Доброго дня , я водій нажаль нелегального таксі і зараз я спробую пояснити чому це так, бо хочется працювати легально.
Пишу від свого імені та народно обєднання такситів «STOP DUMPING TAXI».
У таксі. я почав працювати десь у 2017році, в той час як в Україну зайшов оператор UBER, спершу все було досить непогано, але на сьогоднішній час ситуація страшно плачевна.
Зараз в Україні конкурентну боротьбу ведуть три оператори BOLT,UBER та UKLON. Але у своїй конкуренції, оператори не знайшли нічого кращого для клієнтів як демпінг, у наслідок цього сильно страждають водії, бо в нинішній час, щоб заробити хоч щось на харчі і коммуналку, вимушені працювати по 12-16 годин на добу, а деякі унікуми під дією наркотиків умудряются працювати і по 20 годин, але про це нижче.
Які ми бачимо причини такої ситуації.
1. Перша причина вона є і наслідком. Водії працюють нелегально бо це не вигідно, так як заробітки малі та крім харчів і комунальки не залишаєтся коштів на обслугу автомобіля. – просто немає з чого платити податки.
1.1 Водії працюють нелегально, бо закон про таксі не працює, відповідальні за це органи не стежать за його виконанням і роботою.
1.2 Теперішній закон про таксі, крім того, що не працює так ще і морально застарів. Хоча би тому, що замість старого механічного чи електронного таксометра тепер можна використовувати GPS таксометри у смартфоні, так само як NFC термінали в смартфонах для зчитування платіжних карт.
1.3 Ліцензія видається на ФОП і прив’язується до авто, котре потім важко змінити, авто в таксі це розхідник, а не розкіш як при совєтах, тож ФОП щоб перевозити пасажирів у режимі таксі мало би бути достатньо щоб авто пройшло технічний огляд і отримло відповідну страхівку.
1.4 Вартість страхівки для таксі є захмарно висока, хоча по суті нічим не відрізняєтся від звичайної обовязкової автоцивілки. Якщо, у Львові на сьогодні звичайна автоцивілка коштує 1600грн. то для таксі 5300грн.
1.5 Дивує вартість ОТК для легкових авто 1100-1500грн на 1 рік. Якось я проходив для свого авто ОТК у Польщі це коштує 100злотих на 1 рік (700гривень). Ціна ОТК в Німеччині 80-100євро на 2 роки, дивно, що українці змушені платити як німці при заробітках у рази нищих.
2. Так як через не роботу закону про таксі, будь хто може стати водієм таксі , ринок перенаситився водіями. Крім водіїв що займаются перевезеннями як основною роботою і годують за ці кошти свої сімї, сильно зросла в кількості категорія водіїв «підвезунів». Котрі у вільний від основної роботи час, підвозять пасажирів, щоб заробити на пальне, тож тариф для них не суттєвий бо на пальне зароблять.
Але найбільшою і найнебезпечнішою категорією є водії так званих автопарків. З приходом UBER та BOLT та розвитком UKLON, чимало бізнесменів закупили, хто по кілька одиниць авто, а хто по кілька сотень авто під ці проекти, заклеїли їх брендами цих агрегаторів, за що отримують кошти за рекламу і податки не платять, найняли нелегально парцівників водіїв котрі якраз і працюють найчастіше по 12-16годин на добу, або по 80-90годин на тиждень, щоб виконати вимогу на кількість замовлень для виплати по брендуванню, це у 2 рази більше за норму. Водій отримує приблизно 50% від зароблених коштів із них він заправляє авто та миє, та щей несе матеріальну відповідальність за збереження авто. Часто такі водії їздять під дією наркотичних стимуляторів. Звісно власник автопарку не сплачує жодних податків за своїх працівників, бо працюють найчастіше вони під фіктивним договором оренди, хоча з оренди теж жодних податків. Такі водії змушені вивозити всі підряд замовлення не зважаючи на вартість, щоб виконати кількість.
Це стало наслідком демпінгової боротьби між компаніями операторами, бо водіїв багато і дурні вивезуть все.
В свою чергу водій профі в таксі, втратив змогу мати достойний заробіток у своєму важкому, дороговартісному і часто небезпечному бізнесі. Реально неможливо заробити кошти на прожиття сімї, а ще потрібно підтримувати авто в належному стані, та в додаток за 4-5 років відкласти кошти на зміну автомобіля, так як в таксі автівка довше працювати не може бо стає дуже дорого обслуговувати.
3. UBER та BOLT як я розумію теж не сплачують в Україні жодних податків , так як виплати водіям від них приходять із Нідерландів та Естонії відповідно.
Отже ми як незалежне обєднання таксистів України вимагаємо.
1. Привести закон про діяльність таксі до ладу і вимог сучасності.
2. Забезпечити діяльність і виконання закону про таксі.
3. Зменшити податкове навантаження, вартість страхівок і ОТК для таксі.