Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/171258-еп
«Підтримати законопроєкт 8221 та
негайно його розглянути», розміщену на
вебсайті Офіційного інтернет-
представництва Президента України
25.11.2022 громадянином
О.О.Гончаренком
Згідно зі статтею 40 Конституції України та статтею 23-1 Закону України
«Про звернення громадян» мною розглянуто електронну петицію
№ 22/171258-еп «Підтримати законопроєкт 8221 та негайно його розглянути»,
розміщену на вебсайті Офіційного інтернет-представництва Президента
України 25.11.2022, яку підтримали понад 25 000 громадян.
Основним Законом України визначено, що Україна є правовою
державою (стаття 1), де визнається і діє принцип верховенства права (стаття 8),
органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові
особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що
передбачені Конституцією та законами України (стаття 19).
Відповідно до статті 93 Конституції України право законодавчої
ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України,
народним депутатам України та Кабінетові Міністрів України.
Законодавча процедура, зокрема порядок внесення та розгляду проєктів
законів парламентом, підготовка прийнятих законів до направлення на підпис
Президенту України тощо, визначається затвердженим Законом України
від 10.02.2010 № 1861–VI Регламентом Верховної Ради України (стаття 1,
Розділ IV Регламенту).
Щодо термінового розгляду законодавчих ініціатив народних депутатів
слід зазначити, що частиною першою статті 24 Регламенту Верховної Ради
України передбачено, що проєкт розкладу пленарних засідань сесії Верховної
Ради на кожний місяць сесії готується Апаратом Верховної Ради за поданнями
комітетів, тимчасових спеціальних комісій та тимчасових слідчих комісій з урахуванням пропозицій депутатських фракцій (депутатських груп)
відповідно до затвердженого порядку денного сесії Верховної Ради і подається
на розгляд Погоджувальної ради.
Відповідно до Постанови ВРУ «Про порядок денний восьмої сесії
Верховної Ради України дев'ятого скликання» від 06.09.2022 № 2557–IX
законопроєкт за реєстр. № 8221 від 23.11.2022 наразі не включено до порядку
денного сесії.
Згідно із частиною першою статті 23 Регламенту ВРУ до затвердженого
порядку денного сесії Верховної Ради можуть включатися додаткові питання
шляхом внесення змін до нього. Питання, включені до порядку денного сесії,
можуть переноситися, змінюватися чи виключатися з нього після обговорення
за скороченою процедурою. Пропозиції про внесення змін до затвердженого
порядку денного сесії Верховної Ради готуються і вносяться в такому самому
порядку, як до проєкту порядку денного сесії Верховної Ради України.
Частиною першою статті 21 Регламенту ВРУ визначено, що пропозиції
щодо проєкту порядку денного сесії Верховної Ради узагальнюються
Апаратом Верховної Ради за поданнями комітетів, тимчасових слідчих
комісій та тимчасових спеціальних комісій про включення питань до того чи
іншого розділу.
Частиною четвертою статті 96 Регламенту ВРУ передбачено, що за
процедурним рішенням Верховної Ради для невідкладного розгляду може
бути включено до порядку денного пленарного засідання (без додаткового
включення до порядку денного сесії) законопроєкт, якщо він був
підготовлений для термінового розгляду на виконання відповідного
доручення Верховної Ради.
Водночас повідомляю, що рішенням Ради національної безпеки і
оборони України від 01.12.2022 «Про окремі аспекти діяльності релігійних
організацій в Україні і застосування персональних спеціальних економічних
та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеним в дію Указом
Президента України від 01.12.2022 № 820/2022, Кабінетові Міністрів України
доручено у двомісячний строк (пункт 1):
внести на розгляд Верховної Ради України законопроєкт щодо
унеможливлення діяльності в Україні афілійованих із центрами впливу в
Російській Федерації релігійних організацій відповідно до норм міжнародного
права у сфері свободи совісті та зобов'язань України у зв'язку зі вступом до
Ради Європи (абзац другий);
забезпечити перевірку наявності правових підстав та дотримання умов
користування релігійними організаціями майном, яке перебуває на території
Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника (абзац
п'ятий).
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Прошу президента України підтримати законопроєкт 8221, що передбачає заборону діяльності установ, які підпорядковуються країні-агресору. У законопроєкті передбачається дострокове припинення всіх документів оренди, найму чи лізингу з даною установою, а також з юридичними особами, власником, учасником, акціонером яких вона є.
Тому разом з громадськістю просимо президента України звернутися до Верховної Ради з проханням невідкладно розглянути законопроект, який передбачає дострокове припинення договорів оренди та повернення всіх обʼєктів власності, які орендує дана установа до власності держави.
Це допоможе повернути до власності держави такі знакові обʼєкти, як Києво-Печерську, Свято-Успенсько Почаївську та Святогірську Лавр.