За своїм змістом ЗУ № 2174-IX “Про захист інтересів осіб у сфері інтелектуальної власності під час дії воєнного стану, введеного у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України” дійсно направлений на захист прав правовласників охоронних документів на ОПІВ, за виключенням заявників на отримання свідоцтв на знаки для товарів і послуг, так внаслідок зупинення строків для подання заперечення проти заявки на знак для товарів і послуг жоден із заявників, відомості про завку якого оприлюднено менше ніж за 3 місяця до оголошення військового стану не зможе отримати свідоцтво на знак для товарів і послуг(це білше ніж 13000 заявок поданих лише за 10 місяців 2022 року).
Законом порушено баланс інтересів заявників та "імовірно існуючих" третіх осіб. Внаслідок неможливості отримати свідоцтва про реєстрацію знака для товарів і послуг, добросовісні заявники, у разі порушення іх прав, позбавлені можливості забороняти іншим особам використовувати знак та захищати свої права в судовому порядку.
Пропонується внести зміни до ЗУ № 2174-IX шляхом викладення абз.1 п.1 ч.1 Закону в наступній редакції:
"1) з дня введення в Україні воєнного стану, введеного у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України, зупиняється перебіг строків для вчинення дій, пов’язаних з охороною прав інтелектуальної власності, а також строків щодо процедур набуття цих прав, визначених законами України "Про охорону прав на промислові зразки" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 34 із наступними змінами), "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" (Відомості Верховної Ради України, 1994 р., № 7, ст. 36 із наступними змінами), "Про охорону прав на компонування напівпровідникових виробів" (Відомості Верховної Ради України, 1998 р., № 8, ст. 28 із наступними змінами), "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі" (Відомості Верховної Ради України, 2000 р., № 37, ст. 307 із наступними змінами), "Про правову охорону географічних зазначень" (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 32, ст. 267 із наступними змінами), "Про авторське право і суміжні права" (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 43, ст. 214 із наступними змінами), "Про охорону прав на сорти рослин" (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 23, ст. 163 із наступними змінами), включаючи всі передбачені цими законами та нормативними актами строки, зокрема, але не виключно, строки подання заперечення проти (видалено "заявки або") дії міжнародної реєстрації в Україні, строки оскарження рішення Національного органу інтелектуальної власності України за заявкою у судовому порядку або до Апеляційної палати, строки подання заяви про визнання прав на винахід недійсними, строки, протягом яких можливе поновлення пропущених строків, тощо, за виключенням строків (додати) "подання заперечення проти заявки на знак для товарів і послуг", тастроків встановлених для здійснення дій Національним органом інтелектуальної власності України або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин, відомості, необхідні для набуття прав на сорт, та за виключенням окремих випадків, встановлених цим Законом. З дня, наступного за днем припинення чи скасування воєнного стану, перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до їх зупинення."
У разі внесення відповідних змін національні заявники набудуть можливісті отримати охоронний документ та належним чином захищати свої права, при цьому у “імовірно існуючіх” третіх осіб залишається право оскаржувати дію виданного свідоцтва у будь який зручний час.