Пане Президенте!
Звертаємось до Вас, з метою вирішення невідкладного питання:
Невизначені кінцеві терміни служби та відсутність причини для звільнення за встановленим терміном служби є порушенням ст. 24 та ч. 2 ст. 64 Конституції України, а також загальних принципів справедливості та рівності усіх перед законом. Згідно зі статтею 24 та ч. 2 ст. 64 КУ, навіть в умовах воєнного стану громадяни є рівними за своїми правами та згідно п. 2 ст. 64 мають право знати, на який термін інші їх права можуть бути обмежені.
Просимо врахувати, що невизначеність термінів служби вже є причиною недостатньої кількості людського капіталу у військових формуваннях, масових неявок до Територіальних центрів комплектування та Соціальної підтримки, а також є наслідком і самовільного залишення частини військовослужбовцями. Внаслідок зволікання з прийняттям рішень про встановленні строки служби більшість військовослужбовців відчувають несправедливість влади до них, а також відсутність ставлення до них як до повноправних громадян країни. Окрім того, невизначеність з термінами служби демотивує військовозобов'язаних чоловіків приходити до ТЦК і СП та ставати на облік.
Навіть засуджені особи мають чіткі терміни відбування покарання!
Одні і ті ж цивільні громадяни України не можуть провести весь свій вік в статусі мобілізованих в Збройних Силах України, в той час, коли сила силенна силовиків, які давали присягу і зобов’язані захищати свою Батьківщину,- є чомусь заброньованими від мобілізації, а інша заможна частина громадян України за значні грошові кошти планується до так званої "економічної" мобілізації.
При встановленні термінів служби треба також врахувати місця несення військової служби:
саме такий поділ забезпечить поетапне звільнення військовослужбовців, з можливістю підтримки лінії фронту, з мінімальним залученням на таку лінію та до району виконання завдань осіб після навчальних центрів, що дасть можливість останнім інтегруватися та адаптуватися на посадах у тилових частинах. Зменшить корупційні ризики зайняття таких тилових посад, у зв’язку з регулярними ротаціями.
Пропозиція щодо обрахунку терміну служби з урахуванням місця несення військової служби:
Право на звільнення військовослужбовець отримує через 36 місяців безперервної служби з перерахунком днів служби згідно коефіцієнтів.
Дні несення військової служби розраховуються наступним чином:
·В тилу -1 день за 1 день;
·В районі виконання бойових завдань 1 день за 3 дні;
·На лінії зіткнення -1 день за 3 дні.
·Перебування на лікуванні та реабілітації: 1 день за 3 дні у випадку отримання поранення(травмування) під час захисту Батьківщини, у випадку причини, пов’язаної з проходженням військової служби 1 день за 2 дні, в інших випадках 1 день за 1 день.
Згідно припису ст. 102 Конституції України встановлено, що Президент України є гарантом дотримання Конституції України, прав свободи людини та громадянина. Ви, як Президент України зобов’язувалися у своїх чисельних публічних зверненнях забезпечити справедливе ставлення до наших захисників.
Отже, ми вимагаємо дотриматись відповідних обіцянок та зобов’язань. Наші військовослужбовці, які не вагаючись та не чекаючи повісток, першими стали на захист країни, з першого дня повномасштабного вторгнення, попіклувались про кожну людину, кожного громадянина, що зараз може жити повноцінним цивільним життям. Саме завдяки їм, у народу та влади України був час та можливість підготуватись до тривалої боротьби за незалежність.
Тепер, через більш ніж 2 роки, настав час Держави та суспільства попіклуватися про них та замінити їх у цій виснажливій боротьбі. Перед тим, як надати свою відповідь, врахуйте, що вони віддали нашій Країні своє здоров’я, свій час, життя. Їх сім’ї існують без права на щастя більше 24 місяців, їх діти не знають як виглядає тато, а батьки сподіваються дожити віку і побачити рідну кров.
Враховуючи вищезазначене та згідно статі 106 КУ Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України. Згідно ст.93 КУ право законодавчої ініціативи належить Президентові, народним депутатам та Кабінету Міністрів України, а законопроекти, визначені Президентом України як невідкладні, розглядаються ВРУ позачергово. Тому, вимагаємо від Президента ініціювати та внести на розгляд Верховної Ради України, Указ або законопроект за внесення змін до ст.26 Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу», підставу для звільнення у зв’язку із закінченням встановлених строків військової служби у 36 місяців, з перерахунком термінів служби згідно запропонованих коефіцієнтів:
·В тилу: 1 день за 1 день (фактично служба 36 місяців);
·В районі виконання бойових завдань 1 день за 2 дні (фактично служба 18 місяців);
·На лінії зіткнення 1день за 3 дні (фактично служба 1 рік).
·Перебування на лікуванні та реабілітації 1 день за 3 дні у випадку отримання поранення(травмування) під час захисту Батьківщини, у випадку причини, пов’язаної з проходженням військової служби 1 день за 2 дні, в іншому випадку 1 день за 1 день.
Запропонована підстава для звільнення з перерахунком згідно коефіцієнтів днів служби:
- надасть право поступово вивільнити військовослужбовців за їх власним бажанням;
- сприятиме ротуванню військовослужбовців з тилових частин для виконання завдань в бойових підрозділах;
- сприятиме змінам у внутрішньо-військовому середовищі: цінування воїнів, забезпечення їх захисту та збереження життів військовослужбовців;
- зменшить деморалізацію наших військовослужбовців, які відчувають несправедливість, невизначеність і хронічну втому;
- збільшить повагу до військової служби серед цивільного населення;
- сприятиме мобілізації населення, що дозволить повноцінно розвивати рекрутингову систему у війську, що, в свою чергу, надасть можливість забезпечити підрозділи і бригади високо вмотивованими військовослужбовцями;
Просимо проінформувати суспільство України ( бажано через відеозвернення), в тому числі діючих і майбутніх військовослужбовців, про Ваше рішення, пане Президенте Верховний Головнокомандуючий України.