Внести законопроект Про внесення змін до ст.8 ЗУ «про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо виключення зі ст.8 речення "Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень".
Оскільки воно є не конституційним.
Кожна влада систематично ЗУ «про Державний бюджет України..." незаконно вносить зміни до діючих Законів.
А пенсійний у свою чергу систематично підтримує цю незаконність.
Цього разу це зачепило сотні тисяч громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, а це- інваліди, пенсіонери, діти-інваліди....
Головне Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області з 01.01.2024р. перерахунок пенсії здійснює, виходячи із 1600грн., а не з 7100грн. І це не конституційно, тому що
-У преамбулі зазначено, що Цей Закон, Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", визначає основні положення щодо реалізації конституційного права громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, на охорону їх життя і здоров'я та створює єдиний порядок визначення категорій зон радіоактивно забруднених територій, умов проживання і трудової діяльності на них, соціального захисту потерпілого населення.
Закон спрямований на захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та розв’язання пов’язаних з нею проблем медичного і соціального характеру, що виникли внаслідок радіоактивного забруднення території; громадян, які постраждали внаслідок інших ядерних аварій та випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та розв’язання пов’язаних з цим проблем медичного і соціального характеру.
Державна політика в галузі соціального захисту потерпілих від Чорнобильської катастрофи та створення умов проживання і праці на забруднених територіях базується на принципах:
пріоритету життя та здоров'я людей, які потерпіли від Чорнобильської катастрофи, повної відповідальності держави за створення безпечних і нешкідливих умов праці;
комплексного розв'язання завдань охорони здоров'я, соціальної політики і використання забруднених територій на основі державних цільових програм з цих питань та урахування інших напрямів економічної та соціальної політики, досягнень в галузі науки та охорони навколишнього середовища;
соціального захисту людей, повного відшкодування шкоди особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (Стаття 1. Мета та основні завдання Закону).
Відповідно до Статті 71 "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", Особливості внесення змін до цього Закону, Дія положень цього Закону не може призупинятися іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.
Тобто жоден Закон «про Державний бюджет України » не може призупиняти дію положень цього Закону "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
- Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Згідно ч.ч. 2, 3 ст. 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Статтею 370 КАС України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами.
Тобто жоден Закон «про Державний бюджет України » та боржник не може призупиняти дію Рішення Житомирського окружного адміністративного суду.
І дане рішення є обов`язковим для боржника і підлягає виконанню щодо здійснення нарахування Коломієць Наталії Сергіївні підвищення до пенсії у розмірі, визначеному статтею 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", що дорівнює двом мінімальним заробітним платам згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
- В Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. (Стаття 8 Конституції України).
Таким чином, ст.8 ЗУ «про Державний бюджет України на 2024 рік» (Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень) є неконституційною.
- Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод. (Стаття 22 Конституції України).
Таким чином, ст.8 ЗУ «про Державний бюджет України на 2024 рік» (Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень) є неконституційною.
- Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи (Стаття 58 Конституції України).
Таким чином, ст.8 ЗУ «про Державний бюджет України на 2024 рік» (Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень) жодним чином не застосовується до Рішень Житомирського окружного адміністративного суду щодо перерахунку у розмірі двох мінімальним заробітним платам згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
- Такий підхід, як «Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень», на думку Головного науково-експертного управління ВРУ, може призвести до звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод, що відповідно до ч. 3 ст. 22 Конституції України не допускається при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних.
Тобто є неконституційним.
Прошу п.Президента,
внести законопроект Про внесення змін до ст.8 ЗУ «про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо виключення зі ст.8 речення "Визначити розмір мінімальної заробітної плати, який застосовується як розрахункова величина для обчислення виплат за рішеннями суду, на рівні 1600 гривень".