Вирішив розібратись «скандальному» законопроекті №5655 (реформа містобудування), тому що будівельна мафія (мери міст, чиновники та усі ті, хто хоче мати тендер з місцевого бюджету) дуже активно атакують цю реформу і запускають ДУЖЕ БАГАТО ФЕЙКІВ на цю тему.
Думаю, не потрібно детально пояснювати, чому всі ці особи проти реформи і хочуть залишити все, як є зараз... А, якщо коротко — тому що всі схеми вже відпрацьовані, свої люди всюди вже розставлені і на будівництві можна робити мільярди щороку за рахунок податків жителів цих міст.
Коротко про її суть:
— якщо зараз будь-які питання щодо будівництва якогось об'єкту забудовник вирішує безпосередньо з чиновниками (а це автоматично корупція) і часто це закінчується, наприклад, збудованим ТРЦ на місці парку, де взагалі не можна нічого будувати, то після реформи контактів забудовника з чиновником просто не буде, бо все буде відбуватись онлайн і система сама буде видавати дозволи, оцінюючи в тому числі те, чи може конкретно ця ділянка землі застосовуватись для будівництва конкретно цього об'єкту (система в тому числі матиме доступ до геокадастру, який реформували вже раніше)
— також зараз саме чиновник вирішує, якому саме забудовнику передавати виконання тих чи інших робіт, що також є автоматично корупцією, бо в кожному місті є вже «прикормлені» нечесні забудовники (як от Микитась в Києві)
— одна з найбільш спірних норм реформи це вибір контролера: пропонується, що забудовник сам може обирати того, хто буде перевіряти об'єкт, тоді як зараз перевірки робляться вибірково чиновниками і часто лише для того, щоб витребувати хабар. Критики говорять, що новий підхід посилить саме забудовників, які самі призначатимуть собі своїх контролерів. Але це не правда. Правда в тому, що Держава буде видавати ліцензії приватним канторам, серед яких забудовники і будуть обирати собі контролерів, а вони нестимуть відповідальність перед Державою, тому їм буде не вигідно порушувати якісь норми і потім судитись з Державою. До речі, якщо зараз в цілому немає ніякого конкретного підходу до перевірок, то реформою впроваджується повноцінний контроль будівництва на усіх його етапах
— коли місцева влада говорить, що її ніби-то виключили з процесу контролю над забудовами, то це також брехня. Реформа чітко визначає, що саме місцева влада контролює та саме вона обирає замовника, як це відбувається і зараз, але вже не тет-а-тет і з хабарями, а по онлайн процедурам
— реформа також передбачає посилення відповідальності для усіх учасників будівництва, проте тут потрібно уточнити, що цей законопроект лише деякі штрафи посилює, а окремо буде інший законопроект (частина цієї реформи) з посиленням відповідальності.
Якщо підсумувати: дана реформа в першу чергу про антикорупцію та про дерегуляцію і це, звісно ж, не може подобатись корупціонерам, тому вони будуть з нею боротись. Все рівно те ж саме, що було і з земельною реформою, або з деолігархизацією.