№22/160774-еп

Розглянути такий варіант податкової реформи.

Автор (ініціатор): Степанов Дмитро Сергійович
Дата оприлюднення: 22 серпня 2022
Сучасне оподаткування викликає почуття несправедливості та недовіру у суспільства. Існуюча система оподаткування дуже складна, заплутана, пестрить пільгами “для своїх” і це вигідно чиновникам особисто, але не державі і не громадянам, яким система має обов’язок служити. Штучно ускладнена система потрібна брехливим чиновникам для власного збагачення на хабарах, і ще адмініструванні заплутаних законів — роздуття держапарату, якому з часом теж хочеться «легких грошей». Тому, що простіша система — тим менша корупція. Не можна оподатковувати доходи громадян двічі: вперше при отриманні доходу, а вдруге при витрачанні цих вже обкладених податком раніше коштів, коли купуєш товари, недарма кажуть що ПДВ – це податок на внутрішнього споживача. Потрібно видалити ПДВ і відмовитися від джерела корупції у поверненні експортного ПДВ. Теж стосується юр.осіб: підприємство додало вартості до свого продукту, сплатило з цієї операції ПДВ, а після цього має повторно сплатити податок на прибуток. А хіба податок з доданої вартості не є тим самим сенсом обкладення прибутку? Зрозуміло, треба відмінити всі інші податки і податковий кодекс. Податок з юр.особи має бути один, бо втручатися скільки юр.особа отримала прибутку — несправедливо. Держава ж не вираховує скільки заробила родина у своєму домашньому бюджеті – це особисте / комерційна таємниця. Стягується ПДФО, ЄСВ, ВЗ але не з прибутку, а з “оберту / виторгу”. Так чому держава вважає що має моральне право лізти у інтимне життя юр.особи і вимагати розкриття кількості здобутого прибутку? Тут завжди буде більш компетентний власник бізнесу, а не податковий інспектор, завжди буде конфлікт, завжди бізнес намагатиметься зекономити на видатках, а податкова інколи небезпідставно вважатиме що її дурять і намагатиметься накласти штрафи або стягнути податки додатково, навіть порушуючи існуючі закони і вигадуючі нові. Один розумний і справедливий принцип необхідно застосовувати до всіх подібних задач. Фіз.особа сплачує податок з валового доходу, так має робити і юр.особа — податок сплачувати з валового доходу, а скільки бізнесмен поніс витрат — це вже справа і комерційна таємниця підприємства і нікого не обходить (якщо видатки перевищуватимуть виторг, бізнесмен і сам це зрозуміє і вживе необхідних на свій розсуд заходів).
Податок має стати один для всіх за прямолінійним принципом "продаєш – платиш", отримав кошти – сплатив “вхідний податок”. Не має значення: праця, послуга, товар, благодійна допомога, подарунок або спадок, однаково звідки надходять кошти – всередині країни чи з-за кордону. Для всіх резидентів і нерезидентів України, які отримують кошти на території України, для всіх без виключень, без пільг, без вільних зон. Розмір вхідного податку стає одного єдиного розміру 5%. Тут треба науковий висновок щодо величини податку, можливо баланс справедливості і забезпечення функціонування держави може бути знайдений на іншому рівні, але необхідно прийняти принцип єдиної справедливості для всіх і закріпити його на десятиліття. У разі такої системи оподаткування зникає джерело одвічного конфлікту держави і громадянина, зникає потреба в бухгалтерії і податковій. Стає зрозуміло, що всі рівні і роблять рівний внесок в забезпечення Держави.
Треба аби банки і будь-які інші фінансові установи які здійснюють послуги в посередництві обміну фінансовими цінностями на території України (пайпал, бінанс, вестерн юніон і т.і., надалі «фінустанови») автоматично списували вхідний податок з усіх вхідних платежів [власнику рахунку] одразу при зарахуванні. Фінустановам залишити можливість заробітку у розмірі не більшому за 0,2% (також необхідно уточнювати, можливо 0,25% або 0,5% — потрібно найти баланс справедливої оплати послуг посередництва фінустановою) — на таку суму знижується перерахування податку до держбюджету. Механіка утримання і сплати податку фінустановою має бути регламентована у конкретному розмірі часу (1 хвилина або кілька секунд, наскільки швидко електронні системи здатні опрацювати вхідний платіж, відрахувати свою комісію і податок на користь держави, і зробити решту доступною для розпоряджання клієнта).
