ЧЕРЕЗ АКЦИЗ ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ ВТРАЧАЄ ⅔ ДОХОДІВ
Бездумне повернення колишньої системи розмитнення не тільки позбавило більшість звичайних українців можливості мати автомобіль, а й сильно вдарило по бюджетним надходженням.
найбільшою проблемою є акциз який прив'язаний до віку автомобіля (фактично-податок на бідність), адже через те, що більшість українців можуть собі дозволити автомобіль лише віком більш як 13 років - тепер вони просто позбавлені можливості його купити, бо через податки його ціна може вирости в рази. Тож попит на авто впав у 8 разів і продовжить падати.
Але цього можна було не допустити!
Експерти пропонували консенсусний варіант — скасувати акциз, але залишити 20% ПДВ і 10% мита. Таким чином за авто потрібно було б заплатити 32% податків (ПДВ нараховується на ціну автомобіля уже з митом) незалежно від його вартості. Наприклад за автівку ціною 1500 доларів треба було б заплатити податок 480 доларів, а не 1920.
Тож такі податки ніяк не вплинули б на рішення завезти собі автівку у більшості бажаючих. І бюджет отримав би куди більше. Скільки?
Якби разом зі скасуванням пільгового розмитнення уряд скасував і акциз, то українці, скоріш за все, продовжували б завозити 55-72 тисячі авто щомісяця. У порівнянні зі 105 тисячами у червень, коли діяла пільга, і 13,5 тисячами у липні з діючим акцизом.
При падінні попиту в унісон з підвищенням податків: 105000 - 32% = 71604
І у випадку, якби деяким людям дійсно важко було заплатити ці 32%, і попит впав би у півтора рази більше за ріст податків: 105000 - 48% = 54756.
Тож з 72 тисяч автомобілів, без акцизу, але з митом і ПДВ наш державний бюджет отримав би майже 4 мільярди гривень надходжень за липень. З 55 тисяч автівок — близько 3 мільярдів. Тоді як з 13,5 тисяч, за діючого акцизу, бюджет отримав лише 1,7 мільярда гривень!
Тобто країна втратила 66% надходжень, які могли б піти, наприклад, на армію! Потенційних 2,1 мільярда гривень недоотримав бюджет.
Тим більше що українці б завозили на десятки тисяч автівок більше…
З приводу того, що українцям не треба завозити авто віком більше 10 років, бо, мовляв, це старі автівки і вони псують екологію треба згадати, що середній вік автівки в Україні – аж 20 років!
То якщо зараз "євробляхери" будуть завозити автомобілі віком 10 років стандарту Євро-5 чи Євро-4 в країну де більшість автівок 20-річні Євро-2 та Євро-3 чи взагалі радянського виробництва, які жодних стандартів не дотримуються, то екологія точно не погіршиться, а може й покращиться, і автомобілі будуть більше відповідати технічним стандартам.
Більшість Європи їздить на авто 9-15 річної давності.
Так в Україні кількість автомобілів на 1000 осіб складає 245, у сусідніх Литві та Словаччині більше 500 автомобілів на 1000 осіб, а у Польщі взагалі більше 800, в чому вони майже наздоганяють американців. Тобто українці мають в 2-3 рази менше авто, ніж наші сусіди поляки і литовці.
НАМ ТРЕБА ПРОВОДИТИ АВТОМОБІЛІЗАЦІЮ КРАЇНИ, АДЖЕ АВТОМОБІЛЬ ЦЕ НЕ РОЗКІШ, А ЗАЧФБ ПЕРЕСУВАННЯ, ЩО ОСОБЛИВО ПОТРІБНО ПІД ЧАС ВІЙНИ.