Шановний пане Президенте.
Звертаємося до вас із проханням накласти вето на законопроект 9564 від 04.08.2023 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення адміністративної відповідальності
за керування або експлуатацію транспортних засобів із перевищенням допустимого рівня шуму" через те, що в поточному вигляді та без змін в суміжних законопроектах та державних документах, цей закон не може бути прийнято без порушень.
Наразі ми, як автомобільна спільнота України, обурені беззаконням, яке відбувається останнім часом у відношенні до власників автомобілів, та протиправними діями з боку правоохоронців (патрульних) на дорогах загального користування, а саме:
- зупинки ТЗ без пояснення причин та надання законних підстав з боку правоохоронних органів для дій щодо вилучення/складання протоколів порушень (порушення ст.17 Закону України "Про національну поліцію);
- погрозами з боку правоохоронних органів, у випадках, коли власник намагається захистити себе та свої права в порядку, визначеному Конституцією України та Кодексами адміністративних порушень;
- порушення представниками правоохоронних органів гарантій дотримання ст.62 Конститції України (преузмпція невинуваності) по відношенню до власників транспортних засобів.
Згідно поданого законопроекту 9564 від 04.08.2023, власників автомобілів може бути притягнуто до відповідальності із вилученням прав на термін до 6 місяців, але в законопроекті немає нічого про внесення змін до суміжних законів "Про дорожній рух" та "Про національну поліцію" стосовно наступних пунктів:
- яким чином/за яких умов та за допомогою яких технічних (сертифікованих засобів) має проводитися вимірювання рівня шуму від ТЗ, щоб вважати його "порушуючим норми"? Наразі, законопроект ссилається на ДСТУ 3649:2010 п. 7.6.3, який, в свою чергу, ссилається на ДСТУ UN/ECE R51-02, який було скасовано за наказом ДП "УКРАЇНСЬКИЙ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ І НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР ПРОБЛЕМ СТАНДАРТИЗАЦІЇ, СЕРТИФІКАЦІЇ ТА ЯКОСТІ" 21.11.2016 № 392 "Про скасування національних нормативних документів, національних нормативних документів, гармонізованих з міждержавними нормативними документами, та міждержавних нормативних документів в Україні".
Без конкретних алгоритмів та вимог до експертних дій, що мають бути проведені для виявлення порушення на місці та виступати законним підґгрунтям доказу вини, Закон може мати різночитання та мати подвійні сенси, порушуючи тим самим Конституційні права власника ТЗ та створюючи підґгрунтя для корупції;
- якщо ТЗ (автомобіль/мотоцкил) має певні конструкційні особливості від заводу-виробника (наприклад гучну систему відведення вихлопних газів), а також ТЗ стоїть на українському обліку та пройшов всі необхідні сертифікації та експертів - чи є законні підстави для визначення порушень в цьому ТЗ?
Просимо Вас доручити Кабінету міністрів та всім відповідним органам провести адаптацію даного Закону та всіх суміжних державних Законів та стандартів, та викоренити з нього та всіх суміжних державних документів будь-які підґрунтя для порушення прав та свобод людини та створення корупційних складових.