Таким чином, стають непотрібні ніякі звітності, позбавлені сенсу строки сплати податків, адже вони будуть сплачені одразу при надходженні на рахунки. Зникає сенс в податковій інспекції, зникає купа претензій держави до громадян у зв’язку з різними поглядами на тлумачення податкового законодавства. Залишиться автоматизувати нагляд над фінансовими потоками фінустанов і коректності перерахування ними податку до держбюджету, а це може зробити одна єдина програма. Все стає дуже просто: один вхідний податок з будь-якого зарахування на р/р юр.особи або фіз.особи, з будь-якого надходження на картки / електронні гаманці фіз.осіб. Всі обміни грошима мають вважатися заробітком, як воно в основному і є, і має бути сплачений один податок, і перераховує його автоматично фінустанова в якій відбулася транзакція зарахування коштів. Тут необхідно уточнити: будь-яке перерахування коштів на рахунок будь-якої особи обкладати вхідним податком, незалежно звідки надходження: з р/р юр.особи, благодійної організації, прямого родича чи з електронного гаманця у валюті від іншої фіз.особи — все це отримання коштів оподатковується вхідним податком. Не обкладати вхідним податком тільки перерахування в межах однієї фінустанови всередині України в межах різних рахунків одного власника. Заборонити спільні рахунки — рахунки можуть бути тільки особисті, навіть якщо батьки дають кошти дітям — це оподатковуваний дохід дитини. Надходження коштів за продажі товарів, послуг за кордон, отримання будь-яких допомог із-за кордону, інвестицій прирівнюються до того самого отримання коштів усередині України і з них стягується один вхідний податок. Будь-які купівлі товарів або послуг за кордоном мають стати вільними, неоподатковуваними, тому що не можна двічі стягувати податки з одних і тих же коштів.
Треба дозволити вільний і необмежений обіг коштів у будь-яких виглядах: іноземні валюти, електронні гроші, криптовалюти, цінні папери і т.ін., держава має контролювати тільки роботу фінустанов і коректність стягнення і перерахування ними вхідного податку до держбюджету. Громадянин має право на свій розсуд розпоряджатися своєю власністю у будь-якому вигляді, хоч долларами, хоч нехай акціями нетфлікс чи біткоінами оплачує за нерухомість або піцу, а перерахування податку державі — обов‘язок фінустанови через яку здійснюється розрахунок. Обіг готівки контролювати дуже складно, а самостійне декларування завжди спірне питання, тому готівковий обіг не намагатися оподатковувати, але прагнути кількість готівки в обігу знизити до 0. Для цього треба припинити видачу готівки з кас фінустанов — тільки прийом, а за кілька років взагалі відмовитися від касових послуг, а іноземну готівку приймати через термінали.
Щодо недобросовісного експорту окремими “бізнесменами” природних викопних ресурсів за заниженою вартістю з метою мінімізації “прибутку на папері” і мінімізації сплати податків. Ця проблема виникла через непрозорий “хитрий” податковий кодекс. Зробити цей бізнес прозорим можна, зобов'язавши платити ренту на корисні копалини з прив'язкою до середньоденної ціни даного ресурсу на всіх світових біржах за звітний період (наприклад квартал). Розмір ренти з видобувного ресурсу прийняти, приміром, 40% від ціни ресурсу * кількість добутого ресурсу. Якщо власник не згоден – перехід добувного підприємства назад у державну власність і пошук нового покупця на міжнародному ринку (все одно з 1991 р все що було – крадіжка активів у держави – жодного добувного підприємства бізнес не збудував за власний кошт). Природні викопні ресурси це власність всього народу, а не окремих “талановитих громадян”.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Сірко Світлана Леонідівна
05 листопада 2022
2.
Іщенко Ганна Олександрівна
24 жовтня 2022
3.
Маряниченко Богдан Валерійович
23 жовтня 2022
4.
Кириленко Любов Іванівна
24 вересня 2022
5.
Шкляренко Дмитро Сергійович
02 вересня 2022
6.
Богуцька Лариса Миколаївна
30 серпня 2022
7.
Христенко Наталія Анатоліївна
30 серпня 2022
8.
Зенгін Володимир Анатолійович
30 серпня 2022
9.
Приходько Олександр Іванович
29 серпня 2022
10.
Гармаш Євгеній Іванович
28 серпня 2022
11.
Педченко Сергій Юрійович
28 серпня 2022
12.
Крижановський Володимир Валентинович
25 серпня 2022
13.
Головкова Аліна Сергіївна
25 серпня 2022
14.
Самусь Андрій Анатолійович
25 серпня 2022
15.
Ушкварок Яна Сергіївна
24 серпня 2022
16.
Янюк Руслан Валерійович
24 серпня 2022
17.
Зенцова Вікторія Сергіївна
23 серпня 2022
18.
Скоморохов Ігор Олегович
23 серпня 2022
19.
Удовик Костянтин Віталійович
23 серпня 2022
20.
Чернишев Олександр Васильович
23 серпня 2022
21.
Гузар Марія Андріївна
23 серпня 2022
22.
Храбан Олександр Анатолійович
23 серпня 2022
23.
Горбенко Олександр Євгенійович
23 серпня 2022
24.
Попович Андрій Валерійович
22 серпня 2022
25.
Мазуренко Олена Валеріанівна
22 серпня 2022
26.
Стрельцова Лілія Вікторівна
22 серпня 2022
27.
Степанушко Олександр Вікторович
22 серпня 2022
28.
Кікінчук Наталія Іванівна
22 серпня 2022
29.
Бойко Людмила Віталіївна
22 серпня 2022
30.
Бажина Карина Володимирівна
22 серпня 2022
37
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено