№22/126734-еп

Розглянути та підтримати проєкт про відміну математики як обов’язкового предмету під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2022 році.

Автор (ініціатор): Козинець Анастасія Дмитрівна
Дата оприлюднення: 12 листопада 2021
Дана петиція адресована панові Володимиру Олександровичу, зокрема Міністерству освіти України від імені учнів 11-х класів НВК №209 «Сузір’я» з проханням розглянути та підтримати проєкт про відміну математики як обов’язкового предмету під час проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2022 році.
Введення цієї дисципліни як обов’язкової для усіх учнів, створює обмеження для навчання та вільного розвитку дітей з гуманітарним складом розуму, які мають намір вступати на факультети, на яких математика не входить у перелік дисциплін для вступу.

Ціль даної петиції - скасування обов'язкового ЗНО з математики.

Роглянемо детальніше головні аспекти:

- Вся секція гуманітарних спеціальностей не передбачає вступного іспиту з математики. Підготовка до ЗНО з цього предмету учнями, що мають на меті вступити до гуманітарного ВУЗу і зосереджують велику частку своїх зусиль на підготовку до здачі дисципліни, що не входить до переліку вступних іспитів, знижує рівень продуктивності, що у свою чергу може позначитися на результатах ЗНО зі спеціальностей, які учневі необхідні.
Математика як різновид знання використовується людьми різних спеціальностей лише у дуже вузькому колі ситуацій.

- Освітні програми для математичних та гуманітарних класів, дуже різняться. Математичні класи наразі мають 9 годин математики, в той час як гуманітарні - 3 години.
Отже, учні складають державний іспит не на рівних умовах. Чому до прикладу математичні класи не складають іспит з іноземної мови як обов'язковий предмет?

- Велика проблема щодо якості освіти в українських школах залишається актуальною й досі. Рівень знань учнів не дає можливості здавати ЗНО на належному рівні.
Першою ознакою того, що з математикою в українських учнів є проблеми, стали результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018: 36% школярів не змогли продемонструвати навіть базовий рівень знань з математики, з яких 15,6% не досягли навіть першого рівня математичної грамотності.
Чим пояснюють низьку успішність учнів?
Ця тенденція пов’язана загалом зі зниженням якості викладання. Талановиті вчителі часто звільняються зі школи з різних причин, одна з яких – заробітна плата. Крім того, на це впливає система управління освітнім сегментом. Математики - це професіонали широкого спектру, і вчитель далеко не єдина професія, яку вони можуть обрати. Існує дефіцит викладачів природничих дисциплін, особливо в регіонах. І цей кадровий голод спричиняє зниження якості освіти.

Крім того, дизайн освітнього процесу будується на примусі і просто на постійному розв'язанні суто теоретичних завдань, які не передбачають жодного практичного застосування. Та система викладання, яку ми маємо, орієнтована швидше на підтримання застарілої статистики, аніж на підготовку дітей до реального життя.

Учні просто зобов‘язані ходити на додаткові курси, наймати репетиторів і шукати альтернативні джерела інформації. Тоді який сенс у державній освіті?


Можливо метою введення цього ЗНО було бажання створити інтерес до математики у ширшого кола учнів, аніж 1-2 на клас, як показує досвід. Проте, зацікавити предметом лише введенням обов’язкового ЗНО без підвищення кваліфікації вчителів, поступового оновлення програм, обладнання класів та всебічної популяризації математичної освіти – це шлях в заглиблення проблеми”, – вважає докторка фізико-математичних наук, старша наукова співробітниця Інституту проблем математичних машин та систем Катерина Терлецька.

Наслідки обов`язкового предмета математики в ЗНО, ми побачили вже в 2021 році. Державний іспит з цього предмету не склали 31,11% учасників, деякі так на нього і не з'явилися, а решта вирішили вибрати іншу спеціальність, замість бажаної.
Минулого року відсоток учасників, які не подолали поріг тесту ЗНО з математики, становив 12,71% (поріг 9 балів із 62 можливих).
У 2019 році відсоток учасників, які не подолали певний поріг становив 18,17% (11 із 62), у 2018 році - 18.57% (10 із 62).

«За бортом» мистецьких університетів опиняються дійсно талановиті діти, що отримали низьку оцінку з математики, понизивши, таким чином, свій середній бал.
Не позбавляйте нас майбутнього! Ми хочемо набувати знань необхідних саме для тієї спеціальності, яку ми обрали і яка буде визначати нас як особистостей. Ми маємо право на вибір, який дасть нам змогу розвиватися і рости зі справою свого життя, аби стати фахівцями та зробити свій унікальний внесок в розвиток нашої держави і глобального суспільства!
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Білоцерковська Людмила Степанівна
12 лютого 2022
2.
Суденко Оксана Анатоліївна
11 лютого 2022
3.
Костильова Діана Миколаївна
10 лютого 2022
4.
Дуднік Вікторія Євгенівна
09 лютого 2022
5.
Романчук Назарій Петрович
08 лютого 2022
6.
Гузьман Денис Олександрович
08 лютого 2022
7.
Козачук Ксенія Вікторівна
08 лютого 2022
8.
Коваль Богдан Дмитрович
07 лютого 2022
9.
Чурпіта Дарина Юріївна
07 лютого 2022
10.
Вишневська Олена Євгенівна
06 лютого 2022
11.
Бойко Леся Михайлівна
05 лютого 2022
12.
Леус Оксана Володимирівна
04 лютого 2022
13.
Радута Оксана Вікторівна
04 лютого 2022
14.
Рудинець Катерина Леонідівна
03 лютого 2022
15.
Головата Олена Володимирівна
02 лютого 2022
16.
Кордубан Лідія Василівна
02 лютого 2022
17.
Куценко Владислава Сергіївна
02 лютого 2022
18.
Касапенко Людмила Миколаївна
28 січня 2022
19.
Бородін Ігор Віталійович
27 січня 2022
20.
Лебідь Катерина Михайлівна
23 січня 2022
21.
Меланчук Віталій Васильович
18 січня 2022
22.
Литвиненко Тетяна Андріївна
13 січня 2022
23.
Мирошниченко Алла Олександрівна
11 січня 2022
24.
Бубен Мар'яна Андріївна
10 січня 2022
25.
Жилка Костянтин Вікторович
09 січня 2022
26.
Альошин Владислав Сергійович
07 січня 2022
27.
Москаль Лідія Юріївна
05 січня 2022
28.
Берлізова Лідія Кононівна
03 січня 2022
29.
Постановська Софія Олександрівна
03 січня 2022
30.
Подгорна Любов Олексіївна
31 грудня 2021
349
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено