У зв’язку з тим, що Закон України «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови (27 березня 2016 року)» №3613 порушує:
• положення Конституції України,
зокрема, права територіальних громад самостійно вирішувати питання місцевого значення;
• норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, Верховна Рада призначила позачергові вибори Криворізького міського голови, нехтуючи чітким переліком обставин, виключно за настанням яких вона отримує на це право.
• норми Закону України «Про місцеві вибори»,
адже Верховна Рада взагалі не мала законного права призначати позачергові вибори тому, що впливати на виборчий процес мають право лише виборчі комісії та суди. Тоді як Центральна виборча комісія (Постанова від 18 грудня 2015 року) та всі шість судів підтвердили законність виборів та перемогу Ю.Вілкула.
• норми Закону України «Про Регламент Верховної Ради України», про що свідчать численні звернення народних депутатів України на адресу Голови ВР України щодо порушення процедурних моментів під час розгляду питання про призначення дострокових виборів в Кривому Розі.
Зазначимо що закон «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови (27 березня 2016 року)» було прийнято з ігноруванням того, що:
• під час другого туру виборів міського голови у Кривому Розі та підрахунку голосів не було подано жодної скарги та не було укладено жодного акту про порушення до моменту складання протоколу про підсумки голосування;
• група міжнародних спостерігачів, до якої ввійшли представники парламентів Польщі та Бельгії, і яка вивчала обставини проведення другого туру виборів міського голови у Кривому Розі відзначила прозорість та законність цих виборів.
Також відзначимо, підстав для прийняття Закону «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови (27 березня 2016 року)» взагалі не існує. Адже Верховна Рада двічі відхилила та не прийняла звіт Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради, а в її звіті не наведено фактів реальних порушень під час голосування та підрахунку голосів при проведенні другого туру виборів міського голови Кривого Рогу.
При цьому створення Верховною Радою такої Тимчасової спеціальної комісії є грубим порушенням Державою Україна низки міжнародних зобов’язань в частині забезпечення незалежності органів з управління виборами. Зокрема, передбачених Міжнародним пактом ООН щодо громадянських та політичних прав 1966 року, Копенгагенським документом ОБСЄ від 1990 року та Кодексом належної практики у виборчих питаннях Венеціанської комісії.
Також зазначимо, що Закон «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови (27 березня 2016 року)» тягне за собою вкрай небезпечні наслідки, бо його зміст:
• ігнорує законне волевиявлення мешканців міста Кривого Рогу;
• сприяє зростанню напруги та дестабілізації в найбільшому промисловому центрі країни, спокійна робота якого життєво важлива для всієї України;
• створює небезпечний прецедент, який ставить під сумнів європейський вектор розвитку України. Бо Україна постає як не демократична та не правова держави, яка не визнає та не здатна гарантувати на власних теренах місцеве самоврядування;
• був засуджений в Європейському парламенті, як такий, що відкриває шлях до політично вмотивованого перегляду будь-яких місцевих виборів в Україні;
• потребує додаткових бюджетних витрат в умовах фінансової та економічної кризи.
Відстоюючи принципи демократії та право територіальних громад самостійно обирати міського голову в Єдиній Україні, а також - для забезпечення миру та стабільності в країні, пропоную, щоб Президент України наклав вето на цей антиконституційний Закон України «Про проведення позачергових виборів Криворізького міського голови (27 березня 2016 року)».