ПЕТИЦІЯ
ЩОДО СТВОРЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ МЕДИКО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ ЦЕНТРІВ МІНІСТЕРСТВА У СПРАВАХ ВЕТЕРАНІВ УКРАЇНИ
НА БАЗІ КЛ «ФЕОФАНІЯ» ДУС, ДНУ «НПЦ ПКМ» ДУС та ДЗ "ПОЛІКЛІНІКА №2" ДУС
Вельмишановний Володимире Олександровичу!
У спадок від СРСР Україні залишилася достатньо потужна інфраструктура «привілейованої» медицини та рекреації, яка перебуває нині у підпорядкуванні Державного управління справами.
Насамперед мова йде про Державну організацію Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами, Державну наукову установу «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини Державного управління справами» (ДНУ «НПЦ ПКМ» ДУС - колишня Поліклініка №1), Державний заклад «Поліклініка №2» Державного управління справами.
Відомо, що відповідні поліклініки забезпечують оперативне та стаціонарне лікування Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-міністра України, Членів Кабінету міністрів, керівників Офісу Президента, Членів Ради національної безпеки та оборони України, Конституційного Суду, Верховного суду, Центральної виборчої комісії, співробітників Генеральної прокуратури та інших центральних органів влади, а також Народних депутатів і відповідальних працівників апарату Верховної Ради України. Лікарня надає нагальну медичну допомогу працівникам понад 130 іноземних представництв та Посольств, які розташовані у Києві, а також академікам та членам-кореспондентам Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України, Національної академії аграрних наук України, Національної академії педагогічних наук України та інших національних академій України. До поліклінік прикріплені усі Народні артисти України, Народні художники України та особи з вищими Почесними званнями України.
Згідно з інформацією із відкритих джерел, щорічно відсоток даних осіб у загальній кількості стаціонарних хворих становить близько 3% до загальної кількості пацієнтів цих медичних закладів. Тож цілком очевидно, що більша частина тих, хто має державні привілеї на медичне обслуговування, або лікуються за місцем проживання, або давно вже користуються послугами приватної медицини, або лікуються у приватному порядку за кордоном.
Відомо, що право на обслуговування у КЛ «Феофанія» ДУС, ДНУ «НПЦ ПКМ» ДУС та ДЗ «Поліклініка №2» ДУС також мають Герої України, ветерани війни та діючі військовослужбовці, але відсоток таких пацієнтів є вкрай незначним, через, так би мовити, «позавідомче» положення цих урядових медичних установ. До того ж, обслуговування ветеранів та військовослужбовців в них є проблематичним через те, що на відміну від військово-медичних закладів системи МО, СБУ та МВС при них не діють уповноважені військово-лікарські експертні комісії, прерогативою яких є визначення ступеню придатності до військової служби, встановлення причинного зв’язку захворювань та травм із виконанням службових обов’язків, визнання потреб у продовженні лікування та реабілітації тощо.
У підсумку маємо парадокс – Державне управління справами має у своєму підпорядкуванні сучасні медичні заклади найвищої категорії, в той час як Міністерство у справах ветеранів (кількість яких постійно збільшується і за прогнозами експертів невдовзі сягне біля 5 млн. осіб) має лише співпрацю із Національною службою здоров’я України.
Замість того, аби стати основою для вкрай затребуваної сьогодні мережі лікувально-реабілітаційних закладів для ветеранів-захисників України, зазначені медичні установи лишаються осторонь великої війни та її соціальних наслідків, зберігаючи при цьому привілейований статус і отримуючи бюджетне фінансування.
Для порівняння, в США Міністерство ветеранів має у своєму підпорядкуванні найбільш розвинену та якісну національну мережу медичних закладів, яка складається із 171 медичного центру та понад 1400 амбулаторних клінік, у яких працюють біля 53 000 медичних працівників, які здійснюють оперативне, стаціонарне, діагностично-консультативне, реабілітаційне та профілактичне обслуговування мільйонів захисників Вітчизни, в той час як наше Міністерство у справах ветеранів ще й досі залишається лише «офісом» без власної інфраструктури та дієвих інструментів реалізації своїх функцій.
Також відомо, що в системі ДУС сьогодні перебувають такі об’єкти курортно-рекреаційного профілю як: «Дитячий оздоровчий табір «Світанок», ДП «Санаторій «Моршинський», ДП «Санаторій «Кришталевий палац», ДП «Санаторій «Конча-Заспа», Будинок відпочинку «Конча-Заспа», Комплекс відпочинку «Пуща-Водиця», ДП «Санаторій «Збруч» (є також інші, які знаходяться на ТОТ, або держави-агресора).
Очевидно, що діючі та колишні високопосадовці та особи, які мають заслуги перед Батьківщиною, також не завжди і не у повному обсязі користуються благами цих державних установ. І, напевно, вони були б не проти, аби ними скористалися ті, хто сьогодні цього найбільше потребує, — військовослужбовці, ветерани, інваліди війни та члени їх сімей.
Пане Президенте України, із метою побудови повноцінної національної мережі медично-реабілітаційних центрів в системі Міністерства у справах ветеранів України прошу Вас:
- Ініціювати передачу Державної організації «Клінічна лікарня «Феофанія» ДУС, Державної наукової установи «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» ДУС та Державного закладу «Поліклініка №2» ДУС у відання та підпорядкування Міністерства у справах ветеранів України;
- Надати доручення Кабінету міністрів України щодо створення на базі КЛ «Феофанія», ДНУ «Науково-практичний центр профілактичної та клінічної медицини» та ДЗ «Поліклініка №2» національної мережі медико-реабілітаційних центрів Міністерства у справах ветеранів України, а також щодо її матеріально-технічного забезпечення і стабільного бюджетного фінансування; ввести зміни до діючих нормативно-правових актів щодо надання лікарській експертній комісії КЛ «Феофанія» статусу центральної військово-лікарської комісії Міністерства у справах ветеранів України (аби вона мала можливість виконувати не лише базові медико-експертні функції, але й приймати на лікування первинно травмованих учасників бойових дій та здійснювати повноваження щодо розгляду, перегляду, скасування, затвердження або незатвердження постанов ВЛК нижчих рівнів, розглядати скарги, заяви та пропозиції, вести приймально-консультаційну діяльність з питань військово-лікарської експертизи);
- Передати від Державного управління справами до складу майбутньої національної мережі медико-реабілітаційних центрів Міністерства у справах ветеранів України такі об’єкти курортно-рекреаційної сфери, як: «Дитячий оздоровчий табір «Світанок», ДП «Санаторій «Моршинський», ДП «Санаторій «Кришталевий палац», ДП «Санаторій «Конча-Заспа», Будинок відпочинку «Конча-Заспа», Комплекс відпочинку «Пуща-Водиця», ДП «Санаторій «Збруч», а також (у перспективі) ті, які знаходяться на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим;
- Доручити Фонду державного майна України внести свої пропозиції Кабінету Міністрів України щодо передачі до національної мережі медико-реабілітаційних центрів Міністерства у справах ветеранів України наявних у розпорядженні ФДМУ конфіскованих санкційних активів медично-рекреаційного профілю.
Впевнений, що Ваша активна позиція щодо вирішення зазначених питань надасть потужний поштовх реформам в системі державної ветеранської політики та започаткує давно назрілі якісні зміни у ставленні Держави до проблем Захисників України.
З повагою,
Голова ГО «Вільні та Вірні», воїн-доброволець, підполковник ЗСУ
Віталій Герсак