№22/130662-еп

Заборонити незаконну торгівлю домашніми тваринами

Автор (ініціатор): Савлук Олена Костянтинівна
Дата оприлюднення: 28 грудня 2021
Хоча для багатьох із нас кішки та собаки є цінними членами наших сімей, яких люблять і про яких піклуються, інші бачать у них джерело доходу від розведення чи комерційної торгівлі або непотрібний тягар, якщо вони стають бездомними.

Незаконна торгівля домашніми тваринами впливає не тільки на здоров’я та добробут кішок і собак, але й на права споживачів, здоров’я населення – через потенційний вплив зоонозних захворювань – та податкові надходження, які збираються на національному рівні. Вона також збільшує безпосередньо популяцію безхатніх тварин, якщо тварин залишають на призволяще.

Чого ми хочемо досягти?

Загальнонаціональні рекомендації щодо захисту котів і собак під час розведення та продажу

Законодавство про обов'язкову ідентифікацію та реєстрацію тварин-компаньйонів

Закон про реєстрацію всіх заводчиків і продавців собак і кішок

Інструкції, які забороняють практику розведення, яка становить небезпеку для здоров’я кішок і собак

Обов’язкові вказівки для конкретних видів для захисту собак і котів під час комерційного транспортування

Гуманне управління популяціями безпритульних тварин впроваджено в усіх областях України


Анонімність тварин і рекламодавців в Інтернеті

Відсутність контролю над тваринами та рекламодавцями на онлайн-платформах відкриває нові можливості для незаконної торгівлі домашніми тваринами. Більшість онлайн-платформ не перевіряють дані або не вимагають від продавців належної реєстрації; часто потрібен лише номер телефону. Автоматичні фільтри або самоперевірка цих онлайн-платформ не працюють належним чином і залишають багато лазівок. У деяких європейських країнах, як-от Німеччина, комерційні селекціонери повинні мати дозвіл на свою племінну діяльність, виданий компетентними органами. На онлайн-платформах сумнівні заводчики можуть маскувати свої дії, використовуючи різні облікові записи з різними контактними даними, і виступати в ролі приватних продавців або заводчиків-хобі. З одного боку, це викликає серйозні занепокоєння для споживачів і добробуту тварин. З іншого боку, відповідальним заводчикам важче бути поміченими, оскільки їх важко відрізнити від підозрілих заводчиків чи продавців. Тому підхід «Знай свого клієнта» має бути долученим до роботи онлайн платформ для продажу.

Тим не менш, вимоги до рекламодавців мають бути збалансованими, щоб запобігти переходу рекламодавців у менш контрольовані простори, такі як чорний ринок. За умови обов’язкової ідентифікації домашніх тварин та їх реєстрації у взаємопов’язаних базах даних сайти зі скритною рекламою зможуть перевіряти інформацію про тварин і продавців. В ідеалі платформи повинні безпосередньо контактувати з місцевими ветеринарними органами та повідомляти про порушення.
Приклади, як-от Ірландія, показують, що законодавчі рішення можуть бути запроваджені. Там нова норма вимагає набору інформації від будь-кого, хто продає або постачає шість або більше домашніх тварин, а також запроваджує автоматичну перевірку реєстрації домашніх тварин (мікрочіп) через базу даних. Він також зобов’язує рекламодавців вести певні записи, в той час як уповноважені працівники з питань захисту тварин мають доступ до інформації з платформ. Оскільки незаконна торгівля домашніми тваринами в Інтернеті виходить далеко за межі скритної реклами, процеси перевірки та моніторингу також мають стосуватися соціальних мереж.

