№22/240676-еп

Петиція до Президента України щодо ветування законопроекту №6013 від 09.09.2021 року та його направлення на доопрацювання

Автор (ініціатор): Мирончук Олександр Олександрович
Дата оприлюднення: 22 січня 2025
Шановний Володимире Олександровичу!

Ми, громадяни України, звертаємося до Вас із проханням накласти вето на законопроект №6013 від 09.09.2021 року, який передбачає скасування Господарського кодексу України (ГКУ) та впровадження нових норм регулювання господарської діяльності. Цей законопроект у своїй нинішній редакції містить значні недоліки, що порушують Конституцію України, створюють правову невизначеність і загрожують інтересам держави, громадян та бізнесу.

Аналіз порушень Конституції України
1. Стаття 1 – Принцип верховенства права
Конституція визначає Україну як правову державу, де всі закони мають відповідати принципам правової визначеності та справедливості.
Порушення:
• Законопроект містить нечіткі формулювання, що ускладнюють правозастосування. Зокрема, поняття “узуфрукт” вводиться без достатнього правового обґрунтування та механізмів його реалізації.
• Відсутність узгодженості з чинними законами створює ризики правового хаосу.
2. Стаття 8 – Конституція як найвищий закон
Закони повинні відповідати Конституції та іншим чинним нормативним актам.
Порушення:
• Запропоновані зміни щодо управління державною власністю суперечать нормам Конституції, зокрема принципу захисту прав власності.
3. Стаття 13 – Власність українського народу
Земля, природні ресурси та інше національне багатство є власністю народу і перебувають під охороною держави.
Порушення:
• Законопроект відкриває можливості для монополізації ресурсів через відсутність чітких обмежень на передачу державного та комунального майна в користування.
4. Стаття 14 – Право власності на землю
Земля є основним національним багатством, що має бути під особливою охороною держави.
Порушення:
• Відсутність запобіжників у законопроекті щодо захисту землі від зловживань порушує цей принцип.
5. Стаття 19 – Принцип законності
Органи державної влади мають діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, визначений законами.
Порушення:
• Законопроект створює правову невизначеність для органів державної влади у сфері управління державною власністю.
6. Стаття 95 – Принципи бюджетної системи
Державний бюджет має бути збалансованим і ефективним.
Порушення:
• Відсутність аналізу фінансових наслідків законопроекту може призвести до додаткового навантаження на державний бюджет.
7. Стаття 85 – Повноваження Верховної Ради України
Верховна Рада повинна приймати закони, які відповідають Конституції та інтересам громадян.
Порушення:
• Прийняття закону без належного аналізу та консультацій із громадськістю ставить під сумнів його конституційність.

Ризики законопроекту
1. Юридична невизначеність:
• Запропоновані механізми, зокрема “узуфрукт”, недостатньо регламентовані та можуть призвести до різного тлумачення.
2. Корупційні ризики:
• Відсутність запобіжників створює можливості для зловживань при передачі державного та комунального майна в користування.
3. Негативний економічний вплив:
• Невраховані наслідки для бізнесу та держсектору можуть призвести до фінансових втрат і економічної нестабільності.

Пропозиції щодо доопрацювання
1. Провести повноцінний аналіз впливу:
• Оцінити економічні, соціальні та правові наслідки впровадження законопроекту.
• Підготувати чіткі положення для врегулювання нових механізмів, таких як узуфрукт.
2. Забезпечити громадське обговорення:
• Провести консультації з бізнесом, експертами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами.
• Організувати парламентські слухання для відкритої дискусії.
3. Залучити міжнародних експертів:
• Узгодити положення законопроекту з найкращими практиками ЄС і забезпечити гармонізацію із законодавством Євросоюзу.
4. Розробити механізми контролю та запобіжники:
• Ввести чіткі положення щодо запобігання корупції та монополізації при передачі майна в користування.
5. Підготувати поетапний план імплементації:
• Визначити перехідний період та адаптаційні заходи для бізнесу й державних органів.

Шановний Володимире Олександровичу, ми закликаємо Вас накласти вето на законопроект №6013, щоб забезпечити його відповідність Конституції України та інтересам громадян. Цей законопроект має бути направлений на доопрацювання з урахуванням вищезазначених рекомендацій.

З повагою,
Громадяни України
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Вороніна Оксана Миколаївна
22 квітня 2025
2.
Парфелюк Любов Анатоліївна
22 квітня 2025
3.
Струк Ірина Станіславівна
22 квітня 2025
4.
Базильчук Марія Анатоліївна
22 квітня 2025
5.
Марцук Наталія Вікторівна
22 квітня 2025
6.
Забіяка Яна Олегівна
22 квітня 2025
7.
Кедрич Лілія Володимирівна
22 квітня 2025
8.
Бартош Олена Григорівна
22 квітня 2025
9.
Дубинська Іванна Іванівна
22 квітня 2025
10.
Барта Едіта Степанівна
22 квітня 2025
11.
Горбатова Христина Олегівна
22 квітня 2025
12.
Костевка Вікторія Ігорівна
22 квітня 2025
13.
Рекуник Ольга Ігорівна
22 квітня 2025
14.
Стецюк Юлія Леонідівна
22 квітня 2025
15.
Зандер Світлана Вікторівна
22 квітня 2025
16.
Лебедєва Олена Олександрівна
22 квітня 2025
17.
Сітуха Володимир Петрович
22 квітня 2025
18.
Штойко Юлія Василівна
22 квітня 2025
19.
Павлюченко Людмила Вікторівна
22 квітня 2025
20.
Кійко Тетяна Борисівна
22 квітня 2025
21.
Бабенко Оксана Ігорівна
22 квітня 2025
22.
Шеп'юк Олена Іванівна
22 квітня 2025
23.
Лісовий Володимир Васильович
22 квітня 2025
24.
Віннічук Надія Ростиславівна
22 квітня 2025
25.
Манойленко Марина Олександрівна
22 квітня 2025
26.
Молочкова Анна Сергіївна
21 квітня 2025
27.
Конокеєнко Марія Леонідівна
21 квітня 2025
28.
Невмержицька Вікторія Олександрівна
21 квітня 2025
29.
Лисак Ольга Олегівна
21 квітня 2025
30.
Чирва Віра Іванівна
21 квітня 2025
4511
голосів з 25000
необхідних
Не підтримано
Збір підписів завершено