Велика Палата ВС у постанові від 18 березня 2020 року № 543/775/17 відступила від правового висновку Верховного Суду України в постанові від 13 грудня 2016 року, визначивши, що за оскарження постанов про адміністративне правопорушення необхідно сплатити судовий збір. Велика Палата Верховного Суду в контексті фактичних обставин справи та зумовленого ними застосування норм процесуального права зазначає, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей 287, 288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовувати ст. 2-5 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VI, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.
Враховуючи сформовану правову позицію Великої Палати Верховного Суду щодо необхідності сплати судового збору у справах про оскарження постанови про адміністративне правопорушення, відповідно до якої Закон №3674-VI містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем та відповідачем судового рішення, позивачу необхідно сплатити судовий збір, розмір якого відповідно до ч. 1 ст.4Закону України«Про судовий збір» за вимогу немайнового характеру становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 420,40 грн.
Враховуючи наведене, позивачу необхідно сплатити судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, тобто 420,40 грн. або надати докази, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до ЗУ «Про судовий збір».Однак практика судових справ свідчить про те що більшість постанов складаються поліцейськими незаконно та з порушенням вимог чинного законодавства і такі постанови судами скасовуються . Після скасування таких незаконних постанов громадяни мають певні незручності пов'язані з поверненням сплачених ними судових зборів , а деякі штрафи взагалі за розміром меньші за сам судовий збір . Тобто щоб наприклад оскаржити постанову на суму штрафу 255 грн. позивач має сплатити судовий збір у розмірі 420 грн.40 коп. Тому вважаємо що цей недолік підлягає вирішенню шляхом скасування судового збору або його відстроченням до винесення остаточного рішення суду чи розподілом між сторонами спору відповідно до рішення суду , тобто справедливим буде те що якщо постанова винесена незаконно то витрати пов'язані з оплатою судового збору повинні бути сплачені посадовою особою яка винесла таку незаконну постанову , що у свою чергу знизить навантаження на суди поскільки в такому випадку незаконних постанов буде виноситись значно менше , відповідно і оскаржувати такі постанови не буде необхідності.