Технічні можливості та труднощі в контролі онлайн-ринку

Існують проактивні та реактивні інструменти проти незаконної торгівлі домашніми тваринами, які можуть використовуватися онлайн-платформами, соціальними мережами та компетентними органами. Інструменти машинного навчання та обробки природної мови можуть допомогти відстежувати незаконну торгівлю шляхом відстеження рекламних оголошень. Google Планета Земля або такі технології, як Airbnb або Uber, дають змогу перевіряти інформацію про продавця/заводчика в онлайн-оголошеннях, наприклад електронну пошту, телефон, реєстрацію, ідентифікатор або місцезнаходження. Подібні інструменти доступні для аналізу публікацій у соціальних мережах, особливо для виявлення реклами домашніх тварин, у тексті якої є небажаний вміст. Дані для аналізу можна отримати за допомогою програми або шляхом видобутку інформації безпосередньо з платформ, поважаючи конфіденційність користувачів. Фільтри, які підтримуються машинним навчанням, дозволяють класифікувати вміст для ефективного аналізу зображень і тексту. Цей метод також може бути використаний для нелегальної торгівлі домашніми тваринами економічно ефективним способом. Співпраця між онлайн-платформами та компетентними органами потрібна для створення навчальних наборів даних для виявлення незаконного вмісту за допомогою аналізу зображень і текстів. Інший приклад, коли технологія може зіграти роль, - це відстеження поведінки. Завдяки довірі, залученої з боку критичної маси заводчиків, можна побудувати довірене співтовариство на основі зв’язків, оглядів та прозорих політик. Такий підхід дозволить споживачеві придбати домашню тварину зі справжнім мікрочіпом у хорошого заводчика.


Торгівля котами та собаками – важлива й чутлива тема. Оскільки ці тварини відіграють важливу роль у нашому житті та в нашому суспільстві, громадяни України вважають, що тварини-компаньйони потребують більшого захисту.

За останні кілька десятиліть розвиток онлайн-торгівлі призвів до зростання торгівлі домашніми тваринами. Налагоджена онлайн-торгівля несе в собі багато серйозних ризиків: вона сприяє можливості фальшивої документації, що збільшує ризики для добробуту та здоров’я тварин, а також підриває права споживачів, унеможливлюючи повідомлення про будь-які проблеми та їх вирішення після купівлі таких тварин. Наприклад, як невиліковні хвороби, що потребують великих витрат від хазяїна тварини.
Нелегальна торгівля домашніми тваринами, якій сприяють цифрові інструменти, загрожує не лише добробуту тварин, а й здоров’ю тварин, здоров’ю населення та споживачів. Тому необхідно розробити механізми контролю. Необхідно також забезпечити правову базу, щоб ця торгівля могла відбуватися в сталий, гуманний спосіб. Нелегальна онлайн-торгівля цуценятами та кошенятами є багатогранною і транскордонною проблемою. Окрім благополуччя тварин, є серйозні проблеми, пов’язані зі здоров’ям населення та тварин, захистом споживачів та функціонуванням наших ринків. Ми маємо справу з великим і високоорганізованим бізнесом, і навіть під час кризи COVID-19 ця торгівля все ще триває.
Пропоную вікористати приведені нище способи боротьби з незаконною торгівлею:

Усі кішки та собаки мають бути ідентифіковані за допомогою мікрочіпа, а дані їх власників зареєстровані в базі даних, щоб можна було відстежити обох.

Уряд повинен забезпечити регуляціі щодо зберігання лише достовірної та перевіреної інформації про тварину та її властика у базах.

Усі заводчики та продавці кішок і собак повинні бути простежені та зареєстровані перед здійсненням будь-якого продажу чи торгівлі через реєстраційний номер, відображений у публічному доступі для покращення інформації для споживачів.

Уряд повинен сприяти зміні поведінки споживачів. Незаконна торгівля хворими тваринами не існувала би, якби споживаці дотримувались правил відповідальної купівлі.

Онлайн-платформи, такі як OLX, izi або instagram, повинні відповідати за перевірку інформації продавців (наприклад, їх ідентифікация особистості, інформація про домашніх тварин).

Необхідно зробити обов’язковим, щоб на сайтах оголошень можна було рекламувати лише зареєстрованих собак і котів.

