки, отримання приписного листа, тощо), усвідомлюєш, що незадовільне ставлення персоналу, що є держслужбовцями (працюють за рахунок податкових надходжень) до клієнтів, а також неможливість планувати час та швидко вирішити питання, створює безліч незручностей для громадян України.
1) Доя того, щоб змінити місце приписки, чоловік має простояти багато годин у черзі, щоб виписатися (навіть якщо прийшов за 1-2 години до відкриття, може бути 10-20), потім виписатися (якщо є приписний, немає квитка - оформити квиток), поїхати в інший військкомат (працюють вони до 13, так що зробити все за один день майже нереально.
2) Другою розповсюдженою причиною звернення є отримання самого військового квитка. Черга загальна, так що всі знаходяться на рівних умовах. Шансів встигнути до 13 (кінець роботи органу), якщо прийти ближче до відкриття не багато. Порядок оформлення квитка: відстояти у черзі, підійти до одного працівника (отримати направлення до лікарів), відстояти черги до кожного лікаря, отримати направлення на дорбстеження, принести результати (перед тим ще раз черга, загальна), отримати інформацію про дату готовності документу (14 днів). Отримання квитка - окрема «пісня». Для цього треба вистояти години у загальній черзі для того, щоб за 3 хвилини поставити підпис та забрати папірчик,
3) Отримання приписного листа особами чоловічої статі пл досягненню відповідного віку. Питання з чергами та хаосом є і тут.
Пропоную ряд рішень, покликаних підвищити ефективність та ККД даного адміністративного органу:
1) Створити Інтернет-портал з можливістю запису в обраний військкомат та зазначенням мети візиту, хто обслуговуватиме, часу візиту (можливість вибору), орієнтовної тривалості візиту.
2) Перелік дій, що необхідно виконати для оформлення певного документу. Де є необхідність у проходженні медогляду - доступ до форм з переліком обстежень. Можливість проведення обстежень у сімейного лікаря.
3) Можливість подачі первинного пакету документів онлайн (під час оформленнч першого приписного листа). Підпис в електронному вигляді або під час отримання документу.
4) Збільшення кількості прийомних днів у військкоматах і часу робити.
5) Працівники, що відповідальні за зміну приписки до військкомату у випадку зміни людиною місця реєстрації (прописки) мають доступні у ЦНАП, відправлення до військкомату для подальших з’ясувань - у разі необхідності. Подібне рішення зменшить навантаження на військкомати і спростить порядок реєстрації.
6) Зміну постановки на облік в районний( міський) військовий комісаріат в дію/ цнап