З 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено особливий правовий режим, що передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень (стаття 1 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII "Про правовий режим воєнного стану", далі – Закон № 389-VIII).
Зокрема, Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 "Про утворення військових адміністрацій" (далі – Указ № 68/2022) було утворено 24 обласні та Київську міську, а також районні військові адміністрації для здійснення керівництва у сфері забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку.
Згідно частини 3 статті 140 Конституції України місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
На даний час секретар Запорізької міської ради Куртєв А.В. тимчасово здійснює повноваження міського голови, який відповідно до частини 1 статті 12 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є головною посадовою особою територіальної громади міста Запоріжжя.
Однак, Куртєв А.В. порушує Присягу посадової особи місцевого самоврядування (стаття 11 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»), що виразилось у недотриманні ним законів України та неналежному виконанні своїх посадових обов’язків.
З моменту впровадження воєнного стану по всій території України, Куртєвим А.В. не вжито заходів на підвищення обороноздатності міста. З 24.02.2022 не здійснювалось достатнє фінансування ДФТГ. За понад 5 місяців військової агресії не розроблено проектів соціально-економічної підтримки населення та бізнесу. Не приведені у відповідність бомбосховища, не забезпечено запас продуктів харчування. Мешканцям міста, які опинились в складних життєвих умовах не надається гуманітарна, матеріальна, інші види допомоги. При аналізі системи закупівель прозоро встановлено що закупівлі медичного обладнання для ЗОЗ місті здійснюються за значно завищеними цінами.
Крім того Куртєв А.В. є фігурантом кримінальної справи щодо незаконного привласнення гуманітарної допомоги, яка була призначена для осіб, які опинились в складних життєвих обставинах.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.
Даючи присягу при становленні на службу в органи місцевого самоврядування Куртєв А.В. зобов’язувався неухильно додержуватись Конституції України та законів, однак на сьогоднішній день присягу не виконує.
Фактично секретар міської ради ( він же виконуючий обов’язки міського голови) самоусунувся від виконання свої повноважень.
Остання сесія Запорізької міської ради проведена в травні 2022 року. З цього час Куртєв А.В. відкладає проведення сесій міської ради що унеможливлює вирішення нагальних питань в сфері обороноздатності міста, дотримання громадського порядку та інших вкрай важливих сферах.
Наголошуємо на тому що більша частина Запорізької області окупована, ворог перебуває в безпосередній близькості до обласного центру. Останнім часом місто все частіше потерпає від ворожих атак. Однак, міська влада замість вирішення питання про підвищення обороноздатності, перерозподіл бюджету на оборонні цілі розбирає фортифікаційні споруди. Складається враження що діючий в.о. міського голови готує місто до здачі окупаційним військам а не до його захисту.
Відповідно до ст.4 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану», на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
З метою недопущення повної окупації Запорізької області та м. Запоріжжя, звертаємось до Вас з проханням видати указ про утворення Запорізької міської військової адміністрації.