№22/018047-еп

Безперебійна робота червоних авіаційних вогнів на покрівлях висотних споруд (внесення змін до ДБН)

Автор (ініціатор): Богдан Богдан Олексійович
Дата оприлюднення: 02 грудня 2015
Як відомо, на покрівлях висотних (від 50 м) будівель мають працювати червоні загороджувальні освітлювальні ліхтарі (ЗОЛи), які позначають висотні об’єкти для пілотів авіатранспорту. Їх ще називають системами світломаркування чи вогнями світлової огорожі.
Проблема полягає в тому, що в жодних нормативно-правових актах України не передбачено норм, які б регулювали безперебійну роботу загороджувальних освітлювальних ліхтарів, а також автоматичний моніторинг їх справності за допомогою технічних пристроїв.
Помічено, що при перебоях чи інших аварійних відключеннях електропостачання (зокрема, у житлових будинках) нерідко вимикаються і ЗОЛи на даху.
Також часті випадки їх викрадання невідомими особами прямо з дахів.
Все це призводить до зниження помітності будинку у темний час доби для пілотів авіатранспорту.

Таким чином існує практична необхідність у закріпленні норми, яка б встановлювала обов’язковість наявності механізмів безперебійної роботи та моніторингу справності ЗОЛів у висотних будівлях.

Відповідно до ст. 2.8. ДБН В.2.2-24-2009 «Проектування висотних житлових і громадських будинків» висотний будинок необхідно облаштовувати системою світломаркування за вимогами відповідно до чинних авіаційних правил. Висотними будинками, які потребують облаштування системою світломаркування, необхідно вважати будинки висотою 50 метрів і більше незалежно від їх розташування в межах населеного пункту або за його межами.
Згідно ст. 5.118. для висотних будинків слід влаштовувати пристрої для вогнів світлового огородження. Управління вогнями світлового огородження повинне бути автоматичним (з можливістю ручного управління з диспетчерської) і включатися залежно від рівня природного освітлення.
Згідно ст. 2 (таблиця 2.1.) ДБН В.2.5-23-2010 ”Проектування електрообладнання об’єктів цивільного призначення”, будинки і споруди, що за ступенем надійності електропостачання належать до категорії I та мають 16 - 25 поверхів і 47 - 73,5 м включно, повинні мати вогні світлової огорожі.
А відповідно до ст. 4.5.1 лінії живлення домофонів і вогнів світлової огрожі повинні бути самостійними.

Згідно п. 5.1 ДСТУ-Н Б В.2.5-37:2008 «Настанова з проектування, монтування та експлуатації автоматизованих систем моніторингу та управління будівлями і спорудами» АСМУ встановлюються лише у будівлях висотою від 73,5 м.
А у п. 6.3 цього ДСТУ-Н Б В.2.5-37:2008 наведений перелік систем безпеки та життєзабезпечення, які повинні бути об’єктами контролю і управління АСМУ. Системи світломаркування і ЗОЛи до даного переліку не входять.
Із зазначеного випливає, що системи світломаркування не можуть бути підконтрольними АСМУ, тому що:
- не входять у відповідний перелік;
- АСМУ не встановлюються у будівлях висотою 47 – 73,5 м, які, згідно ДБН В.2.2-24-2009 і ДБН В.2.5-23-2010, мають бути обладнані системамаи світломаркування.

Як правило, проектом на електропостачання висотного житлового будинку передбачено встановлення ЗОЛів на його покрівлі. Підключення вищевказаних ліхтарів здійснюється від розподільчої шафи внутрішньобудинкової системи електропостачання (ВРП). При відключенні електропостачання в житловому будинку, автоматично відбувається відключення електричного постачання ЗОЛів, тому що їх підключено до того ж джерела живлення, що й решта систем, приладів і споживачів будинку.

Отже, необхідно внести зміни у діючі ДБНи і встановити норму, згідно якої у висотних спорудах в обов’язковому порядку буде передбачено:
- наявність технічних пристороїв, що забезпечуватимуть безперебійну роботу ЗОЛів;
- методи моніторингу справності ЗОЛів.

Запропоновані зміни можуть стосуватися як висотних будівель на усій території України, так і лише приаеродромних територій. Що краще для безпеки споруд та повітряних суден – мають визначити фахівці профільних наукових будівельних інститутів Мінрегіону.

Визначення терміну «приаеродромна територія» наведено і конкретизовано у Правилах сертифікації цивільних аеродромів України, затверджених наказом Державіаслужби від 25.10.2005
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Кебал Станіслав Вікторович
16 лютого 2016
2.
Дебелий Михайло Олександрович
23 грудня 2015
3.
Галивец Николай Иванович
14 грудня 2015
4.
Клок Віктор Іванович
09 грудня 2015
5.
Довидовський Олександр Леонідович
05 грудня 2015
6.
Лєдвіжко Антон Анатолійович
05 грудня 2015
7.
Бакун Виталий Витальевич
05 грудня 2015
8.
Ледвіжко Лідія Олександрівна
05 грудня 2015
9.
Линник Сергій Олександрович
03 грудня 2015
10.
Матвєєнко Віктор Володимирович
03 грудня 2015
11.
Станіславський Дмитро Олегович
03 грудня 2015
12.
Чернявський Віктор Вадимович
02 грудня 2015
13.
Шевцова Людмила Іванівна
02 грудня 2015
14.
Богдан Богдан Олексійович
30 листопада 2015
14
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено