Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі НКРЕКП ) прийнято Постанову «Про затвердження змін до Кодексу газорозподільних систем та внесення змін до Типового договору розподілу природного газу» №1469 від 29.07.2020 , яка суперечать підпунктам 2 та 8 пункту 3 «Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг». Зазначеними підпунктами визначено основні завдання НКРЕКП, а саме: збалансування інтересів суб´єктів господарювання, споживачів і держави та захист прав споживачів товарів (послуг) на ринку…
У результаті цих змін з 01 січня 2021 оператори газорозподільної системи України здійснюють розрахунки за договорами розподілу природного газу керуючись абзацом третім пункту 2 глави 6 розділу VІ Кодексу ГРМ. Згідно цієї норми річна замовлена потужність об´єкта (об´єктів) споживача на розрахунковий календарний рік «не може бути меншою за:
39 м3 – для об´єкта побутового споживача, на якому природній газ використовується тільки для приготування їжі;
126 м3 – для об´єкта побутового споживача, на якому природній газ використовується для підігріву води та приготування їжі;
314 м3 - для об´єкта побутового споживача, на якому природній газ використовується комплексно, у тому числі для опалення».
Складається ситуація, що навіть у випадку, коли споживач не використав цих лімітів, він змушений оплачувати за послугу мнимої «доставки» природного газу відповідно до групи споживання.
Але і це ще не все. Родзинкою для операторів газорозподільної системи став пункт 4 глави 6 розділу VІ Кодексу ГРМ в редакції Постанови НКРЕКП №580 від 06.03.2020 р., за яким споживача змушують здійснювати оплату за послугу доставки природнього газу (знову ж таки в залежності від групи споживання) навіть «за умови відсутності споживання природного газу споживачем протягом усього попереднього газового року"! Це вже повне ігнорування принципів ринкової економіки.
Зважаючи на вищевикладене, прошу Вас, пане Президенте, ініціювати зміни до Кодексу ГРМ, вилучивши з нього норму про залежність розрахунку річної замовленої потужності об´єкта споживача від групи споживання (пункт 2 та пункт 4 глави 6 розділу VІ Кодексу ГРМ).