Звертаюсь до президента, як до гаранта додержання Конституції України, Закону України «Про ОСББ», прав і свобод людини і громадянина, з приводу відсутності прозорої та фактичної передачі майна створеним об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків (далі – ОСББ).
З 01.07.2016 року вступає в силу Закон 417-19, коли власники в багатоквартирних будинках повинні визначитись з формою управління: ОСББ, керуюча компанія чи управитель.
Але тим, хто визначився, що буде самостійно керувати багатоквартирним будинком через ОСББ, за діючим законодавством створив об’єдання, міські ради перешкоджають та всіляко затягують передачу майна, продовжуючи використовувати його у своїх інтересах.
Де-факто спільне майно багатоквартирних будинків, земельний участок та прибудинкова територія - це комунальна власність. Цю власність продовжують використовувати приватні компанії через договір з міськими радами чи сама міська рада. Тому міські ради всіляко перешкоджають та затягують передачу такого майна до ОСББ.
Прошу чітко визначити процедуру фактичної передачі майна до ОСББ:
1. Після державної реєстрації юридичної особи ОСББ в термін 3 місяці, а при відсутності документації – 6 місяців, забезпечити передачу не тільки технічної документації, а саме майна – для державної реєстрації майна (державна реєстрація прав та їх обтяжень) вже ОСББ.
2. Передачу майна з комунальної власності у власність ОСББ проводити згідно ст.109 Цивільного Кодексу України – через розподільчий баланс та передавальний акт, як при виділі (від юридичної особи міської ради/іншого балансоутримувача до юридичної особи ОСББ). Чітко визначити терміни створення спільних комісій по інвентаризації та іншим ревізійним заходам.
3. Через розподільчий баланс забезпечити передачу залишків коштів від попереднього балансоутримувача , а саме нарахування амортизації (зносу) із зниженням власного капіталу, що передбачає врахування його в балансі із застосуванням принципів подвійного запису (в активі — рахунки обліку основних засобів, у пасиві — власний капітал). Тим самим ОСББ на законодавчому рівні отримають кошти на капітальні та поточні ремонти.
4. Не підштовхувати власників приміщень багатоквартирних будинків до кредитів на ремонти навіть по державним програмам без отримання коштів за не проведені міськими радами/іншими балансоутримувачами ремонти. Адже міські ради та компанії, яким міські ради дозволяли використовувати спільне майно, - по суті мали та мають неабиякий зиск від цього майна.
Крім того не надавати такі кредити, коли міські ради чи інші балансоутримувачі не передали майно за розподільним балансом.
Тільки при таких умовах ОСББ почне свою господарську діяльність.