Відповідь Президента України на
електронну петицію № 22/205034-еп
"Зупинити безвідповідальне
витрачання коштів під час війни на
стадіони, озеленення парків,
перекладання бруківки, дороги та
інші некритичні під час війни
витрати", розміщену на вебсайті
Офіційного інтернет-представництва
Президента України 07.09.2023
громадянином Д.М.Снігуром
Відповідно до статті 40 Конституції України та статті 23-1 Закону
України "Про звернення громадян" мною розглянуто розміщену на вебсайті
Офіційного інтернет-представництва Президента України 07.09.2023
громадянином Д.М.Снігуром електронну петицію "Зупинити безвідповідальне
витрачання коштів під час війни на стадіони, озеленення парків, перекладання
бруківки, дороги та інші некритичні під час війни витрати", яку підтримали
понад 26 тисяч громадян.
Дякую всім за активну позицію у надважливому питанні щодо
пріоритетного спрямування в умовах воєнного стану суспільних ресурсів на
потреби національної безпеки та оборони.
Вважаю це питання наразі головним під час прийняття рішень у
бюджетній сфері, на чому наголошував, зокрема, у ході його обговорення на
засіданні Конгресу місцевих та регіональних влад при Президентові України
наприкінці липня 2023 року.
Поділяю висловлену в петиції думку про необхідність удосконалення
законодавчих засад для забезпечення максимально можливого зосередження
наявних ресурсів у цілях їх спрямування на захист нашої країни від ворога.
На цю мету спрямовано прийнятий парламентом 8 листопада 2023 року
та підписаний мною Закон України "Про внесення змін до Бюджетного
кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та
розвитку оборонно-промислового комплексу України", яким, зокрема,
встановлено:
зарахування у 2024 році надходжень, що визначені Бюджетним кодексом
України джерелами формування державного дорожнього фонду, до загального
фонду Державного бюджету України, з якого фінансуються видатки на
підтримку обороноздатності держави;
цільове спрямування частини податку на доходи фізичних осіб від
оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення та інших виплат,
одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і
начальницького складу, що зараховувалась до місцевих бюджетів, через
спеціальний фонд державного бюджету на закупівлю артилерійських систем
(у ІV кварталі 2023 року); на здійснення заходів із закупівлі спеціальної
техніки та обладнання, зокрема безпілотних літальних апаратів і морських
дронів (починаючи з ІV кварталу 2023 року по 31 грудня року, в якому
припинено чи скасовано воєнний стан); на виконання програм реформування
та розвитку оборонно-промислового комплексу, розроблення і впровадження
нових технологій, нарощування виробничих потужностей для виготовлення
продукції оборонного призначення, а також на матеріально-технічне
забезпечення військових частин Збройних Сил України, інших військових
формувань (починаючи з 2024 року по 31 грудня року, в якому припинено чи
скасовано воєнний стан);
обмеження щодо напрямів використання на період дії воєнного стану
вільних залишків коштів та залишків коштів спеціального фонду місцевих
бюджетів (крім окремих випадків), які утворилися на кінець бюджетного
періоду. Такі залишки коштів спрямовуватимуться за рішеннями відповідних
місцевих рад (військових адміністрацій), зокрема, на: оплату праці
працівників бюджетних установ, придбання медикаментів та
перев’язувальних матеріалів, соціальне забезпечення, створення умов для
лікування, відновлення та реабілітації осіб, які постраждали від збройної
агресії РФ проти України, здійснення заходів та робіт з територіальної
оборони та мобілізаційної підготовки, підтримки сил безпеки і оборони,
проектування, будівництва, ремонту захисних споруд цивільного захисту та
облаштування приміщень, які плануються до використання для укриття
населення, будівництва фортифікаційних споруд.
Водночас, ураховуючи те, що Законом України "Про Кабінет Міністрів
України" забезпечення проведення бюджетної політики, здійснення заходів
щодо забезпечення обороноздатності та національної безпеки України
віднесено до основних завдань Кабінету Міністрів України, Прем'єр-міністру
України Д.Шмигалю запропоновано забезпечити згідно з компетенцією
опрацювання порушених в електронній петиції питань та за результатами
вжити необхідних заходів, спрямованих на впровадження ефективних
механізмів для практичного забезпечення пріоритетного спрямування
бюджетних ресурсів на потреби національної безпеки та оборони.
Про результати відповідної роботи автора електронної петиції
поінформує Кабінет Міністрів України.
В.ЗЕЛЕНСЬКИЙ
Прошу Президента невідкладно внести до Верховної Ради проект закону про заборону на період воєнного стану виділення коштів з місцевого та державного бюджету на некритичні витрати, які не є першочерговими під час війни та спрямування залишку коштів на бюджетних рахунках після забезпечення критичних витрат на потреби армії !!!
Також, законодавчо визначити дійсно критичні потреби під час війни, лише на які можуть виділятися бюджетні кошти.
В Україні другий рік триває війна. Але більшість чиновників зараз про це вже забула. Вони знову повернулися до довоєнних корупційних схем. Знову проводяться закупівлі непотрібних нікому під час війни товарів та робіт. Причому за завищеними в кілька разів цінами у компаній, з якими існує попередня домовленість. Тобто чиновники набиваються власні кишені за рахунок бюджетних коштів.
