Звертаюсь до Вас, з питанням пов’язаним з мобілізаційними заходами та зняття бронювання з працівників органів Національної поліції.
Міністерством економіки України у проекті постанови КМУ запропоновано що військовозобов’язані, які працюють або проходять службу в органах поліції, підлягатимуть бронюванню в обсягах не більше ніж 50 відсотків станом на 18 травня 2024 року, що суперечитиме п. п. 2 п. 1 ст. 25 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», від 18 травня 2024 року.
З огляду на це, хочу зазначити, що на поліцію покладено повноваження які зазначені в ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію», зокрема це захист населення від протиправної поведінки, злочинів та правопорушень, вжиття заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров’ю фізичних осіб і публічній безпеці, що виникли внаслідок учинення кримінального, адміністративного правопорушення, своєчасне реагування на заяви та повідомлення про вчинення адміністративних та кримінальних правопорушень, здійснення досудового розслідування, розшук осіб, що переховуються, регулювання дорожнього руху, охорона публічної безпеки та порядку на вулицях, вокзалах, площах, парках, скверах, що є надважливим, особливо, в умовах воєнного стану.
Стосовно точки зору кадрового забезпечення є очевидним факт того, що в органах поліції, до війни і тим паче, в умовах воєнного стану, є велика кількість недобору та вакантних місць, в багатьох відділах поліції штати не заповнені відповідною кількістю людей, що значно впливає на якість виконання покладених на поліцію завдань. Попри кадровий «голод» Департаментом поліції особливого призначення було створено воєнізований підрозділ «Лють» який виконує завдання з відсічі та захисту від збройної агресії безпосередньо у місцях ведення активних бойових дій.
Окрім того, з моменту оголошення воєнного стану на поліцію покладено багато додаткових повноважень: чергування на блокпостах, піші патрулі, заходи пов’язані з виявленням та усуненням колаборантів, мобілізаційні заходи, відрядження, що обумовленні необхідністю допомоги органам поліції у зоні бойових дій, зокрема у Донецьку, Луганську, Запорізьку, Херсонську, Харківську області. Здебільшого всі перераховані заходи здійснює чоловічий склад працівників поліції.
Таким чином рішення про визначення бронювання працівників поліції не більше 50%, порушує норми законодавства, таке рішення залишає без захисту країну всередині, та ставить під загрозу ефективне здійснення всіх завдань, що покладені на поліцію за умов відсутності бронювання для всіх працівників.
Виходячи з викладеного необхідно на законодавчому рівні закріпити норму щодо стовідсоткового бронювання особового складу Національної поліції України на період мобілізації та на воєнний час.