У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, Президент своїм указом №64/2022 від 24.02.22 оголосив режим воєнного стану відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Але п. 20 частини першої статті 106 Конституції України визначає право президента на введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях у разі ЗАГРОЗИ нападу. А в разі збройної агрессії відповідно до п. 19 частини першої статті 106 Конституції України президент
19) вносить до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни та у разі збройної агресії проти України приймає рішення про використання Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань.
Процесс ведення воєнних дій дуже щільно врегульований світовими правовими нормами, включаючи права цивільних, права війсковополоненних, права на використання тієї чи іншої зброї, права на самозахист від агресора, права на отримання репарацій, націоналізацію ресурсів агресора і таке інше.
Саме тому, Россія називає свою агрессію не війною а спецоперацією, щоб не підпадати під ці норми.
Введення військогово стану Україною формально не означає об'явлення війни і грає на руку Россії.
Неоголошення Україною формальної війни Россії не дозволяє Україні як державі та українським громадянам як жертвам агресії з боку Россії користуватися цими правама та створює багато юридичних колізій.
Так, наприклад, відібрати українцю у россійского солдата зброю та вбити його цією зброєю при необїявленій війні буде означати для українця створення двох прапорушеннь одночасно - незаконне заволодіння зброєю та вбивство, за які він потім буде об'єктом кримінального переслідування.
Для виправлення циєї ситуації, вимагаю від президента України відповідно до п. 19 частини першої статті 106 Конституції України негайно внести до Верховної Ради України подання про оголошення стану війни з Россією із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.