Вже неодноразово Польська залізниця зверталась до Укрзалізниці з пропозицією запуску траскордонного потягу Львів-Перемишль, однак українські залізничники щоразу або відмовляли своїм польським колегам з надуманих причин, або переносили запуск такого потягу «на пізніше». Водночас залізничне сполучення Україна-Польща перебуває у вкрай катастрофічному стані, насамперед, через неадекватну тарифікацію міжнародного проїзду. Для прикладу, квиток зі Львова до Перемишля на потяг Львів-Вроцлав коштує близько 630 грн. (в залежності від поточного курсу євро), тоді як автобусний квиток Львів-Перемишль коштує всього лише 150 грн. Однак, використання автобусів у сполученні Україна-Польща є незручним, з огляду на тривалі черги на кордонах, а також - небезпечним, через перевтому водіїв, що періодично спричиняє жахливі автокатастрофи із трагічними наслідками.
Натомість, у сусідній Білорусі спостерігаємо зовсім протилежну тенденцію - транскордонні потяги в напрямку Польші курсують по декілька разів на день. Наприклад, Брест-Тересполь чи Гродно-Бєлосток. При цьому проїзд в цих потягах коштує не дорожче ніж в автобусному сполученні за аналогічними маршрутами (Брест-Тересполь – 3 євро, в еквіваленті).
Зважаючи на викладені обставини, прошу підтримати призначення транскордонного потягу Львів-Перемишль зі встановленням спеціального тарифу на проїзд: 150-200 грн. за квиток.
Для запуску такого поїзду необхідно розв'язати низку питань:
1. Провести переговори з польською стороною, щодо встановлення реляційного тарифу в залізничному сполученні Львів-Перемишль / Перемишль-Львів. Ціна квитка має бути конкуретоспроможною з цінами на автотранспортнні пасажирські перевезення в данному напрямку, тобто становити 150-200 грн. максимум.
2. Організація перонного прикордонно-митного контролю (перед посадкою в потяг/після висадки з потягу) на станціях Львів та Мостиська. Аналогічний контроль буде організовано польською стороною на станції Перемишль.
Запуск такого потягу матиме винятково позитивний ефект, а саме:
1. Зменшення навантаження (в т.ч. черг) на міжнародні автомобільні пункти пропуску.
2. Зменшення аварійних ситуацій на автошляхах України та Польщі.
3. Підвищення ефективності у боротьбі з контрабандою та митними правопорушеннями завдяки виконанню прикордонно-митного контролю за межами вагонів потяга - на перонах, що позбавить контрабандистів будь-якого сенсу псувати внутрішнє обладнання та інтер’єр вагонів задля облаштування таємних сховків.
4. Покращення добросусідських стосунків з західноєвропейськими партнерами.
5. Збільшення туристичних потоків з ЄС передовсім до Галичини, Закарпаття, Буковини, Поділля та Волині.
Дякую за розуміння та сподіваюсь на Вашу підтримку