№22/156740-еп

СКАСУВАТИ МИТА ТА ОПОДАТКУВАННЯ ПДВ НА РОЗМИТНЕННЯ АВТО

Автор (ініціатор): Гаврилюк Віктор Максимович
Дата оприлюднення: 11 серпня 2022
ЧЕРЕЗ АКЦИЗ ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ ВТРАЧАЄ ⅔ ДОХОДІВ

Бездумне повернення колишньої системи розмитнення не тільки позбавило більшість звичайних українців можливості мати автомобіль, а й сильно вдарило по бюджетним надходженням.

найбільшою проблемою є акциз який прив'язаний до віку автомобіля (фактично-податок на бідність), адже через те, що більшість українців можуть собі дозволити автомобіль лише віком більш як 13 років - тепер вони просто позбавлені можливості його купити, бо через податки його ціна може вирости в рази. Тож попит на авто впав у 8 разів і продовжить падати.

Але цього можна було не допустити!

Експерти пропонували консенсусний варіант — скасувати акциз, але залишити 20% ПДВ і 10% мита. Таким чином за авто потрібно було б заплатити 32% податків (ПДВ нараховується на ціну автомобіля уже з митом) незалежно від його вартості. Наприклад за автівку ціною 1500 доларів треба було б заплатити податок 480 доларів, а не 1920.

Тож такі податки ніяк не вплинули б на рішення завезти собі автівку у більшості бажаючих. І бюджет отримав би куди більше. Скільки?


Якби разом зі скасуванням пільгового розмитнення уряд скасував і акциз, то українці, скоріш за все, продовжували б завозити 55-72 тисячі авто щомісяця. У порівнянні зі 105 тисячами у червень, коли діяла пільга, і 13,5 тисячами у липні з діючим акцизом.

При падінні попиту в унісон з підвищенням податків: 105000 - 32% = 71604

І у випадку, якби деяким людям дійсно важко було заплатити ці 32%, і попит впав би у півтора рази більше за ріст податків: 105000 - 48% = 54756.


Тож з 72 тисяч автомобілів, без акцизу, але з митом і ПДВ наш державний бюджет отримав би майже 4 мільярди гривень надходжень за липень. З 55 тисяч автівок — близько 3 мільярдів. Тоді як з 13,5 тисяч, за діючого акцизу, бюджет отримав лише 1,7 мільярда гривень!

Тобто країна втратила 66% надходжень, які могли б піти, наприклад, на армію! Потенційних 2,1 мільярда гривень недоотримав бюджет.

Тим більше що українці б завозили на десятки тисяч автівок більше…

З приводу того, що українцям не треба завозити авто віком більше 10 років, бо, мовляв, це старі автівки і вони псують екологію треба згадати, що середній вік автівки в Україні – аж 20 років!

То якщо зараз "євробляхери" будуть завозити автомобілі віком 10 років стандарту Євро-5 чи Євро-4 в країну де більшість автівок 20-річні Євро-2 та Євро-3 чи взагалі радянського виробництва, які жодних стандартів не дотримуються, то екологія точно не погіршиться, а може й покращиться, і автомобілі будуть більше відповідати технічним стандартам.

Більшість Європи їздить на авто 9-15 річної давності.


Так в Україні кількість автомобілів на 1000 осіб складає 245, у сусідніх Литві та Словаччині більше 500 автомобілів на 1000 осіб, а у Польщі взагалі більше 800, в чому вони майже наздоганяють американців. Тобто українці мають в 2-3 рази менше авто, ніж наші сусіди поляки і литовці.

НАМ ТРЕБА ПРОВОДИТИ АВТОМОБІЛІЗАЦІЮ КРАЇНИ, АДЖЕ АВТОМОБІЛЬ ЦЕ НЕ РОЗКІШ, А ЗАЧФБ ПЕРЕСУВАННЯ, ЩО ОСОБЛИВО ПОТРІБНО ПІД ЧАС ВІЙНИ.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Калінчук Володимир Вікторович
09 листопада 2022
2.
Сисак Ігор Мирославович
08 листопада 2022
3.
Бобруйко Марія Олексіївна
06 листопада 2022
4.
Дем'яненко Оксана Василівна
28 жовтня 2022
5.
Ліневич Тетяна Іванівна
27 жовтня 2022
6.
Сергейко Руслан Юрійович
20 жовтня 2022
7.
Федасюк Микола Дмитрович
22 вересня 2022
8.
Сіроєдов Олександр Сергійович
22 вересня 2022
9.
Савченко Андрій Станіславович
17 вересня 2022
10.
Скачко Ігор Володимирович
31 серпня 2022
11.
Храбан Олександр Анатолійович
23 серпня 2022
12.
Мельник Микола Володимирович
18 серпня 2022
13.
Гладиш Андрій Михайлович
14 серпня 2022
14.
Ніколаєв Володимир Володимирович
14 серпня 2022
15.
Мазуренко Олена Валеріанівна
14 серпня 2022
16.
Стрепков Віталій Ігорович
14 серпня 2022
17.
Непоп Олександр Юрійович
14 серпня 2022
18.
Кононенко Ігор Юрійович
14 серпня 2022
19.
Яніна Олена Борисівна
14 серпня 2022
20.
Суша Михайло Михайлович
14 серпня 2022
21.
Предчук Денис Павлович
14 серпня 2022
22.
Петричка Наталія Богданівна
14 серпня 2022
23.
Пащевський Юрій Дмитрович
14 серпня 2022
24.
Чуб Олександр Миколайович
14 серпня 2022
25.
Єгназарова Поліна Аркадіївна
13 серпня 2022
26.
Лебедько Марина Володимирівна
13 серпня 2022
27.
Логвиненко Ірина Григорівна
13 серпня 2022
28.
Олійник Лариса Федорівна
13 серпня 2022
29.
Дроменко Ганна Григорівна
13 серпня 2022
30.
Перепелиця Ірина Олександрівна
13 серпня 2022
207
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено