Шановний пане Президенте!
Як відомо, одним із основних принципів податкового законодавства в Україні визначено принцип його стабільності. Саме таке положення передбачено в підпункті 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України.
Цей принцип полягає в тому, що зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть уноситися пізніше, як за 6 місяців до початку нового бюджетного періоду, у якому діятимуть нові правила та ставки.
Окрім того, цей підхід у податковому законодавстві також передбачає, що податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.
На наш погляд, зазначене положення Податкового кодексу України є розумним, справедливим і далекоглядним. Світовий досвід функціонування різних податкових систем яскраво ілюструє, що найкраще економіка функціонує не в тих країнах, де найнижчі податки, а в тих, де податкова система із року в рік зазнає найменших змін. Тобто там, де пересічні громадяни, підприємці та підприємства мають можливість реально прогнозувати свої доходи й витрати (з урахуванням необхідних до сплати сум податків) на декілька років уперед, а не тільки «на завтра».
Незважаючи на те що цей принцип податкової системи України чітко й недвозначно приписано в головному податковому Законі України, він із року в рік нехтується. Щоразу ми отримуємо від законодавця так звані передноворічні подарунки у вигляді законів про внесення змін і доповнень до Податкового кодексу України. Інакше кажучи — у вигляді глобальних змін податкової системи, які, серед іншого, набирають чинності із перших чисел січня. Причому це явище має систематичний, якщо не сказати системний, характер.
У цей складний для України період економіка нашої держави переживає не найкращі часи. Якщо ми вже стали на шлях наближення вітчизняного законодавства до провідних світових стандартів, то чи не буде підтримання одного з найголовніших принципів податкового законодавства яскравим прикладом небайдужості влади до проблем народу нашої країни?
Пунктом 30 частини 1 ст. 106 Конституції України серед повноважень Президента передбачено реальну можливість впливати на прийняття Верховною Радою України законів шляхом використання права президентського вето.
У зв’язку із зазначеним вище просимо Вас, використовуючи цілком законні повноваження, прослідкувати за неухильним виконанням законодавства України з боку Парламенту.
Із повагою,
колектив бухгалтерського сервісу «Інтерактивна бухгалтерія»