Зобов'язати всіх блогерів Instagram і Facebook сплачувати податки за дохід від реклами та монетизації контенту.
(% податків буде залежати від кількості "підписників",доходу від реклами і монетизації контенту).
А також створити нормативну базу та орган державної влади або доручити державній податковій службі і органам фінансового моніторингу здійснювати перевірку і контроль всіх блогерів.
Нарахування податку буде здійснюватися починаючи від 20 000 тисяч "підписників")
Стосується тих (які не зареєстровані як фізичні особи-підприємці платники єдиного податку).До тих блогерів які не захочуть реєструватися як ФОП, накладати штрафи.
Популярні в Instagram, Facebook українські блогери за один рекламний пост отримують від 4000 до 10 000 грн і більше!
За день таких постів може бути не один десяток.
Таким чином, за приблизними підрахунками, до державного бюджету не надходять сотні мільйонів гривень податків лише від діяльності блогерів в Instagram та Facebook. А все через відсутність нормативної бази та належного контролю.
До прикладу у США сплату податків блогерами контролюють за допомогою щорічних податкових декларацій. Цей документ має подавати до контролюючих органів держави кожен працюючий громадянин, який має зазначати у ньому навіть найменші прибутки, зокрема від блогу. Професійні блогери оподатковуються як підприємці – сплачують податки за рекламу, подарунки від спонсорів тощо. Аналогічна система діє у Норвегії.
З огляду на зазначене вище, без запровадження загального обов’язку подавати податкові декларації змусити блогерів сплачувати податки неможливо. Тому реформування законодавства має передбачати створення механізму такого оподаткування.
Для цього достатньо здійснити наступні кроки:
1) Запровадити спеціальні ставки податку для блогерів-ФОПів та їх обов’язкову реєстрацію, наприклад, якщо такий блогер отримує прибуток понад 10 000 грн на рік. З метою їх оподаткування можна також враховувати й кількість підписників.
2) Запровадження субсидіарної відповідальності щодо сплати податків між блогерами та соціальними мережами. Така відповідальність передбачає перекладення обов’язку сплати податку на соціальну мережу, якщо вона не зобов’язує своїх користувачів надавати інформацію відповідно до законопроєкту, або не надає за запитом таку інформацію. Так, великі компанії будуть зацікавлені співпрацювати з податковими органами, аби не переплачувати.
3) Оскільки на ДПС покладено понад 70 завдань, додатковий обов’язок контролювати блогерів буде більше виснажувати податківців та забирати багато часу. Тому завдання з моніторингу контенту можна замінити грошовою винагородою для користувачів за надання відомостей щодо «сумнівних рекламодавців» у мережі (як це вже пропонувалось за видачу корупціонерів).
Збільшення доходів державного бюджету завдяки новій статті оподаткування блогерів дозволить направити кошти на різноманітні державні програми, і не тільки.