№22/018324-еп

Підтримати зниження акцизу для імпортних автомобілів безпосередньо внесши Законопроект №3251 до голосування у Верховній Раді України

Автор (ініціатор): Кварціян Роман Євгенович
Дата оприлюднення: 07 грудня 2015
Просимо пана Президента підтримати зареєстрований Законопрект №3251 внесши його безпосередньо до голосування у Верховній Раді України.
Детальніше:
Народні депутати пропонують тимчасово (з 1 січня 2016 до 31 грудня 2017 року) значно знизити ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем "тимчасового ввезення" для ухилення від сплати податків.

Відповідний законопроект №3251, зареєстрований у Верховній Раді 7 жовтня 2015, був у четвер включений до порядку денного сесії парламенту.

Авторами законопроекту є Роберт Горват, Ярослав Дубневич (обидва - фракція БПП), Віктор Галасюк (фракція Радикальної партії Олега Ляшка, а також ще більш 100 народних депутатів.

Документом пропонується встановити нові ставки акцизного збору на старі автомобілі (без диференціації на автомобілі молодше п'яти років і старше, як у чинній редакції Податкового кодексу).

Зокрема, на старі автомобілі з об'ємом циліндра бензинового двигуна до 1 тис. Куб. см ставку акцизу пропонується встановити у розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 рази менше діючої ставки акцизу для таких авто не старше п'яти років (EUR1,094) і в 14 разів менше ставки для авто старше п'яти років.

Найбільше зниження ставки акцизного збору передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л: їх пропонується відповідно знизити в 21,7 рази і майже 28 разів - до EUR 0,063 за 1 куб. см об'єму двигуна.

Ставка акцизу для автомобілів з двигуном 1,5-2,2 л знижується в 6,2 рази і в дев'ять разів - до EUR 0,267, з двигуном 2,2-3 л - до EUR 0,276 (у вісім і 18 разів), з двигуном більше 3 л - до EUR 2,209 (в 1,5 і 2,3 рази).

Документом також передбачено зниження ставок акцизного збору на старі легкові автомобілі з дизельним і напівдизельним двигунами.

Зокрема, на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна до 1,5 куб. см ставка акцизу становитиме EUR 0,103 за 1 куб. см об'єму циліндра, що в 13,3 рази нижче, ніж діюча ставка для автомобілів молодше п'яти років (EUR1,367 за 1 куб. см), і в 17 разів менше ставки на авто старше п'яти років (EUR 1,7761 за 1 куб . см).

Автомобілі з двигунами 1,5-2,5 л пропонується обкладати акцизом за ставкою EUR 0,327 за 1 куб. см (майже в шість разів і 7,5 рази менше діючих), із двигуном більше 2,5 л - EUR2,209 (замість EUR 2,779 і EUR 4,715 за 1 куб. см).

У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що на тлі девальвації національної валюти і падіння купівельної спроможності населення значно (більш ніж удвічі до 2014 року) знизилися продажі автотранспортних засобів, що призводить до скорочення робочих місць як у виробництві, так і в продажах авто і зниження надходжень до бюджету.

"Споживачі не можуть купувати нові імпортні авто з-за їх високої вартості в гривні, а старі імпортні - через високі ставок акцизного збору, що робить їх ціну неконкурентоспроможною", - наголошується в пояснювальній записці.

У цих умовах, відзначають автори, громадяни, особливо в прикордонних областях, купують авто в Європі і використовують їх в Україні без сплати податків. Зокрема, широко поширені схеми тимчасового ввезення нерезидентами і використання авто у митному режимі транзиту.

Відповідно до Митного кодексу, режим транзиту не може перевищувати п'ять днів, якщо переміщення проходить в межах однієї митниці, і 10 днів - у зоні дії двох і більше митниць.

"Для продовження терміну купуються фіктивні медичні довідки та висновки СТО, що породжує значну корупцію в держорганах", - підкреслюється в пояснювальній записці.

За інформацією ГФС, в 2014 році з метою транзиту в Україні переміщено 61,5 тис. Од. особистого автотранспорту, що перетинав кордон у напрямку "в'їзд" близько 1500000 разів. При цьому більше половини цих авто відповідали стандарту Евро3 - Евро5 і могли бути оформлені офіційно. Однак при середній вартості такого авто близько EUR4 тис. Тільки акцизний збір становить таку ж суму, що робить його розмитнення недоцільним.

У документі нагадується, що з
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Маршалик Сергій Миколайович
07 березня 2016
2.
Кебал Станіслав Вікторович
06 березня 2016
3.
Білик Андрій Миколайович
04 березня 2016
4.
Робак Тарас Теодозійович
22 лютого 2016
5.
Рискаль Роман Сергійович
21 лютого 2016
6.
Губа Роман Володимирович
16 лютого 2016
7.
Гончар Олександр Сергійович
16 лютого 2016
8.
Маленький Павло Сергійович
15 лютого 2016
9.
Рипіч Галина Олександрівна
13 лютого 2016
10.
Сенишин Андрій Мирославович
12 лютого 2016
11.
Плаксій Андрій Анатолійович
10 лютого 2016
12.
Савчик Сергій Михайлович
09 лютого 2016
13.
Николишин Василь Володимирович
09 лютого 2016
14.
Варгас Василь Володимирович
09 лютого 2016
15.
Шевц Назар Богданович
08 лютого 2016
16.
Козлюк Микола Вікторович
08 лютого 2016
17.
Гончар Марта Василівна
08 лютого 2016
18.
Собецький Сергій Володимирович
08 лютого 2016
19.
Телев'як Андрій Олегович
02 лютого 2016
20.
Полозов Євген Петрович
01 лютого 2016
21.
Гончарук Роман Олександрович
31 січня 2016
22.
Мокріцький Вячеслав Сергійович
21 січня 2016
23.
Сорока Сергей Александрович
16 січня 2016
24.
Стрєльніков Євгеній Анатолійович
13 січня 2016
25.
Полуситок Юрій Михайлович
05 січня 2016
26.
Сивожелєзо Микола Миколайович
05 січня 2016
27.
Яворський Сергій Олександрович
04 січня 2016
28.
Хамський Володимир Миколайович
30 грудня 2015
29.
Василечко Олександр Едуардович
30 грудня 2015
30.
П'яних Костянтин Костянтинович
28 грудня 2015
190
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено