Цим законопроектом фактично надається КМУ право обмежувати конституційні права і свободи громадян, зокрема КМУ:
- приймає рішення про проведення додаткових обов'язкових профілактичних щеплень населення за епідемічними показаннями при загрозі епідемії інфекційної хвороби на території України; (Стаття 7 ЗП №4142)
- Рішення про проведення додаткових обов'язкових профілактичних щеплень населення в умовах елімінації та/або ліквідації інфекційних хвороб та/або при загрозі виникнення епідемії інфекційної хвороби на території України приймає Кабінет Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я. (Стаття 41 ЗП №4142)
В умовах нинішньої пандемії COVID-19 КМУ фактично зобов’яже КОЖНОГО громадянина України примусово щепитися, що перекреслить принцип добровільної згоди пацієнта щодо медичного втручання в стан свого здоров’я, який гарантований ст. ст. 3, 27, 49, 50 Конституції України
Водночас, відсутні положення, які б гарантували надання якісної медичної допомоги у разі поствакцинальних ускладнень, які б передбачали механізм компенсації шкоди, завданої пацієнтам внаслідок вакцинації та встановлювали відповідальність за неякісні або сумнівної якості медичні імунобіологічні препарати, що використовуються для проведення щеплень.
Стаття 13 ЗП №4142 зобов’язує суб’єкти господарювання УСУВАТИ за поданням посадових осіб уповноваженого органу у сфері громадського здоров’я, органу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері від роботи, навчання, відвідування закладів освіти осіб, які є носіями збудників інфекційних хвороб, хворих на небезпечні для оточуючих інфекційні хвороби, або осіб, які були в контакті з такими хворими, з виплатою у встановленому законодавством порядку допомоги з соціального страхування, а також осіб, які УХИЛЯЮТЬСЯ ВІД ОБОВ’ЯЗКОВОГО МЕДИЧНОГО ОГЛЯДУ АБО ЩЕПЛЕННЯ ПРОТИ ІНФЕКЦІЙНИХ ХВОРОБ, згідно із законодавством;
Законодавство ВЗАГАЛІ НЕ МІСТИТЬ такого поняття як УСУВАТИ, так і механізму такого усування відповідних осіб, що призведе до маніпуляцій, спекулювання та трактування на власний розсуд вказаної норми даного Закону, суб’єктами господарювання, що є неприпустимим в умовах пандемії COVID-19!!!
Стаття 20 ЗП №4142 надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування на територіях, де встановлено карантин, повноваження ідентичні тим, які запроваджуються під час введення воєнного чи надзвичайного стану.
Чи є карантин достатньою підставою для таких рішень?! Чи не суперечать такі норми Конституції?! Зокрема:
- ЗАЛУЧАТИ підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до виконання заходів з локалізації та ліквідації епідемії чи спалаху інфекційної хвороби;
- ЗАЛУЧАТИ ДЛЯ ТИМЧАСОВОГО ВИКОРИСТАННЯ транспортні засоби, будівлі, споруди, обладнання, інше майно підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, необхідне для здійснення профілактичних і протиепідемічних заходів, із наступним повним відшкодуванням у встановленому законом порядку його вартості або витрат, пов'язаних з його використанням; (МЕТОДИКИ ПО ЯКІЙ БУДЕ ЗДІЙСНЮВАТИСЬ ВІДШКОДУВАННЯ НЕ ІСНУЄ)
- встановлювати особливий режим в'їзду на територію карантину, переміщення та виїзду з неї громадян і транспортних засобів, а у разі необхідності – ПРОВОДИТИ САНІТАРНИЙ ОГЛЯД РЕЧЕЙ, БАГАЖУ, ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ТА ВАНТАЖІВ.
На сьогоднішній день в мережі інтернет та на відеохостингу «YouTube» безліч відео (і з кожним днем їх стає все більше) на яких працівники поліції, роботодавці, суб’єкти владних повноважень спекулюючи карантинними обмеженнями порушують конституційні права громадян.
Протягом 2021 р. було подано 5 (п’ять) петицій до Президента України щодо неприйнятності Законопроекту №4142, одна з яких набрала необхідну кількість підписів.
15 січня 2021 року було офіційно на сайті інтернет представництва Президента України (у розділі електронні петиції) оприлюднено відповідь Президента України на електронну петицію №22/106302-еп «Висловлюємо категоричну незгоду із законопроектом №4142 від 22.09.2020», розміщену громадянином А. М. Самойленко.
Відповідну петицію підтримало більше 25 000 тисяч громадян України!!! Що є показником незгоди великої кількості громадян з антиконституційними нормами які закріплені законопроектом №4142 !
У відповіді гаранта Конституції зазначено, що було направлено звернення до голови Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування М.Радуцького із проханням взяти до уваги порушене в петиції питання.
Таким чином Президент України також звернув увагу, що питання, які порушено в петиції дійсно вимагають додаткового опрацювання!
Згідно статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Прошу Вас,пане президенте, ТЕРМІНОВО звернути увагу, на антидемократичні норми, якими пронизаний цей Законопроект!
Враховуючи вищевикладене, вимагаю:
Терміново направити на доопрацювання законопроект № 4142, як такий, що:
- не відповідає Конституції України, створює підміну одних термінів, звужує визначення інших, не має чіткості у вживанні термінології, чим може ускладнювати розуміння відповідних приписів та призвести до ускладнень у правозастосуванні, містить примус до щеплень та обмежує права людей у разі відсутності у них певних щеплень;
- законопроект головним чином стосується питань епідемічного благополуччя, щеплення, боротьби з інфекціями тощо, та не в повній мірі розв’язує інші проблеми системи охорони здоров’я України.
З повагою та вірою у Вашу доброчесність та ясний розум.Зробимо це разом!