Просимо пана Президента підтримати зареєстрований Законопрект №3251 внесши його безпосередньо до голосування у Верховній Раді України.
Детальніше:
Народні депутати пропонують тимчасово (з 1 січня 2016 до 31 грудня 2017 року) значно знизити ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі, зокрема, з метою мінімізації використання схем "тимчасового ввезення" для ухилення від сплати податків.
Відповідний законопроект №3251, зареєстрований у Верховній Раді 7 жовтня 2015, був у четвер включений до порядку денного сесії парламенту.
Авторами законопроекту є Роберт Горват, Ярослав Дубневич (обидва - фракція БПП), Віктор Галасюк (фракція Радикальної партії Олега Ляшка, а також ще більш 100 народних депутатів.
Документом пропонується встановити нові ставки акцизного збору на старі автомобілі (без диференціації на автомобілі молодше п'яти років і старше, як у чинній редакції Податкового кодексу).
Зокрема, на старі автомобілі з об'ємом циліндра бензинового двигуна до 1 тис. Куб. см ставку акцизу пропонується встановити у розмірі EUR0,102 за 1 куб. см (аналогічно новим авто), що в 10,7 рази менше діючої ставки акцизу для таких авто не старше п'яти років (EUR1,094) і в 14 разів менше ставки для авто старше п'яти років.
Найбільше зниження ставки акцизного збору передбачено на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна 1-1,5 л: їх пропонується відповідно знизити в 21,7 рази і майже 28 разів - до EUR 0,063 за 1 куб. см об'єму двигуна.
Ставка акцизу для автомобілів з двигуном 1,5-2,2 л знижується в 6,2 рази і в дев'ять разів - до EUR 0,267, з двигуном 2,2-3 л - до EUR 0,276 (у вісім і 18 разів), з двигуном більше 3 л - до EUR 2,209 (в 1,5 і 2,3 рази).
Документом також передбачено зниження ставок акцизного збору на старі легкові автомобілі з дизельним і напівдизельним двигунами.
Зокрема, на автомобілі з об'ємом циліндра двигуна до 1,5 куб. см ставка акцизу становитиме EUR 0,103 за 1 куб. см об'єму циліндра, що в 13,3 рази нижче, ніж діюча ставка для автомобілів молодше п'яти років (EUR1,367 за 1 куб. см), і в 17 разів менше ставки на авто старше п'яти років (EUR 1,7761 за 1 куб . см).
Автомобілі з двигунами 1,5-2,5 л пропонується обкладати акцизом за ставкою EUR 0,327 за 1 куб. см (майже в шість разів і 7,5 рази менше діючих), із двигуном більше 2,5 л - EUR2,209 (замість EUR 2,779 і EUR 4,715 за 1 куб. см).
У пояснювальній записці до законопроекту зазначається, що на тлі девальвації національної валюти і падіння купівельної спроможності населення значно (більш ніж удвічі до 2014 року) знизилися продажі автотранспортних засобів, що призводить до скорочення робочих місць як у виробництві, так і в продажах авто і зниження надходжень до бюджету.
"Споживачі не можуть купувати нові імпортні авто з-за їх високої вартості в гривні, а старі імпортні - через високі ставок акцизного збору, що робить їх ціну неконкурентоспроможною", - наголошується в пояснювальній записці.
У цих умовах, відзначають автори, громадяни, особливо в прикордонних областях, купують авто в Європі і використовують їх в Україні без сплати податків. Зокрема, широко поширені схеми тимчасового ввезення нерезидентами і використання авто у митному режимі транзиту.
Відповідно до Митного кодексу, режим транзиту не може перевищувати п'ять днів, якщо переміщення проходить в межах однієї митниці, і 10 днів - у зоні дії двох і більше митниць.
"Для продовження терміну купуються фіктивні медичні довідки та висновки СТО, що породжує значну корупцію в держорганах", - підкреслюється в пояснювальній записці.
За інформацією ГФС, в 2014 році з метою транзиту в Україні переміщено 61,5 тис. Од. особистого автотранспорту, що перетинав кордон у напрямку "в'їзд" близько 1500000 разів. При цьому більше половини цих авто відповідали стандарту Евро3 - Евро5 і могли бути оформлені офіційно. Однак при середній вартості такого авто близько EUR4 тис. Тільки акцизний збір становить таку ж суму, що робить його розмитнення недоцільним.
У документі нагадується, що з