Уряд повинен вимагати, щоб платформи мали ефективне спливаюче вікно для споживачів, яке підвищило б обізнаність про важливість покупки домашніх тварин, які ідентифіковані та зареєстровані авторизованими заводчиками/продавцями, які відповідають вимогам та надають всю необхідну інформацію про їхню особистість.

Онлайн-платформи повинні вимагати, особливо з платною рекламою, належну реєстрацію всіх заводчиків/продавців, яка включатиме контактні дані, такі як повна адреса, статус (хобі/комерція) та офіційний реєстраційний номер (можливо лише за наявності закону в країні). Для домашніх тварин необхідно вказати номер мікрочіпа, вакцинацію, та дату народження. Тільки зареєстровані заводчики/продавці (приватні та комерційні) повинні мати можливість продавати зареєстрованих домашніх тварин в Інтернеті.

Потрібно стерилізувати тварин перед продажем, або зобов’язати отримувати ліцензію для покупки нестерилізованої тварини. Це буде сприяти зменшенню кількости безхатніх тварин та стимулювати населення стерилізувати свої тварин.

Найкращою практикою була б перевірка продавців через сайти з оголошеннями, в ідеалі шляхом перевірки особи заводчика/продавця під час першої реєстрації (наприклад, за паспортом, онлайн-оплатою та ліцензією/реєстраційним номером продавця/заводчика, а також номером мікрочіпа тварини, усі вони мають пройти автоматичну перевірку).

Онлайн-платформи, компетентні органи та правоохоронні органи повинні тісно співпрацювати.
Уряд повинен створити підрозділи в органах оподаткування для розслідування та повернення втрачених податкових надходжень від незаконної торгівлі тваринами.

Уряд повинен переглянути свої рекомендації щодо винесення покарань і законодавство про злочини, пов’язані з торгівлею тваринами, щоб переконатися, що вони на рівні з іншими незаконними видами торгівлі, такими як торгівля наркотиками.

За приведену вище інформацію дякую європейску ініціативу Eurogroup for Animals
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Миронець Олеся Андріївна
22 березня 2022
2.
Трифонов Євген Миколайович
21 березня 2022
3.
Шкода Матвій Станіславович
17 березня 2022
4.
Степаненко Надія Ігорівна
17 березня 2022
5.
Бучинський Володимир Тарасович
17 березня 2022
6.
Бабич Олександра Євгеніївна
17 березня 2022
7.
Демченко Марина Борисівна
23 лютого 2022
8.
Мухідінов Олексій Хаймідінович
22 лютого 2022
9.
Бокоч Ольга Михайлівна
21 лютого 2022
10.
Танцюра Костянтин Максимович
20 лютого 2022
11.
Корнієнко Оксана Іванівна
20 лютого 2022
12.
Надашкевич Наталія Сергіївна
20 лютого 2022
13.
Гоцманова Олена Степанівна
20 лютого 2022
14.
Фіненко Ольга Олександрівна
20 лютого 2022
15.
Гончарук Наталія Ярославівна
19 лютого 2022
16.
Брикова Ксенія Дмитрівна
19 лютого 2022
17.
Сорока Оксана Володимирівна
19 лютого 2022
18.
Шептуха Денис Вадимович
18 лютого 2022
19.
Бондаренко Стефанія Віталіївна
18 лютого 2022
20.
Захар'яш Анастасія Сергіївна
18 лютого 2022
21.
Горшкова Ганна Олегівна
18 лютого 2022
22.
Грамак Алла Сергіївна
18 лютого 2022
23.
Поперечна Дар'я Олександрівна
17 лютого 2022
24.
Шульга Альона Ігорівна
17 лютого 2022
25.
Бартош Тетяна Олександрівна
17 лютого 2022
26.
Кадигроб Анастасія Сергіївна
16 лютого 2022
27.
Сацик Марина Олександрівна
15 лютого 2022
28.
Данильченко Інна Юріївна
15 лютого 2022
29.
Джалаганія Євгенія Василівна
15 лютого 2022
30.
Паурчак Анастасія Валеріївна
15 лютого 2022
883
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено