Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/192720-еп
«Про розгляд питання щодо
звільнення Олександра Прокудіна
з посади Голови Херсонської ОВА та
Романа Мрочка з посади начальника
МВА», розміщену на вебсайті
Офіційного інтернет-представництва
Президента України 15 травня
2023 року громадянкою
Ю.Д.Грищенковою
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону
України «Про звернення громадян» мною розглянуто електронну петицію № 22/192720-еп «Про розгляд питання щодо звільнення Олександра Прокудіна з посади Голови Херсонської ОВА та Романа Мрочка з посади начальника МВА».
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в
Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути
примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про правовий
режим воєнного стану» (далі – Закон) на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи – військові
адміністрації.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 68/2022 "Про
утворення військових адміністрацій" утворена Херсонська обласна військова адміністрація, у зв’язку з чим Херсонська обласна державна адміністрація набула статусу Херсонської обласної військової адміністрації, а її голова – статусу начальника Херсонської обласної військової адміністрації (стаття 4 Закону).
Указом Президента України від 19 вересня 2022 року № 658/2022 утворена Херсонська міська військова адміністрація Херсонського району Херсонської області.
Військові адміністрації населених пунктів утворюються в межах територій територіальних громад, у яких сільські, селищні, міські ради та/або їхні виконавчі органи, та/або сільські, селищні, міські голови не здійснюють покладені на них Конституцією та законами України повноваження, а також в інших випадках, передбачених цим Законом; військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України (частина третя статті 4 Закону).
Слід зазначити, що спрямування, координацію та контроль за діяльністю обласних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів з питань забезпечення оборони, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, здійснення заходів правового режиму воєнного стану здійснює Генеральний штаб Збройних Сил України, а з інших питань – Кабінет
Міністрів України у межах своїх повноважень (частина сьома статті 4 Закону).
Згідно з частиною четвертою статті 118 Конституції України голови
місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду та звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.
Начальники військових адміністрацій населених пунктів призначаються на посаду та звільняються з посади за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації (абзац другий частини третьої статті 4 Закону).
Ураховуючи викладене, петицію надіслано до Кабінету Міністрів України.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Шановний Володимире Олександровичу, перш за все дозвольте висловлити Вам глибоку повагу та звернутися з наступного питання.
У зв’язку із некомпетентністю та бездіяльністю голови Херсонської обласної військової адміністрації Олександра Прокудіна та голови Херсонської міської військової адміністрації Романа Мрочка, просимо розглянути питання про звільнення зазначених посадових осіб.
Олександр Прокудін займає посаду голови Херсонської обласної військової адміністрації з 07 лютого 2023 року. Одразу після вступу на зазначену посаду останнім повідомлено про проведення наступних заходів:
1. Проведення закупівель та установка укриттів з метою захисту цивільного населення.
2. Проведення аудиту закупівель військової форми, що провадилися попереднім головою Херсонської ОВА Янушевичем Я.В.
3. Контроль за проведенням публічного аудиту за рівнем забезпечення надання гуманітарної допомоги населенню Херсонської області.
Перебуваючи на посаді більш ніж 3 (три) місяці, Олександром Прокудіним не виконано жодного із вищепредставлених пунктів. Особливе обурення викликає той факт, що не дивлячись на щоденні обстріли м. Херсона та Херсонської області, у тому числі й об’єктів цивільної інфраструктури, очільником області не забезпечено встановлення укриттів у громадських місцях, в яких виникають скупчення людей, у тому числі й на зупинках громадського транспорту, які вже неодноразово обстрілювалися військами агресора. У той же час, обласна та місцева влада встановлює підземні укриття у складнодоступних місцях для громадян, наприклад, на території поля.
Роман Мрочко займає посаду начальника Херсонської міської військової адміністрації з 02 березня 2023 року. Після вступу на посаду до основних «досягнень» очільника Херсонської МВА можливо віднести наступні:
1. Критична ситуація із вивезенням сміття у місті. Фактично в місті назріває екологічна катастрофа, сміття не вивозиться тижнями, влада і в цьому питанні виявилась безсильною та неефективною. Жодних зрушень з усунення сміттєвого колапсу не спостерігається..
2. Вирішення власних бізнес питань, наприклад, самовільне знесення ринку «Кристал», внаслідок чого фактично було знищено майно приватних підприємців, які, не зважаючи на обстріли, продовжували провадити підприємницьку діяльність, заробляти кошти на власне проживання та сплачувати податки до місцевого бюджету.
Замість того, щоб вирішувати безпекові та гуманітарні питання міста Херсон та області, голова Херсонської ОВА Олександр Прокудін та начальник Херсонської МВА Роман Мрочко, займаються задоволенням власних інтересів. Обласна та міська військові адміністрації за три місяці від дня призначення так і не змогли забезпечити містян захисними спорудами належної якості та у необхідній кількості. А місце розташування деяких захисних споруд просто викликає збентеження та щире нерозуміння.
Крім того, найбільше занепокоєння та подив викликають кадрові призначення у складі керівної ланки обласної та міської військових адміністрацій. Замість ініціативних прогресивних працівників, які справді могли б допомогти у вирішенні низки актуальних невідкладних питань, до управління міським господарством були залучені дуже контроверсійні особи з кримінальним шлейфом.
Ще одним показовим індикатором роботи цієї адміністрації стали безкінечні черги за гуманітаркою. З цим дуже небезпечним явищем у прифронтовому місті владі не вдалося нічого зробити, але і спроб таких не виникало.
Указом Президента України № 64/2022 року від 24 лютого 2023 року «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами, внесеними указом Президента № 58/2023 від 06 лютого 2023 року), в Україні введено воєнний стан із 05 годии 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Згідно ч. 1 ст. 4 Закону України «Про правовий режиму воєнного стану», на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації.
Згідно ч. 2 ст. 4 Закону України «Про правовий режиму воєнного стану», рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», військову адміністрацію населеного пункту (населених пунктів) очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за пропозицією Генерального штабу Збройних Сил України або відповідної обласної державної адміністрації.
Згідно ст.. 7 Закону України «Про Збройні Сили України», керівництво Збройними Силами України в межах, передбачених Конституцією України, здійснює Президент України як Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України. В особливий період керівництво Збройними Силами України та іншими військовими формуваннями Президент України може здійснювати через Ставку Верховного Головнокомандувача, робочим органом якої є Генеральний штаб Збройних Сил України.
Відповідно до положень Указу Президента України «Про утворення Ставки Верховного Головнокомандувача» № 72/2022 від 24 лютого 2022 року, Головою Ставки Верховного Головнокомандувача є Зеленський Володимир Олександрович – Президент України, Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України.
Отже, саме Президент України як Головнокомандуючий Збройних Сил України, Голова Ставки Верховного Головнокомандувача, здійснює керівництво Генеральним штабом Збройних Сил України та уповноважений на розгляд та ініціювання розгляду питання, порушеного у даному зверненні.
Шановний Володимире Олександровичу, наша віра у світле європейське майбутнє Херсонщини непохитна, але на сьогодні ми дуже розчаровані кадровими призначеннями у Херсонській області та просимо Вас, розглянути питання та ініціювати звільнення Олександра Прокудіна з посади Голови Херсонської ОВА та Романа Мрочка з посади начальника МВА, оскільки вони некомпетентні та байдужі до вирішення проблемних питань міста та області.
1.
Войтенко Сергій Миколайович
20 липня 2023
2.
Хабуля Діана Степанівна
20 липня 2023
3.
Жосан Наталія Анатоліївна
20 липня 2023
4.
Куйдіна Олеся Володимирівна
20 липня 2023
5.
Фернюк Людмила Петрівна
20 липня 2023
6.
Хвірук Вікторія Володимирівна
20 липня 2023
7.
Соболєв Євгеній Валерійович
20 липня 2023
8.
Отрішко Надія Олексіївна
20 липня 2023
9.
Трофімчук Ірина Сергіївна
19 липня 2023
10.
Дегтяренко Людмила Сергіївна
19 липня 2023
11.
Степанко Ольга Сергіївна
19 липня 2023
12.
Кобринюк Ірина Олександрівна
19 липня 2023
13.
Рязанцева Катерина Сергіївна
19 липня 2023
14.
Леневич Оксана Іванівна
19 липня 2023
15.
Абрамов Олексій Ігорович
19 липня 2023
16.
Яровенко Ірина Миколаївна
19 липня 2023
17.
Наконечна Таїсія Володимирівна
19 липня 2023
18.
Гудима Надія Андріївна
19 липня 2023
19.
Мерешко Єлизавета Данилівна
19 липня 2023
20.
Голод Ігор-Матвій Ігорович
19 липня 2023
21.
Джуравець Людмила Миколаївна
19 липня 2023
22.
Галилей Тетяна Володимирівна
19 липня 2023
23.
Петришин Оксана Степанівна
19 липня 2023
24.
Півторак Ольга Іванівна
19 липня 2023
25.
Ролінський Євгеній Григорович
19 липня 2023
26.
Абрамченко Ольга Ярославівна
19 липня 2023
27.
Гап'як Лілія Миколаївна
19 липня 2023
28.
Гучинський Ігор Леонідович
19 липня 2023
29.
Петренко Іванна Віталіївна
19 липня 2023
30.
Полієнко Віктор Олександрович
19 липня 2023