Шановний пане Президенте!
Чудово усвідомлюючи потребу в мобілізації, змушені констатувати, що окремі її методи спричиняють дедалі більше напруження в суспільстві. І хоч у ЗМІ час до часу з’являються повідомлення про заходи, які впроваджуються задля подолання корупції та інших негативних явищ у ТЦК та СП, вважаємо, що відбувається це недостатньо оперативно, а також потенційно не вплине на загальну ситуацію.
Пропонуємо Вам до розгляду позиції, що могли б не тільки позитивно вплинути на докомплектування українського війська, а й підвищити престиж служби у ЗСУ в цілому.
1. Заміна ТЦК та СП на рекрутингові центри при військових частинах, окремих бригадах та інших формуваннях Сил оборони України.
Такий крок дозволить підрозділам напряму обирати кадри, що сприятиме якіснішому застосуванню навичок і вмінь майбутніх військовослужбовців, а також створить між військовим формуванням кадрову конкуренцію. Те, що добір кандидатів відбуватиметься без посередників, дозволить суттєво знизити напруження в соціумі.
2. Розміщення військових вакансій на місцевих і загальноукраїнських рекрутингових інформаційних ресурсах.
Низка популярних інтернет-сайтів працюють як ефективні інструменти пошуку роботи. Якщо, поруч із цивільними, розміщувати військові посади із зазначенням розміру грошового забезпечення, умов, обов’язків і переваг служби, збільшиться шанс ефективного докомплектування Збройних сил України.
3. Введення юридичного статусу «відношення» як обов’язкового до виконання документа.
Нині «відношення» де-факто має рекомендаційний характер. Тож якщо повністю замінити ТЦК та СП прямим рекрутингом від підрозділів виявиться неможливим, надання «відношенням» юридичної сили обов’язкового до виконання документа забезпечить нових військовослужбовців гарантією, що вони служитимуть саме в тому підрозділі й саме на тій посаді, яку обрали.
4. Спрощення процедури переведення для військовослужбовців.
Наразі чимало мобілізованих професіоналів, які могли б бути значно кориснішими Збройним силам України своїми практичними навичками та вміннями, виконують завдання, не відповідні їхньому фаху. Пропонуємо встановити чіткі часові рамки, впродовж яких має бути ухвалене рішення про переведення, а у разі негативного результату розгляду відповідного звернення — зобов’язати командирів зазначати конкретні причини відмови.
5. Установлення конкретного періоду служби за мобілізацією.
Значне число потенційних мобілізованих боїться невизначеності періоду, на який їх можуть призвати. Така невідомість значною породжує суспільний опір мобілізаційним процесам. Пропонуємо окреслити термін, упродовж якого людина служитиме у війську.
6. Дозвіл офіцерам запасу добровільно обіймати солдатські або сержантські посади.
У недалекому минулому проходження військової катедри при ВНЗ часто було лише формальністю, а випускники таких навчальних підрозділів не отримували повноцінної підготовки. Як результат, деколи некваліфіковані офіцери опиняються на посадах командирів підрозділів. Пропонуємо за бажання представників офіцерського складу мобілізовувати їх на солдатські або сержантські посади, що унеможливить неефективне використання людських ресурсів.
7. Викритих на корупції або жорстокому поводженні з військовозобов’язаними працівників ТЦК та СП перевести на посади солдатів і направити до бойових військових частин.
Якщо повністю замінити ТЦК та СП на рекрутингові центри, згадані у п. 1 цієї Петиції, виявиться неможливо, пропонований крок суттєво зменшить рівень корупції в ТЦК та СП, а також дозволить залучити нових людей до виконання бойових завдань.
Усвідомлюючи, що врахування всіх цих пунктів може бути важкоздійсненним або взагалі неможливим, звертаємося до Вас із проханням урахувати бодай частину з них.
Дякуємо за увагу та зичимо нам усім якнайшвидшої Перемоги!