В умовах, коли держава самоусувається і ігнорує вимоги суспільства, щодо проведення реальної боротьби з корупцією, здійснення справедливого правосуддя і дотримання в країні вимог ст.24 Конституції України при неможливість існування в Україні привілеїв по відношенню до різного роду чиновників (депутатів, міністрів, суддів, прокурорів і т.д.), які зухвало вчиняють протиправні, антинародні і антидержавні вчинки, суспільство, відповідно до ст. 5 Конституції України про безпосереднє здійснення народом влади, повинно мати засоби впливу на владу для виконання нею покладених обов'язків і відповідальності за їх невиконання.
Таким засобом може стати прийняття Верховною Радою України Закону про народну люстрацію, який відповідно до ст. 93 Конституції України, може бути підготовлений і внесений Президентом України на її розгляд, з врахуванням наступного.
Зокрема Закон, про народну люстрацію, повинен передбачати:
- процедуру створення і кількісний склад ініціативної групи (громадського люстраційного комітету) для проведення народної люстрації;
- порядок визначення підстав і обґрунтованості застосування до чиновника народної люстрації - злісне невиконання покладених обов'язків, хабарництво і незаконне збагачення, антинародна і антидержавна діяльність, винесення суддями відверто неправосудних рішень, вчинення інших протиправних дій і відверте ігнорування і не реагування органами державної влади на протизаконну діяльність таких чиновників;
- порядок безпосереднього проведення народної люстрації - застосування до чиновника, що люструється, відповідних заходів, таких як поміщення у сміттєвий бак, обсипання борошном, сміттям, закидування яйцями, обливання зеленкою та будь-які інші дії, які можуть кваліфікуватися як дрібне хуліганство, нанесення легких тілесних ушкоджень, та незначне пошкодження особистого майна чиновника. Учасники народної люстрації, застосованої до чиновника, в межах визначених Законом про народну люстрацію, звільняються від будь-якої юридичної відповідальності, але у випадку перевищення вказаних меж, мають нести відповідальність згідно діючих норм.
- наслідки застосування до чиновника народної люстрації. За наслідками народної люстрації на підставі зібраних ініціативною групою відносно чиновника матеріалів обов'язково відкривається кримінальне провадження, щодо корупційних, антидержавних і інших протиправних дій чиновника і проводяться перевірки відповідності доходів чиновника його способу життя і наявному майну і повноти сплати податків. Слідчий і судовий процес по порушеному провадженню повинні бути повністю відкритими і висвітлюватись у ЗМІ від початку порушення кримінального провадження, для можливості надання будь-яким громадянином відповідних доказів і свідчень, до судового розгляду. Наслідком такого розгляду у випадку винесення будь-якого рішення, окрім виправдального (у т.ч. щодо вчинення адміністративного правопорушення, або несплати податків), повинно бути винесення рішення про заборону здійснення чиновником відповідних повноважень.