Пане Президенте!
Доводжу до Вашого відома, що на даний момент в Україні існує абсолютно нестерпна ситуація з реєстрацією маломірних суден, яка не тільки створює сприятливі умови для корупції, але і викликає обурення найширших верств населення - рибалок, мисливців і любителів відпочинку на воді.
Сьогодні в Україні реєстрації НЕ підлягають тільки веслові суда, які використовуються без двигуна, довжиною до 2,5 (двох з половиною!) метрів (абзац 4 пункту 2 розділу 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1069 від 26 вересня 1997р. «Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України »). На кожну зареєстровану судно видається судновий квиток (свідоцтво про право власності на судно) з присвоєнням реєстраційного номера (як автомобілю), який повинен бути нанесений на бортах судна. Перелік документів, необхідних для реєстрації у Судновій книзі України (маломірні судна здебільшого реєструються у Судновій книзі), наведено в п.34 зазначеної вище постанови Кабінету Міністрів. Власник такого судна зобов'язаний щорічно проходити технічний огляд в обласній Укрморрічінспекції зі сплатою відповідних мит і внесенням відміток у реєстраційні документи. Звертаю Вашу увагу, що ці вимоги повною мірою поширюються на УСІ веслові суда від двох метрів шістдесят сантиметрів завдовжки і більше (у тому числі на надувні, байдарки, каяки, каное і т.д.) а також на судна БУДЬ-ЯКОЇ довжини, на яких встановленим (чи може бути встановлений) навіть самий малопотужний електромотор. Мало того, для керування судном будь-якого розміру з БУДЬ-ЯКИМ двигуном судноводій зобов'язаний мати права за типом автомобільних і раз на три роки здавати чергові іспити, що підтверджують його право керувати моторним судном.
ПРОПОНУЮ
1. Абзац 4 пункту 2 розділу 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1069 від 26 вересня 1997р. «Про затвердження Порядку ведення Державного суднового реєстру України і Суднової книги України» викласти в такій редакції: «суда масою до 200 кілограмів включно і потужністю двигунів (у випадку встановлення) до 8 кіловат включно, а також спортивні вітрильні судна, довжина яких не перевищує 9 метрів, які не мають двигунів і на яких не обладнані місця для відпочинку ».
2. Абзац 3 зазначеного вище пункту виключити для усунення корупційної складової у відповідних структурах.
3. Внести зміни до інших законодавчих і підзаконних актів у зв'язку із запропонованими вище змінами.
4. Виключити з усіх законодавчих і підзаконних актів вимогу до судноводія мати права на керування судном при потужності використовуваного мотора не більше 5 кінських сил (саме використовуваного в даний момент мотора, а не потужності мотора, максимально допустимої для даного судна), а також вітрильним судном з площею вітрил до 30 квадратних метрів (саме використовуваних у даний момент вітрил, а не максимально допустимих для даного судна).
Внесення цих змін, на мій погляд, дозволить збільшити збут маломірних суден в Україні, зменшить корупційну складову в профільних структурах і підвищить загальний рівень довіри громадян до Держави. ПІДКРЕСЛЮЮ, пропоновані зміни стосуються тільки реєстраційно-дозвільних процедур. Відповідальність власників суден і судноводіїв за безпеку експлуатації суден залишається.
З повагою, Кириченко Сергій Олександрович