№22/150144-еп

"Монстр" в будівельній галузі, та що можна змінити.

Автор (ініціатор): Письменко Каріна Ігорівна
Дата оприлюднення: 18 липня 2022
Шановний Президент,
В даний час, Ви єдиний, хто може підштовхнути "монстра" будівельної галузі до змін, так як схема створена в 90-ті вже протягом багатьох років, залишається найбільш корумпованою в Україні.
Після закінчення війни, велика частина бюджету, буде направлена саме в будівельну галузь. І дуже не хочеться, що б їх знову "розпиляли".
Отже,на даний момент ситуація в державному будівництві виглядає наступним чином:
- Замовники, часто не мають достатньо кваліфікованого персоналу для визначення об’ємів робіт - розробки "дефектного акту". Або навпаки персонал, який за всі роки, зрозумів, що це , дуже ласий пиріг. Тому, вже на початковій стадії є підрядник, який "з доброї волі" розробляє перелік та визначає об’єм, який буде виставлений на Прозорро.
- При оголошені торгів кожна компанія має створити кошторис в системі АВК , щоб зрозуміти вартість. Але система АВК дозволяє "заховати слона у пшениці", якщо це потрібно. Отже підрядник , який "допоміг" створити дефектний акт, або має зв’язки з персоналом, має більше шансів на перемогу. у ЗМІ багато разів розкривали схеми, тому не буду вдаватися в подробиці.
- Після проведення торгів Кошторис має пройти експертизу. Але експертиза у нас теж фейк. Експерт для отримання гарних показників , має щось "зрізати". Кількість "зрізаного" залежить від кваліфікації кошторисника в умінні "ховати слона",та від суми або домовленостей з експертними центрами.
- Після підписання договорів, підрядник має закупити матеріали. По-перше - в Кошторисі часто стоїть роздрібна ціна, а закуповують за оптовими. По-друге - в системі АВК, неможливо поставити реальні розцінки на роботи. Тому частина коштів з матеріалів, піде на оплату робіт. По-третє - В системі АВК, часто ставлять відомі бренди , а фактично закуповують матеріали економ сегменту,що також звільняє частину коштів. Закупівля більшості матеріалів йде з відтермінуванням платежу.
- Отже почали роботи. Їх повинні контролювати. Замовник повинен визначити, хто буде контролювати роботи та матеріали - часто це експертно -технічний центр, найманий експерт, або державний експерт. І тут знову ж таки , для Підрядника, все залежить від вартості та домовленостей.
- При частковому або повному завершені робіт та здачі Актів, підрядник повинен надати документи про закупівлю матеріалів - Підрядники, що постійно працюють з держ. сектором, мають загалом декілька варіантів , як отримати подібні документи.
- Після тримання повної оплати - Підрядник вивільняє частину коштів через "технічні центри", за що також платить відсоток. Та розраховується з працівниками та "іншими" зацікавленими особами.
Тобто, майже на кожному етапі є корупційна складова , що змушує Замовника і Підрядника , і всіх задіяних органів, виконувати правила гри в цій галузі.

Пропоную створити окремий орган - Бюро з будівництва, що буде підконтрольний Мінрегіону. Зробити філії у кожному регіоні, та перекласти питання щодо будівництва на даний орган:
- Замовлення будівництва та розробка дефектних актів
- Закупівля основних матеріалів у виробників та імпортерів.
- Контроль будівництва.
- Центр розробки та застосування новітніх матеріалів та технологій у даній сфері - розробка технологічних карт, визначення об’єктів для застосування та випробовування нових матеріалів та технологій , розробка та зміна ДБН.
- Центр цифрового забезпечення - розробка програмних комплексів, що будуть взаємопов’язані, для розробки кошторисів, контролю за матеріалами та цінами, контролю етапності виконання робіт та строків, контролю наявності робітників, їх кваліфікації та отримання ними ЗП, можливості контролю вартості та кількості матеріалів, що застосовуються на держ. будівництві.

Що до матеріалів:
в нашій країні достатньо виробників будівельних матеріалів, чому держава не може закуповувати данні матеріали у виробників? При даній ситуації, Виробники зможуть прогнозувати та збільшувати об’єм виробництва продукції та терміни отримання за неї коштів.
Крім того, необхідно розділити бренди які виробляються в Україні , та які імпортують.
Наприклад : У нас є три виробники газоблоку - Мінргіон/Бюро з будівництва надає зведену інформацію по всім регіонам 1 раз на квартал, виробники надають ціни з доставкою. Визначили оптимальні ціни та виробника для кожного регіону та передали місцевим органам влади. Ціни відкриті, і "накрутки" , які в кошторисах, від 10 до 30 відсотків - будуть направленні на закупівлю інших матеріалів.

Щодо програмного забезпечення:
Потрібен програмний комплекс, що зробить прозорими та зрозумілими Кошториси.
Програмний комплекс повинен складатися з 2 частин: Матеріали та Роботи.
В даному он-лайн комплексі, повинні будуть працювати співробітники всіх експертних служб.
Матеріали - для закупівель державним органом. Роботи - для проведення тендерів та для роботи підрядників.
Замовник і кожен громадянин України зможе контролювати кожен об’єкт.

Крім того, потрібно, щоб компанія, що приймає участь у торгах, мала у штаті робітників з відповідною кваліфікацією, для цього потрібна довідка з ДПС. Краще, коли працівники, що визначають переможця, матимуть доступ до он-лайн довідок.

Щодо системи контролю:
На даний момент всі "контролюючі" органи не можуть повноцінно виконувати свої функції. Також вважаю, що до нових співробітників потрібно набирати не з державних органів, а з комерційної сфери.

Щодо інновацій та нових норм:

Потрібна група експертів, що зможе вводити інноваційні технології. Наприклад , в Сумській області вже випробовують 3Д технологію будівництва, але зробити його масовим неможливо, бо згідно ДБН , нема норм. Теж стосується матеріалу для швидкого будівництва доріг з Балтії.

Щодо архітектури:
В Україні, багато талановитих архітекторів. Залучення їх до розробки нових проектів, дозволить підвищити функціонал, екологічність, економічність та естетичну красу нашої країни.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Дурбій Олена Вікторівна
14 вересня 2022
2.
Марченко Таміла Григорівна
09 вересня 2022
3.
Вус Ігор Ярославович
09 вересня 2022
4.
Мартиненко Аліна Ігорівна
09 вересня 2022
5.
Сухоженко Павло Анатолійович
09 вересня 2022
6.
Томачинський Євгеній Костянтинович
05 серпня 2022
7.
Гладиш Андрій Михайлович
02 серпня 2022
8.
Суговдзь Ян Глібович
22 липня 2022
9.
Кондратюк Роман Васильович
21 липня 2022
10.
Панченко Віктор Станіславович
20 липня 2022
11.
Беленок Анастасія Вікторівна
20 липня 2022
12.
Нечай Сергій Олексійович
19 липня 2022
13.
Бреславський Віталій Миколайович
19 липня 2022
14.
Токарєв Юрій Георгійович
18 липня 2022
15.
Пасічник Дмитро Володимирович
18 липня 2022
16.
Письменко Каріна Ігорівна
11 липня 2022
16
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено