У редакції ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" від 03.12.2020 з'явилося поняття "плати за абонентське обслуговування". Вже у 2021-му році комунальні підприємства активно почали включати дану плату в платіжки.
Цю плату комунальники аргументують витратами на ПК, витратами на програмне забезпечення для ведення обліку, роздрук паперових платіжок тощо. І хоч дані непрямі витрати комунальників вже були включені в існуючі тарифи, їх винесення в окрему позицію ніяк не зменшило існуючі тарифи.
Більше того, КМУ постановою № 808 від 21 серпня 2019 р. встановив лише граничні межі даної плати, які розраховуються за формулою. Формула включає реальні витрати по конкретним комунальним послугам, а отже розміри плати за абон. обсл. можуть відрізнятися в десятки разів у різних комунальних підприємств.
Наведу конкретний приклад: підприємство з вивезення побутових відходів встановило плату на абон. обсл. - 2 грн. 40 коп., в той час як теплокомуненегро - 29 грн. 69 коп. Якщо першу плату ще можна якось економічно обґрунтувати, то плата майже в 30 грн. з кожного абонента в масштабах середнього міста явно не обґрунтована.
Тому вимагаю:
1. Заборонити комунальним підприємствам знімати плату за абонентське обслуговування;
2. Прибрати поняття "плати за абонентське обслуговування" з усіх законів, постанов і актів;
3. Самі витрати з ведення фінансового обліку включити в базовий тариф, як і інші непрямі витрати підприємств.
Це дозволить зменшити фінансове навантаження за оплату комунальних послуг для населення і не дасть зловживати окремим підприємствам через розрахунок за складними формулами.