Так сьогодні місцева влада витрачає мільйони та мільярди на непотрібні сковорідки, овочерізки за завищеними цінами, автобуси для Енергоатому за сотні тисяч доларів, ремонтується стадіони на мільйони бюджетних коштів, перекладається бруківка в Києві, будуються ров’язки в Києві за десятки мільйонів, на які можуть прилетіти ракети будь-якої митті, виділяються мільйони на озеленення парків. Це все потрібно робити, але лише після нашої перемоги. Інакше це все може призвести до того, що цими благами будуть користуватися загарбники які ведуть проти нас війну.
І хоча журналісти вже проводили низку розслідувань і викривали такі закупівлі, була купа скандалів, проте це не допомагає. І поки не буде законодавчої заборони, місцеве влада та державні органи не перестануть бездумно витрачати бюджетні кошти.
Це все величезний сором перед нашими захисниками, які перебувають в жахливих умовах та кожного дня ризикують життям, а багато хто кожного дня це життя втрачає.
Крім цього, ПДФО із зарплат військових спрямовуються у місцеві бюджети, які бездумно витрачають ці кошти та набивають свої кишені.
Податки із зарплат наших військових повинні витрачатись на потреби нашої армії та обороноздатність України, а не на непотрібні під час війни закупівлі.
У суспільстві сьогодні назріла величезна незадоволеність таким станом речей.
Тому, що поки волонтери та громадяни віддають останні кошти на допомогу армії, чиновники продовжують наживатися. У людей виникає логічне запитання, чому народ має віддавати останнє, а чиновники можуть тратити бюджетні кошти на непотрібні речі.
Всі ці мільйони можна спрямувати на забезпечення солдат, закупівлю зброї, виробництво власної зброї, виробництво дронівв Україні, яких так не вистачає та яких буде потрібно тільки більше з кожним днем.
Тому, ще раз закликаю Президента, як гаранта нашої безпеки, в тому числі економічної та як людини, яку обрали та яку підтримують і довіряють більшість громадян України ініціювати зміни в цьому питанні.
Внести до Верховної Ради проект закону про заборону на період воєнного стану виділення коштів з місцевого та державного бюджету на некритичні витрати, які не є першочерговими під час війни та спрямування залишку коштів на бюджетних рахунках після забезпечення критичних витрат на потреби армії.
Законодавчо визначити критичні витрати держави, на які можуть виділятися бюджетні кошти під час воєнного стану.
Дати доручення Кабінету Міністрів України сформувати перелік критичних видатків загального та місцевих бюджетів щодо та затвердити механізм надходжень залишку місцевих бюджетів на фінансування військово-оборонного комплексу.
Внести зміни до законодавства України щодо встановлення посиленої кримінальної відповідальності у вигляді обмеження волі строком від 10 років за нецільове та нераціональне використання бюджетних коштів під час дії воєнного стану, а також значно посилити кримінальну відповідальність посадових та службових осіб державних органів та органів місцевого самоврядування за розкрадання бюджетних коштів.
Згідно із ст.93 Конституції України право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України належить Президентові України, народним депутатам України та Кабінету Міністрів України.
Також відповіднодо ст.89 Закону України «Про регламент Верховної Ради України» Право законодавчої ініціативи здійснюється шляхом внесення до Верховної Ради: проектів законів, постанов.
1.
Хаблова Дар'я Сергіївна
08 листопада 2023
2.
Ведькал Алла Федорівна
08 листопада 2023
3.
Павленко Олег Олександрович
08 листопада 2023
4.
Зозуля Олена Петрівна
08 листопада 2023
5.
Батющак Володимир Валерійович
08 листопада 2023
6.
Чуніховський Леонід Валентинович
08 листопада 2023
7.
Данилишина Наталія Ігорівна
08 листопада 2023
8.
Приймак Олександра Василівна
08 листопада 2023
9.
Левицька Ольга Юріївна
08 листопада 2023
10.
Пукеца В'ячеслав Андрійович
08 листопада 2023
11.
Щегельський Артем Олександрович
08 листопада 2023
12.
Мариніч Євгенія Анатоліївна
08 листопада 2023
13.
Костромська Ірина Олександрівна
08 листопада 2023
14.
Хабурська Тетяна Михайлівна
08 листопада 2023
15.
Цушко Жанна Андріївна
08 листопада 2023
16.
Пікалов Олександр Олександрович
07 листопада 2023
17.
Ромаскевич Ольга Георгіївна
07 листопада 2023
18.
Гринчук Ірина Олегівна
07 листопада 2023
19.
Балецька Альона Миколаївна
07 листопада 2023
20.
Борак Тетяна Валеріївна
07 листопада 2023
21.
Писаненко Богдан Анатолійович
07 листопада 2023
22.
Анткова Роксолана Олександрівна
07 листопада 2023
23.
Халак Маріанна Семенівна
07 листопада 2023
24.
Наганський Микола Ігорович
07 листопада 2023
25.
Барбашина Марина Валеріївна
07 листопада 2023
26.
Дручук Валентина Георгіївна
07 листопада 2023
27.
Лисенко Павло Іванович
07 листопада 2023
28.
Снопик Наталія Олександрівна
07 листопада 2023
29.
Кузьмін Володимир Олександрович
07 листопада 2023
30.
Левченко Владислав Вікторович
07 листопада 2023