Створення комісії(іншого аналогічного органу) з моніторингу об‘єктивності надання особам статусу «УБД» з правом позбавлення цього статусу в випадках виявлення факту отримання прсвідчення убд внаслідок поїздки в зону АТО/ООС «на два дні», або інших фактів необ‘єктивного отримання особою стстусу убд та, як наслідок, користування пільгами, які дає цей статус.
№22/131214-еп
Створення комісії(іншого аналогічного органу) з моніторингу об‘єктивності надання особам статусу «УБД» з правом позбавлення цього статусу в випадках виявлення факту отримання прсвідчення убд внаслідок поїздки в зону АТО/ООС «на два дні», або інших фактів необ‘єктивного отримання особою стстусу убд та, як наслідок, користування пільгами, які дає цей статус.
В період з 2014-го по теперішній час, серед більш ніж 400 000 осіб, які мають статус учасника бойових дій, були і є тисячі(а можливо і десятки тисяч) випадків, коли особа приїхавши на умовну 3-ю, 4-у лінію оборони і провівши там умовно 2-3 дні - отримала посвідчення убд і поїхала додому. Або випадки коли штабні полковники-генерали прибували на 2 дні, фоткались і їхали в тил. А ще сотні-тисячі прокурорів/суддів/чиновників тощо… які провівши умовно тиждень в запої десь в тилу - мають і користуються тими ж пільгами, що і воїни, які безпосередньо ризикували і ризикують життям щодня захищаючи Україну. І крім того, що такі необ‘єктивні надання статусу убд - дають шалене навантаження на бюджет України загалом, так і на кожного платника податків зокрема, в багатьох випадках такі особи паплюжать честь і гідність живих та пам‘ять про загиблих справжніх захисників України.
Виходячи з вищенаведеної інформації пропонується:
1. Створити постійно діючу спеціальну моніторингову комісію(або інший аналогічний орган) до складу якого ОБОВ‘ЯЗКОВО включити ветеранів війни, членів родин загиблих захисників України, волонтерів та громадських діячів з високим соціальним рейтингом.
2. Даному органу надати завдання проаналізувати поступово ВСІХ осіб, які мають статус убд для аналізу об‘єктивності надання такого статусу. Кожного. Поіменно.
3. В даному органі створити підгрупу до складу якої включити осіб, які мають допуск до таємної інформації для можливості аналізу осіб УБД зі складу МВС, СБУ тощо
4. Надати даному органу повноваження позбавляти статусу убд та всіх пільг, які передбачає цей статус в разі висновку щодо необ‘єктивності надання такого статусу.
5. Чітко розмежувати поняття «Учасник бойових дій» та «Учасник війни»
6. Визначити висновок даної комісії як обов‘язковим і невід‘ємним при отриманні статусу убд в подальшому.
7. Як один з варіантів уникнення корупції та упередженості при роботі комісії можливий «анонімний розгляд» кожної справи: члени комісії дізнаються особисті дані та приналежність особи до підрозділу вже після підписання висновку.
Створення комісії(іншого аналогічного органу) з моніторингу об‘єктивності надання особам статусу «УБД» з правом позбавлення цього статусу в випадках виявлення факту отримання прсвідчення убд внаслідок поїздки в зону АТО/ООС «на два дні», або інших фактів необ‘єктивного отримання особою стстусу убд та, як наслідок, користування пільгами, які дає цей статус.