№22/240676-еп

Петиція до Президента України щодо ветування законопроекту №6013 від 09.09.2021 року та його направлення на доопрацювання

Автор (ініціатор): Мирончук Олександр Олександрович
Дата оприлюднення: 22 січня 2025
Шановний Володимире Олександровичу!

Ми, громадяни України, звертаємося до Вас із проханням накласти вето на законопроект №6013 від 09.09.2021 року, який передбачає скасування Господарського кодексу України (ГКУ) та впровадження нових норм регулювання господарської діяльності. Цей законопроект у своїй нинішній редакції містить значні недоліки, що порушують Конституцію України, створюють правову невизначеність і загрожують інтересам держави, громадян та бізнесу.

Аналіз порушень Конституції України
1. Стаття 1 – Принцип верховенства права
Конституція визначає Україну як правову державу, де всі закони мають відповідати принципам правової визначеності та справедливості.
Порушення:
• Законопроект містить нечіткі формулювання, що ускладнюють правозастосування. Зокрема, поняття “узуфрукт” вводиться без достатнього правового обґрунтування та механізмів його реалізації.
• Відсутність узгодженості з чинними законами створює ризики правового хаосу.
2. Стаття 8 – Конституція як найвищий закон
Закони повинні відповідати Конституції та іншим чинним нормативним актам.
Порушення:
• Запропоновані зміни щодо управління державною власністю суперечать нормам Конституції, зокрема принципу захисту прав власності.
3. Стаття 13 – Власність українського народу
Земля, природні ресурси та інше національне багатство є власністю народу і перебувають під охороною держави.
Порушення:
• Законопроект відкриває можливості для монополізації ресурсів через відсутність чітких обмежень на передачу державного та комунального майна в користування.
4. Стаття 14 – Право власності на землю
Земля є основним національним багатством, що має бути під особливою охороною держави.
Порушення:
• Відсутність запобіжників у законопроекті щодо захисту землі від зловживань порушує цей принцип.
5. Стаття 19 – Принцип законності
Органи державної влади мають діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, визначений законами.
Порушення:
• Законопроект створює правову невизначеність для органів державної влади у сфері управління державною власністю.
6. Стаття 95 – Принципи бюджетної системи
Державний бюджет має бути збалансованим і ефективним.
Порушення:
• Відсутність аналізу фінансових наслідків законопроекту може призвести до додаткового навантаження на державний бюджет.
7. Стаття 85 – Повноваження Верховної Ради України
Верховна Рада повинна приймати закони, які відповідають Конституції та інтересам громадян.
Порушення:
• Прийняття закону без належного аналізу та консультацій із громадськістю ставить під сумнів його конституційність.

Ризики законопроекту
1. Юридична невизначеність:
• Запропоновані механізми, зокрема “узуфрукт”, недостатньо регламентовані та можуть призвести до різного тлумачення.
2. Корупційні ризики:
• Відсутність запобіжників створює можливості для зловживань при передачі державного та комунального майна в користування.
3. Негативний економічний вплив:
• Невраховані наслідки для бізнесу та держсектору можуть призвести до фінансових втрат і економічної нестабільності.

Пропозиції щодо доопрацювання
1. Провести повноцінний аналіз впливу:
• Оцінити економічні, соціальні та правові наслідки впровадження законопроекту.
• Підготувати чіткі положення для врегулювання нових механізмів, таких як узуфрукт.
2. Забезпечити громадське обговорення:
• Провести консультації з бізнесом, експертами, громадськими організаціями та міжнародними партнерами.
• Організувати парламентські слухання для відкритої дискусії.
3. Залучити міжнародних експертів:
• Узгодити положення законопроекту з найкращими практиками ЄС і забезпечити гармонізацію із законодавством Євросоюзу.
4. Розробити механізми контролю та запобіжники:
• Ввести чіткі положення щодо запобігання корупції та монополізації при передачі майна в користування.
5. Підготувати поетапний план імплементації:
• Визначити перехідний період та адаптаційні заходи для бізнесу й державних органів.

Шановний Володимире Олександровичу, ми закликаємо Вас накласти вето на законопроект №6013, щоб забезпечити його відповідність Конституції України та інтересам громадян. Цей законопроект має бути направлений на доопрацювання з урахуванням вищезазначених рекомендацій.

З повагою,
Громадяни України
Перелік осіб які підписали електронну петицію*
* інформаційне повідомлення про додаткову перевірку голосів
1.
Савченко Анна Андріївна
19 квітня 2025
2.
Стасюк Світлана Борисівна
19 квітня 2025
3.
Ярмольчук Інна Миколаївна
19 квітня 2025
4.
Новикова Тетяна Михайлівна
18 квітня 2025
5.
Ткаченко Леся Михайлівна
18 квітня 2025
6.
Сорока Альона Володимирівна
18 квітня 2025
7.
Залозна Тетяна Іванівна
18 квітня 2025
8.
Хіляй Дмитро Панасович
18 квітня 2025
9.
Ткач Олена Вікторівна
18 квітня 2025
10.
Безверха Віра Іванівна
18 квітня 2025
11.
Калита Анюта Вікторівна
18 квітня 2025
12.
Сухомлин Уляна Миколаївна
18 квітня 2025
13.
Тарасюк Богдана Богданівна
18 квітня 2025
14.
Сапоненко Анна Сергіївна
18 квітня 2025
15.
Виздрик Галина Володимирівна
18 квітня 2025
16.
Зінченко Владислава Володимирівна
18 квітня 2025
17.
Спутай Євген Анатолійович
18 квітня 2025
18.
Беземенна Анжела Вікторівна
18 квітня 2025
19.
Яковчук Наталія Вікторівна
18 квітня 2025
20.
Дишкант Лариса Петрівна
18 квітня 2025
21.
Свідзінська Інна Володимирівна
18 квітня 2025
22.
Стасюк Діана Валеріївна
18 квітня 2025
23.
Юрчак Тетяна Борисівна
18 квітня 2025
24.
Репета Юлія Миколаївна
18 квітня 2025
25.
Шевчук Оксана Василівна
18 квітня 2025
26.
Васильченко Оксана Олександрівна
18 квітня 2025
27.
Бадло Ірина Ігорівна
18 квітня 2025
28.
Галінська Валентина Вікторівна
18 квітня 2025
29.
Гордієнко Марія Володимирівна
18 квітня 2025
30.
Свадеба Ольга Миколаївна
18 квітня 2025
4436
голосів з 25000
необхідних
Статус: Триває збір підписів
Залишилося 4 дні
Для того, щоб підтримати петицію, необхідно авторизуватися.