№22/163498-еп

Прошу Президента України звернути увагу на дії та висловлювання мера Одеси та громадянина країни-терориста Генадія Труханова.

Автор (ініціатор): Бурлуцький Родіон Олександрович
Дата оприлюднення: 12 вересня 2022
Дата відповіді : 28 жовтня 2022
Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/163498-еп
«Прошу Президента України
звернути увагу на дії та
висловлювання мера Одеси та
громадянина країни-терориста
Генадія Труханова», розміщену на
вебсайті Офіційного інтернет-
представництва Президента України
громадянином Р.О.Бурлуцьким

Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону України
«Про звернення громадян» мною розглянуто оприлюднену 12 вересня 2022 року
громадянином Р.Бурлуцьким на вебсайті Офіційного інтернет-представництва
Президента України електронну петицію № 22/163498-еп «Прошу Президента
України звернути увагу на дії та висловлювання мера Одеси та громадянина
країни-терориста Генадія Труханова», яку підтримали понад 25 тисяч громадян.
Дякую всім, хто долучився до цієї петиції, за активну громадянську
позицію та виявлений інтерес до проблемних питань життєдіяльності м. Одеса.
За результатами розгляду електронної петиції інформую про таке.
Згідно з вимогами частини другої статті 19 Конституції України органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи
зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень Кримінального процесуального кодексу України
особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не
може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у
порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком
суду, що набрав законної сили (стаття 17).
Варто також зауважити, що в Україні визнається і діє принцип
верховенства права (стаття 8 Конституції України).
Відповідно до положень Основного Закону правовий порядок в Україні
ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений
робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та
органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на
підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України (стаття 19).
Дострокове припинення повноважень Одеського міського голови
Г.Труханова можливе лише на підставах, передбачених статтею 79 Закону
України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Відповідно до норм статті 19 Закону України «Про громадянство України»
добровільне набуття громадянином України громадянства іншої держави, якщо
на момент такого набуття він досяг повноліття, є однією з підстав для втрати
громадянства України.
Підготовка подань про втрату особами громадянства України і разом із
необхідними документами надсилання їх на розгляд Комісії при Президентові
України з питань громадянства згідно зі статтею 24 цього Закону належить до
повноважень Державної міграційної служби України.
Отже, вирішення порушених у петиції питань (надання правової оцінки
діяльності Г.Труханова, можливого притягнення його до кримінальної
відповідальності, позбавлення громадянства України, зняття з посади, на яку він
обирався) не належить до конституційних повноважень Президента України.
З огляду на викладене мною надіслано листи до Служби безпеки України
та Міністерства внутрішніх справ України з проханням перевірити викладені
відомості.
Про результати розгляду порушених питань автора електронної петиції
буде поінформовано.

В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
У часи максимального єднання українського народу на тлі Революції Гідності та початку російсько-української війни, політику Геннадія Труханова складно назвати проукраїнською або ж опозиційною до російського вторгнення. Навпаки, наративи, які просувалися мером Одеси, дуже нагадували тези російської пропаганди. Наприклад, у 2014 році його риторика зводилася до того, що будь-які протести в Одесі це екстремізм, а протестуючі є пособниками фашизму.
До того ж, Генадій Труханов активно демонструє свою лояльність до загарбників, а саме:
-саботує демонтаж пам’ятника Олександру Суворову (який встановлено за його ініціативи) та пам'ятника російській імператорці Катерині II (котра знищила Запорізьку Січ, запровадила кріпацтво та винищувала українську мову і культуру), який протягом 2017–2019 років був визнаний судами усіх рівнів незаконним, та ініціатива на демонтаж яких, поступила від народу України, та в першу чергу від самих одеситів;
-щоб уникнути необхідності демонтажу, проросійські сили і сам Труханов розпочали поширювати дезинформаційні тези про «заснування міста та спільну історію»;
-виступав за компроміси з окупантами з питання Криму (в інтерв'ю італійському виданню "Corriere della Sera"), і це на сьомому місяці війни;
-висловлював тезу що "Путін не хоче бомбити Одесу" все в тому ж інтерв'ю, на тому ж сьомому місяці війни, на час, в який в Одесі було зафіксовано не один "прильот" та смерть із-за кривавої агресії росії
-тричі намагався повернути Одесі комуністичні назви та прибрати назви на честь бійців полку «Азов» та інших загиблих воїнів;
-був, і досі є громадянином росії;

Генадій Труханов зовсім не сприяє декомунізації України, навпаки, складається враження, ніби він сумує за "советским союзом", а деколи навіть підіграє країні-агресору, вкидуючи тези співзвучні з проросійськими. Міський голова давно має репутацію людини, яка була обвинувачена у справах про створення злочинної організації, розкраданні бюджету та нападі на проукраїнських активістів. Звісно, згідно статті 17 кримінального процесуального кодекса України, в Україні діє презумпція невинуватості, але ці справи не отримали належного розслідування, що теж є окремим показником, але навіть якби це було не так, я вважаю важливою репутацію (що достатньо сумісна з дійсно зафіксованими діями) людини, яка займає посаду мера українського міста, особливо під час повномасштабного нападу зі сторони росії.
Підкреслю, що мер Одеси має доступ до планів оборони міста. Особисто я висловлюю обґрунтовану недовіру Генадію Труханову як меру Одеси, міста, в якому я живу.
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Сидор Ірина Петрівна
12 жовтня 2022
2.
Дзюба Юлія Ігорівна
12 жовтня 2022
3.
Сокол Ілона Андріївна
12 жовтня 2022
4.
Івченко Олександр Валерійович
12 жовтня 2022
5.
Трофимчук Анна Павлівна
12 жовтня 2022
6.
Валігура Каріна Віталіївна
12 жовтня 2022
7.
Галушка Юлія Миколаївна
12 жовтня 2022
8.
Зінченко Дмитро Олександрович
12 жовтня 2022
9.
Руденко Дар'я Петрівна
12 жовтня 2022
10.
Паук Володимир Миколайович
12 жовтня 2022
11.
Дудяк Роман Сергійович
12 жовтня 2022
12.
Голосай Роксолана Ігорівна
12 жовтня 2022
13.
Компанієць Ксенія Сергіївна
12 жовтня 2022
14.
Аладишева Валерія Вячеславівна
12 жовтня 2022
15.
Ковальов Костянтин Анатолійович
12 жовтня 2022
16.
Вельф Артур Миколайович
12 жовтня 2022
17.
Берестова Ярослава Олегівна
12 жовтня 2022
18.
Роздольський Андрій Ігорович
12 жовтня 2022
19.
Пазюк Владислав Сергійович
12 жовтня 2022
20.
Ентіна Елеонора Сергіївна
12 жовтня 2022
21.
Стеців Василина Володимирівна
12 жовтня 2022
22.
Коломоєць Владислав Олександрович
12 жовтня 2022
23.
Багмуцький Євгеній Олександрович
12 жовтня 2022
24.
Негрун Денис Олегович
12 жовтня 2022
25.
Заяць Андрій Сергійович
11 жовтня 2022
26.
Куровська Ольга Олександрівна
11 жовтня 2022
27.
Нечипоренко Марта Олексіївна
11 жовтня 2022
28.
Івченко Катерина Анатоліївна
11 жовтня 2022
29.
Тітарова Анастасія Андріївна
11 жовтня 2022
30.
Шевчук Оксана Сергіївна
11 жовтня 2022
25440
голосів з 25000
необхідних
Успішно підтримано
Збір підписів завершено